AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Porsche 918 Spyder blijkt nog sneller dan gedacht

Porsche 918 Spyder Weissach Package
Het blijft maar doorgaan met het goede nieuws rond de Porsche 918 Spyder. Eerst was er al het ronderecord op de Norschleife en nu blijkt de auto ook in rechte lijn sneller dan Porsche in de eerste instantie beloofde.

Voorzien van het gewichtsbesparende Weissach Package sprint de 918 Spyder namelijk in 2,6 seconden naar 100 km/h. Dat is 0,2 seconden sneller dan het merk uit Zuffenhausen in de eerste instantie communiceerde.

De sprint naar 200 km/h gaat zelfs een halve seconde sneller dan in de eerste instantie bekend was gemaakt: 7,2 in plaats van 7,7 seconden. De 300 km/h staat nu zelfs binnen 20 seconden op de teller (in 19,9 seconden, om precies te zijn). De preproductieauto had daar 2,1 seconden langer voor nodig.

De 918 Spyder koppelt een 4,6-liter V8 met een vermogen van 608 pk aan twee elektromotoren. Het totale vermogen is 895 pk. Schakelen gaat met een PDK-automaat en de aandrijfkracht gaat naar alle vier de wielen.

70 gram CO2/km

Ondanks het prestatieniveau is het gemiddeld verbruik met het Weissach-pakket in theorie 3,0 liter per 100 km, wat een CO2-uitstoot van 70 g/km betekent. Zonder het lichtgewicht pakket is het verbruik 3,1 l/100 km en komt de CO2-uitstoot uit op 72 g/km.

De Porsche 918 Spyder zette in september een rondetijd van 6:57 minuten neer op de Nordschleife. Daarmee was het de eerste straatlegale in serie geproduceerde auto die de barrière van zeven minuten slechtte.

Hier -om het af te leren- de video van het ronderecord van de Porsche 918 Spyder:

Video

Lezersreacties (22)

Reageren