Matiz volgens Chevrolet

Ook 3-deurs Kalos op Autosalon Parijs

Chevrolet Matiz
Chevrolet MatizChevrolet MatizChevrolet MatizChevrolet KalosChevrolet KalosChevrolet Kalos
Op 1 januari wordt Daewoo omgedoopt tot Chevrolet. Om te laten zien dat het merk meteen flink aan de weg gaat timmeren, staan op de Autosalon van Parijs onder meer een studie naar de opvolger van de Matiz en een 3-deurs Kalos.

Op 1 januari wordt Daewoo omgedoopt tot Chevrolet. Om te laten zien dat het merk meteen flink aan de weg gaat timmeren, staan op de Autosalon van Parijs onder meer een studie naar de opvolger van de Matiz en een 3-deurs Kalos.

De Chevrolet Matiz M3X concept is een impressie van de volgende generatie Matiz die in de lente van 2005 wordt verwacht. Toch lijkt de M3X wel heel erg veel op de huidige Matiz. De auto heeft ronde LED-koplampen, en aan de achterzijde zijn opvallende ronde achterlichten. Een sportief accent wordt gegeven door een dakspoiler, 16 inch lichtmetalen wielen en centraal gemonteerde uitlaatdempers.

De M3X is 3,5 meter lang en 1,5 meter breed - exact dezelfde maten als de huidige Matiz. De krachtbron is een 1,0-liter 4-cilinder van 64 pk. En dat is precies de motor die ook in de huidige Matiz wordt geleverd.

Driedeurs Kalos
De Kalos neemt in Europa 42 procent van de Daewoo-verkopen voor zijn rekening. In totaal werden er in de eerste 6 maanden van dit jaar 40.000 Kalossen verkocht in Europa. In de Verenigde Staten, waar de auto Chevrolet Aveo heet, zijn in die periode 21.000 stuks verkocht.
In februari volgend jaar komt er ook een 3-deurs versie van deze auto, die hier dan Chevrolet Kalos heet. De lengte, breedte en hoogte komen precies overeen met 5-deurs uitvoering. Ook het motorenaanbod; een 1,2-liter met 72 pk, een 1,4-liter met 83 pk en een 1,4 16V met 94 pk is hetzelfde als bij de 4- en 5-deurs versie.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.