AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Speedster met V6 compressor
Wij vinden een Opel Speedster Turbo al behoorlijk extreem. In het autogekke Engeland kan het echter nog veel gekker.
Wij vinden een Opel Speedster Turbo al behoorlijk extreem. In het autogekke Engeland kan het echter nog veel gekker.
Er wordt gewerkt aan een Speedster met een 320 pk sterke V6-motor! Aan de andere kant van de Noordzee heet de Speedster Turbo Vauxhall VX220, voor dit racemonster heeft tuner S Sport de naam VX320 bedacht. Midden in de auto huist een 3,0-liter V6 van General Motors, die dankzij een compressor aan 320 pk komt. Daarmee loopt het 875 kilo wegende projectiel ver over de 260 km/h en de sprint van 0-100 km/h duurt maar 4,0 seconden. Die geblazen V6 past uiteraard niet zomaar. De carrosserie wordt vertimmerd waardoor de auto 170 mm langer wordt en 100 mm breder. Om te voorkomen dat de krachtbron het aluminium uit z'n voegen trekt past S Sport het subframe aan, net als de wielophanging. Bijna alles is anders aan de VX320, alleen de deuren deelt hij nog met een productie-Speedster. Verder springt de hardtop met luchtinlaat bovenop in het oog, waardoor de Speedster op een GT-sportwagen lijkt. Vauxhall Motors heeft S Sport geholpen met de ontwikkeling maar sluit uit dat de VX320 ooit als Vauxhall de weg op gaat. In de zomer van 2004 is de auto af, en S Sport is van plan een gelimiteerde oplage te produceren.
Er wordt gewerkt aan een Speedster met een 320 pk sterke V6-motor! Aan de andere kant van de Noordzee heet de Speedster Turbo Vauxhall VX220, voor dit racemonster heeft tuner S Sport de naam VX320 bedacht. Midden in de auto huist een 3,0-liter V6 van General Motors, die dankzij een compressor aan 320 pk komt. Daarmee loopt het 875 kilo wegende projectiel ver over de 260 km/h en de sprint van 0-100 km/h duurt maar 4,0 seconden. Die geblazen V6 past uiteraard niet zomaar. De carrosserie wordt vertimmerd waardoor de auto 170 mm langer wordt en 100 mm breder. Om te voorkomen dat de krachtbron het aluminium uit z'n voegen trekt past S Sport het subframe aan, net als de wielophanging. Bijna alles is anders aan de VX320, alleen de deuren deelt hij nog met een productie-Speedster. Verder springt de hardtop met luchtinlaat bovenop in het oog, waardoor de Speedster op een GT-sportwagen lijkt. Vauxhall Motors heeft S Sport geholpen met de ontwikkeling maar sluit uit dat de VX320 ooit als Vauxhall de weg op gaat. In de zomer van 2004 is de auto af, en S Sport is van plan een gelimiteerde oplage te produceren.
Plaats een reactie