Topversies Mercedes-Benz C- en S-klasse tienduizenden euro's duurder

Prijzen plug-in hybride AMG 63 S E Performance-versies enorm omhoog

Mercedes-AMG C 63 S E Performance
Mercedes-AMG C 63 S E PerformanceMercedes-AMG S 65 S E PerformanceMercedes-AMG S 65 S E PerformanceMercedes-AMG S 65 S E PerformanceMercedes-AMG S 65 S E PerformanceMercedes-AMG S 65 S E PerformanceMercedes-AMG S 65 S E PerformanceMercedes-AMG S 65 S E Performance

De buitenissig sterke plug-in hybride AMG-versies van zowel de C-klasse als de S-klasse van Mercedes-Benz worden duurder. En flink ook! De prijzen gaan met tienduizenden euro's omhoog.

In maart werd bekend dat zowel de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé als de AMG GT en SL met de plug-in hybride S E Performance-aandrijflijn tienduizenden euro's duurder werden. We spraken destijds al de verwachting uit dat ook andere AMG-modellen met deze plug-in hybride hardware spoedig duurder zouden worden. Dat blijkt te kloppen. Ook de prijzen van de Mercedes-Benz AMG C 63 S E Performance én die van de Mercedes-AMG S 63 E Performance – zonder S dus – gaan stevig omhoog.

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Mercedes-Benz C-klasse

De prijs van de Mercedes-AMG C 63 S E Performance Limousine en Estate gaan met €21.947 omhoog. Het resultaat? Voor de sedanversie ben je voortaan €156.605 kwijt, voor de Estate €166.958. We hebben hier in beide gevallen te maken met een prijsstijging van ruim vijftien procent. De plug-in hybride AMG-toppers van de C-klasse hebben een 477 pk sterke 2.o-viercilinder benzinemotor, die bijval krijgt van een 204 pk sterke elektromotor. Het resultaat: 680 pk en 1.020 Nm. Een absurde hoeveelheid vermogen in dit segment.

Ook de plug-in hybride AMG-koning van de S-klasse wordt duurder. De enkel als Lang leverbare Mercedes-AMG S 63 E Performance wordt ruim €24.500 duurder en wisselt vanaf nu vanaf €262.336 van eigenaar. Het gaat om een prijsstijging van elf procent. Het resultaat: de sportiefste S-klasse kost voortaan €252.336. De aandrijflijn van de Mercedes-AMG S 63 E Performance bestaat onder meer uit een 4.0-V8 die 612 produceert én een 190 pk krachtige elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 802 pk en 1.430 Nm. Jawel: veertienhonderddertig newtonmeters. Oef!

Mercedes-Benz maakt de sportieve plug-in hybride topsversies van de C- en S-klasse niet duurder omdat het op jacht is naar meer winst. Net als bij de S E Performance-versies van de AMG GT 4-Door Coupé, AMG GT en SL gaat de CO2-uitstoot op papier omhoog. De wijze waarop de uitstoot van een plug-in hybride wordt vastgesteld, is sinds begin dit jaar namelijk veranderd. Meer uitstoot betekent meer bpm en dus een hogere prijs.

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.