AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Quicc gaat met Karmann in zee
13
Het Nederlandse Quicc is voortvarend bezig met z'n Diva, een elektrische bestelauto. Het blijft namelijk niet bij een concept-car, binnenkort start de productie ook echt.
Het Heerlense Duracar, de bedenker van de Quicc, heeft carrossier Karmann in de arm genomen voor de productie van de Diva. In de eerste instantie blijft de samenwerking tot de productie beperkt, maar Duracar sluit niet uit dat het de samenwerking met Karmann in de toekomst uitbreidt.
De Quicc Diva is een elektrisch aangedreven bestelauto, die gebruikmaakt van de nieuwste Lithium-Ion accutechniek. De auto komt in 2009 op de markt. De Johann Tomforde, de geestelijk vader van de Smart, gaat zich nu bemoeien met de vormgeving van de auto waarop in 2010 de massaproductie van start gaat.
Volgens DuraCar kost de Quicc één tot twee euro aan energie per honderd kilometer. De auto stoot geen CO2 en fijnstof uit. De DiVa, dat staat voor Distribution Van, is in de eerste instantie bedoeld voor distributie in de stad. De Quicc kan heeft een topsnelheid van 120 kilometer per uur en een actieradius van zo'n 150 kilometer.
Het nieuws komt voor Karmann als een geschenk uit de hemel, want de carrosseriebouwer heeft momenteel een groot gebrek aan opdrachten. In 2004 werden bij Karmann nog bijna 100.000 auto's gebouwd. In 2006 waren het er nog 48.000 en vorig jaar liep het aantal al terug tot 41.000. Aan het einde van het vorige jaar zijn al 1.770 banen geschrapt. Nu staan nog eens duizend van de wereldwijd zevenduizend arbeidsplekken op de tocht.
De Quicc Diva is een elektrisch aangedreven bestelauto, die gebruikmaakt van de nieuwste Lithium-Ion accutechniek. De auto komt in 2009 op de markt. De Johann Tomforde, de geestelijk vader van de Smart, gaat zich nu bemoeien met de vormgeving van de auto waarop in 2010 de massaproductie van start gaat.
Volgens DuraCar kost de Quicc één tot twee euro aan energie per honderd kilometer. De auto stoot geen CO2 en fijnstof uit. De DiVa, dat staat voor Distribution Van, is in de eerste instantie bedoeld voor distributie in de stad. De Quicc kan heeft een topsnelheid van 120 kilometer per uur en een actieradius van zo'n 150 kilometer.
Het nieuws komt voor Karmann als een geschenk uit de hemel, want de carrosseriebouwer heeft momenteel een groot gebrek aan opdrachten. In 2004 werden bij Karmann nog bijna 100.000 auto's gebouwd. In 2006 waren het er nog 48.000 en vorig jaar liep het aantal al terug tot 41.000. Aan het einde van het vorige jaar zijn al 1.770 banen geschrapt. Nu staan nog eens duizend van de wereldwijd zevenduizend arbeidsplekken op de tocht.