AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Renault Grand Modus: zestien centimeter meer
1
De Renault Modus is niet het succes dat de Franse fabrikant had verwacht. Hoog tijd dus om het model beter op de kaart te zetten. Dat gebeurt met een facelift en de komst van de de Grand Modus.
Renault breidt het programma van de Modus uit met een lange versie. Daarnaast is de kleine mpv ook gefacelift. De Grand Modus heeft een lengte van 4,03 meter. Zestien centimeter meer dan een normale Modus. Die wielbasis is 9,3 centimeter groter. Overigens nog altijd een maatje kleiner dan zustermodel Nissan Note. De extra ruimte komt voor het grootste deel ten goede aan de bagageruimte. Die meet 410 liter terwijl een normale Modus blijft hangen op 136 liter.
Met de komst van de lange Modus is het ook meteen tijd voor een facelift van het model. Daarvan profiteert ook de versie met de reguliere lengte. De wijzigingen blijven beperkt tot onder meer nieuwe koplampen en achterlichten. Over de achterklep zit een verchroomde strip die de breedte van de auto moet accentueren. De nieuwe Modussen worden geproduceerd in het Spaanse Valladolid en de verkoop start in het begin van 2008.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen