AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Pontiac Solstice GXP-R met 300 pk
General Motors breng tientallen speciale versies naar de SEMA show. De meeste modellen zijn grote trucks of SUVs, maar de Solstice, de populaire sportwagen van Pontiac is niet vergeten. In Las Vegas komt hij GXP-R en als Club Sport Z0K in de schijnwerpers.
General Motors breng tientallen speciale versies naar de SEMA show. De meeste modellen zijn grote trucks of SUVs, maar de Solstice, de populaire sportwagen van Pontiac is niet vergeten. In Las Vegas komt hij GXP-R en als Club Sport Z0K in de schijnwerpers.
De Pontiac Solstice heeft in Amerika heel wat emoties losgemaakt. Wij krijgen hem in Europa niet te zien, want Pontiac is een divisie die niet meer de oversteek maakt naar ons werelddeel. Maar de Solstice is wél het tweelingbroertje van de Opel GT, die net als de Saturn Sky direct van de Solstice is afgeleid. De Opel wordt dan ook in dezelfde fabriek in Wilmington in de Amerikaanse staat Delaware gebouwd.
Vorig jaar lanceerde Pontiac in Las Vegas de 177 pk sterke Solstice Weekend Racer, maar nu komt hij er in de vorm van een regelrechte racewagen. Het is de Club Sport Z0K, die geschikt is voor deelname in het Showroom Stock B Nationaal Kampioenschap van de SCCA, de Sports Car Club of America. Je kunt met deze Solstice zó het circuit oprijden, want hij is helemaal raceklaar. De auto is ontwikkeld door GM's Performance Division en is net als de Weekend Racer uitgerust met de 177 pk sterke 2,4-liter Ecotecmotor die is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak.
Maar niet iedereen wil of kan deelnemen aan het SCCA-kampioenschap. Voor wie op straat hard wil rijden of gewoon de blits wil maken, is er de GXP-R. Deze versie heeft zelfs vele meer vermogen dan de Club Sport: de 2-liter Ecotec levert maar liefst 300 pk en heeft een maximum koppel van 427 Nm bij 3.250 tpm. Om te zorgen dat deze snelle boy ook snel tot stilstand komt, is de sportwagen voorzien van zwaarder remsysteem in de vorm van het SSBC Performance Brake Package. Bovendien staat de sportieve Pontiac op Goodyear Eagle F1-banden in de maat 245/40 ZR19 en dat ziet er natuurlijk geweldig uit.
Met andere bumperspoilers en gewijzigde luchtinlaten, een nieuwe achterbumper en een achterspoiler en een speciale Hydro Blue lak zal de Solstice op de SEMA heel wat belangstelling trekken.
De Pontiac Solstice heeft in Amerika heel wat emoties losgemaakt. Wij krijgen hem in Europa niet te zien, want Pontiac is een divisie die niet meer de oversteek maakt naar ons werelddeel. Maar de Solstice is wél het tweelingbroertje van de Opel GT, die net als de Saturn Sky direct van de Solstice is afgeleid. De Opel wordt dan ook in dezelfde fabriek in Wilmington in de Amerikaanse staat Delaware gebouwd.
Vorig jaar lanceerde Pontiac in Las Vegas de 177 pk sterke Solstice Weekend Racer, maar nu komt hij er in de vorm van een regelrechte racewagen. Het is de Club Sport Z0K, die geschikt is voor deelname in het Showroom Stock B Nationaal Kampioenschap van de SCCA, de Sports Car Club of America. Je kunt met deze Solstice zó het circuit oprijden, want hij is helemaal raceklaar. De auto is ontwikkeld door GM's Performance Division en is net als de Weekend Racer uitgerust met de 177 pk sterke 2,4-liter Ecotecmotor die is gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak.
Maar niet iedereen wil of kan deelnemen aan het SCCA-kampioenschap. Voor wie op straat hard wil rijden of gewoon de blits wil maken, is er de GXP-R. Deze versie heeft zelfs vele meer vermogen dan de Club Sport: de 2-liter Ecotec levert maar liefst 300 pk en heeft een maximum koppel van 427 Nm bij 3.250 tpm. Om te zorgen dat deze snelle boy ook snel tot stilstand komt, is de sportwagen voorzien van zwaarder remsysteem in de vorm van het SSBC Performance Brake Package. Bovendien staat de sportieve Pontiac op Goodyear Eagle F1-banden in de maat 245/40 ZR19 en dat ziet er natuurlijk geweldig uit.
Met andere bumperspoilers en gewijzigde luchtinlaten, een nieuwe achterbumper en een achterspoiler en een speciale Hydro Blue lak zal de Solstice op de SEMA heel wat belangstelling trekken.
Plaats een reactie