AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Renault Modus komt in september
De komst van de Renault Modus staat op de kalender voor september. De motoren, waarmee de ruimteauto wordt uitgerust, zijn ook bekend.
De komst van de Renault Modus staat op de kalender voor september. De motoren, waarmee de ruimteauto wordt uitgerust, zijn ook bekend.
De Modus heeft de Renault Clio als basis. De auto valt in de klasse van bijvoorbeeld de Opel Meriva. De nieuwe Renault is 1,589 m hoog, 3,792 m lang en 1,709 m breed. Dat betekent dat hij 17,2 cm hoger en 7 cm breder is dan de Clio.
Renault heeft veel aandacht besteed aan de 'aaibaarheid' van de auto. Zo is het instrumentenpaneel met leder bekleed en is de middenconsole ook met een zacht materiaal afgewerkt. De achterklep van de Modus kan in z'n geheel worden geopend maar het is ook mogelijk om alleen de onderkant naar beneden te klappen. Zo kan de bagageruimte ook op een krappe parkeerplaats worden geopend. Een noviteit voor de Modus is de 'Velofix' een fietsenrek dat is ingebouwd in de achterbumper en direct in contact staat met het chassis.
Als de Modus in september zijn opwachting maakt, wordt hij in eerste instantie leverbaar met een 100 pk 1,4-liter motor een 115 pk 1,6-liter en een 1,5-liter dCi van 80 pk. Voor een later stadium staan ook een 1,2-liter benzinemotor met 75 pk en een 1,5 liter dCi diesel met 65 pk op het programma.
Renault heeft veel aandacht besteed aan de 'aaibaarheid' van de auto. Zo is het instrumentenpaneel met leder bekleed en is de middenconsole ook met een zacht materiaal afgewerkt. De achterklep van de Modus kan in z'n geheel worden geopend maar het is ook mogelijk om alleen de onderkant naar beneden te klappen. Zo kan de bagageruimte ook op een krappe parkeerplaats worden geopend. Een noviteit voor de Modus is de 'Velofix' een fietsenrek dat is ingebouwd in de achterbumper en direct in contact staat met het chassis.
Als de Modus in september zijn opwachting maakt, wordt hij in eerste instantie leverbaar met een 100 pk 1,4-liter motor een 115 pk 1,6-liter en een 1,5-liter dCi van 80 pk. Voor een later stadium staan ook een 1,2-liter benzinemotor met 75 pk en een 1,5 liter dCi diesel met 65 pk op het programma.
Plaats een reactie