AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe diesel en 6-bak voor Renault Modus
De Renault Modus is gepresenteerd met een nieuwe, krachtige dieselmotor. Die krachtbron is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak die Renault in samenwerking met Nissan ontwikkelde.
De Renault Modus is gepresenteerd met een nieuwe, krachtige dieselmotor. Die krachtbron is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak die Renault in samenwerking met Nissan ontwikkelde.
De 1,5-liter dCi diesel die vanaf nu in de Modus wordt geleverd, heeft 106 pk. De krachtbron is afgeleid van de 100 pk dCi. Het maximale koppel van de sterke diesel bedraagt 240 Nm bij 2.000 tpm. De topsnelheid van de 1.200 kilo wegende Modus is 186 km/u en de sprint van 0 naar 100 verloopt in 11,2 seconden.
De nieuwe handgeschakelde 6-versnellingsbak is samen met Nissan ontwikkeld. De bak kan een maximaal koppel aan van 240 Nm; hij is dus geschikt voor benzine- en dieselmotoren in de middenklasse.
Renault Nederland verwacht de Modus 1,5 dCi in juni in de showrooms. De 106 pk diesel is een toevoeging aan het programma. Er wordt dus geen motor geschrapt. Tot op heden zijn al een 65 en een 80 pk diesel leverbaar in de Modus. De nieuwe diesel zal ook leverbaar worden in de Mégane.
De nieuwe handgeschakelde 6-versnellingsbak is samen met Nissan ontwikkeld. De bak kan een maximaal koppel aan van 240 Nm; hij is dus geschikt voor benzine- en dieselmotoren in de middenklasse.
Renault Nederland verwacht de Modus 1,5 dCi in juni in de showrooms. De 106 pk diesel is een toevoeging aan het programma. Er wordt dus geen motor geschrapt. Tot op heden zijn al een 65 en een 80 pk diesel leverbaar in de Modus. De nieuwe diesel zal ook leverbaar worden in de Mégane.
Plaats een reactie