en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Tijdens het eerste deel van zijn teasercampagne liet Fisker de EMotion al van zowel de voor- als achterkant zien. Deel twee riep wat vraagtekens op toen Fisker zijn eerstgeborene plots weer in schimmige teasers verhulde, al had dat een reden: het EMotion-ontwerp is ietwat aangepast. Vandaag duikt de aangescherpte versie opnieuw op; dit moment gaat hand in hand met het beschikbaar komen van een iets meer informatie.
Het lijkt erop dat de achterlichtunits niet meer over de gehele breedte van de auto lopen. Tevens zien we een bijzonder ogend dak. Volgens Fisker zijn zowel het dak als de zijruiten vervaardigd uit Electrochromic-glas. Hiermee kan de mate van transparantie geregeld worden met een simpele druk op de knop. Voor de constructie van de EMotion maakt Fisker gebruikt van koolstofvezel en aluminium. Het belooft dat de auto daardoor zo'n twintig procent lichter is dan een conventionele auto van dit formaat. De elektrische EMotion moet op een acculading zo'n 700 kilometer ver kunnen komen. Zijn topsnelheid zou op 260 km/h liggen.
Op 17 augustus wordt de Fisker EMotion officieel gepresenteerd.
Husselen
Zo'n 3,5 jaar geleden ging Henrik Fiskers merk Fisker op de fles. Het merk produceerde de bijzondere Karma, een plug-in hybride. Uiteindelijk werd de Chinese Wanxiang Group de nieuwe eigenaar van het merk, een bedrijf dat de merknaam Fisker omdoopte in Karma. De Karma zelf, Fiskers eerste en enige model, heet voortaan Revero. Henrik Fisker is terug als hoofd van dit nieuwe merk Fisker Inc.