AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Pagani Zonda Roadster F
650 pk onder de zon
Vorig jaar presenteerde Pagani de Zonda F, voor degenen die de normale Zonda toch wat te tam vinden. Nu is van die snelle Zonda F ook een Roadster-uitvoering. Het publieksdebuut is op de Autosalon van Genève.
Vorig jaar presenteerde Pagani de Zonda F, voor degenen die de normale Zonda toch wat te tam vinden. Nu is van die snelle Zonda F ook een Roadster-uitvoering. Het publieksdebuut is op de Autosalon van Genève.
De 7,2-liter V12 van de normale Pagani C12S levert 555 pk. Vorig jaar is het programma van Pagani aangevuld met de Zonda F. Die heeft dezelfde 7,2-liter motor maar levert als Clubsport-versie 650 pk. Het maximale koppel is 780 Nm. De cabriolet kan er in 3,6 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid is 345 km/u. De sprint van 0 naar 200 km/u gaat in 9,8 seconden. Pagani claimt dat de Zonda F Roadster de snelste Roadster van de wereld is. En overigens ook de meest exclusieve, krachtigste én de allerduurste. Er is ook nog een 'Standard Version van de Zonda F Roadster die het met 602 pk moet doen.
De Pagani Zonda F Roadster legt 1.230 kilo op de schaal; exact evenveel als de dichte variant van de Zonda F. Wie een Comfort-Pack of keramische remschijven bestelt, torst wat meer gewicht mee. De Zonda F Roadster staat aan de voorzijde op 19 inch wielen; achteraan zijn de 20 inch. De banden hebben vooraan de maat 255/35 en achteraan 335/30.
Pagani heeft voor de Zonda Roadster F Clubsport een kale prijs op van 560.000 euro. Inclusief BTW en BPM komt dat op een kleine 920.000 euro.
Plaats een reactie