AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden SsangYong Actyon
De Ssang Yong Actyon wordt vandaag aan de Nederlandse dealers uitgedeeld, gisteren reden we de nieuwe SUV voor het eerst.
De SsangYong Actyon wordt vandaag aan de Nederlandse dealers uitgedeeld, gisteren reden we de nieuwe SUV voor het eerst.
SsangYong maakt voor de Actyon nog gebruik van een ladderchassis, wat je normaliter vooral bij de echte terreinbeulen tegenkomt. Desondanks zet het Koreaanse merk de auto neer als een echte SUV. Sterker nog het spreekt van een kruising tussen een SUV en een coupé. De auto biedt echter niet de verfijnde rij-eigenschappen die je mag verwachten van een auto die ook als middenklasseralternatief moet dienen. Hij helt behoorlijk over, en heeft een bijzonder stugge demping.
We reden de A200 Xdi, de viercilinder diesel met common rail inspuiting die 141 pk en 310 Nm levert. Dat is net voldoende om de ruim 1.700 kilo zware adequaat voort te stuwen. De diesel is ontwikkeld samen met Delphi systems. SsangYong biedt de Actyon die naast de Kyron in het programma staat, ook aan met een 2.3 viercilinder benzinemotor die 150 pk levert. Beide zijn leverbaar met een automatische transmissie. De instappers beschikken over 2WD, waarbij de achterwielen worden aangedreven, 4WD kost 2.000 euro meer. De prijzen van de diesel beginnen bij 29.995 euro, de A230 is er vanaf 26.590 euro.
De uitgebreide rij-impressie staat in AutoWeek 47 die vanaf woensdag 22 november in de winkels ligt.
Plaats een reactie