AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Open Polo van Karmann
1
Carrosseriebouwer Karmann laat op de IAA in Frankfurt een studie zien van een cabriolet, gebaseerd op de Volkswagen Polo GTI. Het betreft een sotfttop, iets dat bij compacte auto's tegenwoordig amper voorkomt.
De cabrio heeft een glazen schuifdak en speciale sfeerverlichting binnenin. Hierdoor blijft de auto, zelfs met de kap omhoog, licht van binnen. En voor een cabrio heeft deze Polo relatief veel laadruimte. Met de kap erop is dat 304 liter. Met het dak ingeklapt blijft er 148 liter over.
Karmann heeft het concept uitgerust met het Cabrio Overhead Protection System (COPS). Dit systeem waarborgt de veiligheid van de inzittenden en de binnenruimte kan door het systeem effectiever benut kan worden. Bijvoorbeeld doordat de achterbank neer te klappen is.
De Polo is door Karmann zo'n 13 centimeter verlengd en 4 centimeter verbreed. De auto krijgt door aanpassingen aan het exterieur, zoals onder andere de centraal geplaatste dubbele uitlaat een sportief uiterlijk. Om het af te maken staat de Polo cabrio op 17 inch velgen van OZ.
Voor Karmann de Polo onder handen nam, heeft het bedrijf diverse andere modellen omgebouwd tot cabrio, waaronder de Audi A4, De Mercedes CLK, de Renault Mégane CC en de New Beetle van Volkswagen. En natuurlijk werkt Karmann veel samen met Spyker, waar het voor veel modellen het chassis en koetswerk voor levert.
Karmann heeft het concept uitgerust met het Cabrio Overhead Protection System (COPS). Dit systeem waarborgt de veiligheid van de inzittenden en de binnenruimte kan door het systeem effectiever benut kan worden. Bijvoorbeeld doordat de achterbank neer te klappen is.
De Polo is door Karmann zo'n 13 centimeter verlengd en 4 centimeter verbreed. De auto krijgt door aanpassingen aan het exterieur, zoals onder andere de centraal geplaatste dubbele uitlaat een sportief uiterlijk. Om het af te maken staat de Polo cabrio op 17 inch velgen van OZ.
Voor Karmann de Polo onder handen nam, heeft het bedrijf diverse andere modellen omgebouwd tot cabrio, waaronder de Audi A4, De Mercedes CLK, de Renault Mégane CC en de New Beetle van Volkswagen. En natuurlijk werkt Karmann veel samen met Spyker, waar het voor veel modellen het chassis en koetswerk voor levert.