Nu officieel: BMW 4-serie Cabrio

BMW 4-serie Cabrio
BMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie CabrioBMW 4-serie Cabrio
Het dak gaat er nu officieel af bij BMW. Eerder zagen we de 4-serie al zonder dak de digitale nieuwskanalen bewandelen. Vandaag sturen de Duitsers de Cabrio met officiële toegansbewijzen de wereld in.

Net als z'n dichte broertje is ook de 4-serie Cabrio breder en langer dan z'n voorganger, de 3-serie Cabrio. Ook de dakloze 4-serie beschikt over de zogeheten Air Breathers achter de voorste wielkasten en ook de Air Curtains, die de luchtweerstand moeten verminderen, keren gewoon terug naar de Vier-zonder-dak.

Het stalen klapdak bestaat uit drie delen, en volgens BMW is er met dicht dak meer hoofduimte voor de achterpassagiers dan voorheen. Ondanks z'n hardtop is-ie slechts 1 centimeter hoger dan de Coupé, bovendien moet de Cabrio met het dak dicht zo'n 2 dB stiller zijn dan z'n voorganger. Wie met het dak omlaag bagage wil meenemen kan 220 liter aan spullen meeslepen. In dichte toestand loopt dat op tot 370 liter, 20 liter meer dan de 3-serie Cabrio kon herbergen. De transformatie van dicht naar open duurt overigens 20 seconden, tot een snelheid van 18 km/h is dit rijdend te doen.

Speciale rolbeugels schieten in geval van nood in 200 ms omhoog en optioneel zijn warme lucht blazende hoofdsteunen voor de bestuurder en z'n bijrijder beschikbaar. Evenals de Coupé is ook de Cabrio leverbaar met drie motoriseringen, de 420d (184 pk), de 428i en de lekker dikke 435i met 306 pk. Die topversie lanceert de dakloze Duitser in 5,6 seconden naar de 100 km/h, een halve seconde trager dan de Coupé. Z'n verbruik is vastgesteld op zo'n 8,2 l/100 km. In combinatie met de achttraps automatische transmissie daalt dat naar 7,6 l/100 km.

Wie genoegen neemt met de 245 pk sterke tweeliter viercilinder in de 428i doet een sprintje naar de 100 km/h in 6,4 seconden. Z'n gemiddelde verbruik is vastgesteld op 6,9 l/100 km Dieselen kan ook, en wel in de 420d, met 380 Nm een waar koppelkanon. In 8,2 seconden staat de 100 km/h op de klok, per 100 km drinkt-ie gemiddeld 5,2 liter diesel.

BMW heeft het nog niet bevestigd, maar wij rekenen op een showdebuut op de LA Auto Show. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (80)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.