Omoda C7: nieuwe Chinese plug-in hybride SUV naar Nederland
Met stekker én benzinemotor naast Omoda E5
Omoda breidt zijn modellengamma in Nederland volgend jaar uit met een nieuw model: de C7. De Omoda C7 is in tegenstelling tot de kleinere E5 geen EV. Hij komt voor zover bekend namelijk enkel als plug-in hybride onze kant op.
Omoda en Jaecoo zijn twee merken van de Chinese autobouwer Chery. Jaecoo haalt de J5 als hybride én als EV naar Nederland en grote broer J7 komt als plug-in hybride onze kant op. Zustermerk Omoda heeft voor de Nederlandse markt al de Omoda E5 aangekondigd. De Omoda E5 is in Nederland altijd volledig elektrisch aangedreven, maar bestaat buiten onze landsgrenzen ook als 5 - of C5 - met verbrandingsmotoren. De elektrische E5 blijft in Nederland niet het enige model van Omoda. In 2025 breidt het zijn leveringsgamma hier uit met de C7. Dat is in tegenstelling tot de E5 geen EV, maar een plug-in hybride.
De Omoda C7 is wat design betreft duidelijk een zustermodel van de E5. Wel is hij een maatje groter. Hij beslaat een afstand van 4,62 meter en is daarmee 22 centimeter langer dan de E5 en nog eens 12 centimeter langer dan de J7 van Jaecoo.
Wat de plug-in hybride hardware van de C7 te bieden heeft? Welnu: een geblazen 1.5 viercilinder benzinemotor die 154 pk op de been brengt en die bijval krijgt van een niet nader gespecificeerde elektromotor. Wel geeft Omoda weg dat de C7 op enkel elektrokracht 95 kilometer moet kunnen afleggen. Prijzen en uitgebreide specificaties volgen later.