In het Wild: Volkswagen Lupo GTI
Krachtiger dan de Up GTI
Een plekje in 'In het Wild' heeft de Lupo GTI wat ons betreft zeker verdiend, want de absolute topversie van Volkswagens Arosa-derivaat is altijd erg zeldzaam gebleven. De reden ligt voor de hand: de auto was erg prijzig voor zijn formaat. Een Lupo GTI moest minimaal € 22.995 opbrengen, een bedrag waar je niet alleen een dikke Polo, maar zelfs een aardig uitgeruste Golf voor kon bestellen. De klant die de ruimte en het comfort van een groter model opzij schoof voor de sportieve Lupo kreeg daar een 1.6 met 125 pk voor terug. Dat klinkt wellicht niet al te indrukwekkend, maar het is mooi wel 10 pk meer dan wat de spirituele opvolger van deze auto, de aanstaande Up GTI, op de wielen zet. Het bezorgde de Lupo een 0-100-tijd van 8,5 seconden en een top van 205 km/h.
Voor het onderscheid met (veel) goedkopere Lupo's zorgden een dikkere voor- en achterbumper, een andere grille, een dakspoiler en natuurlijk speciaal lichtmetaal. Bovendien kreeg de Lupo xenonkoplampen mee, wat zelfs anno 2017 bijzonder is voor een auto van dit formaat. De heldere kijkers bevatten ook de richtingaanwijzers, een functie die bij de reguliere Lupo voor de kleinere binnenste lampen was weggelegd. De auto die Bart voor de lens kreeg, gaat gehuld in een fraaie kleur blauw en staat er nog netjes bij. Ook is deze GTI nog origineel, wat zeker geen vanzelfsprekendheid is. .
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen