AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Officieel: Porsche 918 Spyder in productie
34
Bij Porsche is het hoge woord er uit: de 918 Spyder gaat in productie.
Over enige jaren staat er weer een supersportauto in de catalogus bij Porsche. De Raad van Toezicht heeft vandaag besloten dat de 918 Spyder wordt klaar gestoomd voor productie. We zagen de concept car van de 918 voor het eerst in maart van dit jaar op de Autosalon van Genève. Toen werd aangekondigd dat de auto in productie zou gaan, als er zich duizend gegadigden zouden melden. Naar verluidt heeft Porsche inmiddels een dubbel aantal potentiële kopers gevonden.
De 918 Spyder wordt gezien als opvolger van de Carrera GT en staat dus bovenaan in het programma. Bijzonder aan het nieuwe model is de plug in-hybride techniek. Bij de verbruiksmeting haalt de 918 daarmee een gemiddelde benzineconsumptie van drie liter op 100 km. Dat staat gelijk aan een CO2-uitstoot van 70 gr/km. In de praktijk kan er op lage snelheden een beperkte afstand volledig elektrisch worden gereden. Als er gesport mag worden, springt er een 500 pk sterke V8 bij.
Porsche weet al te melden dat de 918 in Weissach wordt ontwikkeld en in Zuffenhausen zal worden gebouwd. Verder details over de productie, zoals de oplage waarin de auto wordt gebouwd en wanneer het project klaar moet zijn, meldt Porsche in een later stadium.
Lees ook
Praktijkverbruik

Praktijkverbruik: zo zuinig is de Toyota RAV4 Hybrid
Autotest

Test: Smart #1 Brabus - Hoe een kans werd gemist
Praktijkervaring

Praktijkervaring Porsche Taycan: eigenaren over hun elektrische Porsche
Designreview

Designreview Ford Mustang Mach-E: 'met grotere wielkasten en grotere wielen beter geweest'
Reportage

Dries Tuinhof heeft voor elke Simca, Talbot of Matra uit collectie een Franse plaatsnaam
Achtergrond

Waarom de BMW Z3 Coupé in tegenstelling tot de Roadster wel direct een klassieker was
Lezersreacties (34) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.