Stellantis: 'Willen geen enkel merk verkopen'
Chrysler ook niet naar nazaat
Stellantis zegt niet van plan te zijn om ook maar één van zijn huidige merken van de hand te doen. Dat zegt het concern in een reactie op een achterkleinzoon van de oprichter van Chrysler.
Stellantis heeft een enorme waaier aan automerken, maar niet elk merk is even prominent vertegenwoordigd of doet het even goed qua verkopen. Eerder dit jaar gingen er daarom al geruchten dat Stellantis bijvoorbeeld Maserati eigenlijk liever kwijt dan rijk zou zijn. Dat werd niet lang daarna door Stellantis zelf ontkend. Afgelopen week ontstond er opnieuw wat rumoer rond één van Stellantis' merken; Chrysler. Een achterkleinzoon van Chrysler-oprichter Walter P. Chrysler deelde een hartenkreet over Chrysler en stelde dat het merk gered moet worden van Stellantis. Volgens hem dreigt het in de vergetelheid te raken. Ook Dodge zou volgens hem beter af zijn buiten Stellantis.
Het megaconcern laat de uitingen van Rhodes niet aan zich voorbijgaan en reageert in een korte officiële verklaring. Daarin 'bevestigt het de interesse in zijn Noord-Amerikaanse merken' en benadrukt dat het 'toegewijd is aan zijn gehele portfolio van veertien sterke en iconische merken'. Stellantis benadrukt daarbij dat het met alle merken werkt aan een langetermijnvisie. Elk merk heeft tien jaar om winstgevend en toekomstbestendig te worden. "Net als Jeep en Ram staan Chrysler en Dodge vooraan in Stellantis' transformatie naar schone mobiliteit." Ten slotte stelt Stellantis nog maar eens dat het niet van plan is om ook maar één van zijn merken van de hand te doen.