AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Nissan Note
De Nissan Almera loopt op zijn laatste beentjes en de Tino is al enige tijd van het toneel verdwenen. De Note moet bij Nissan de klanten bedienen die op zoek zijn naar ruimte en een grote inzetbaarheid.
De Nissan Almera loopt op zijn laatste beentjes en de Tino is al enige tijd van het toneel verdwenen. De Note moet bij Nissan de klanten bedienen die op zoek zijn naar ruimte en een grote inzetbaarheid.
De Nissan Note vertoont wat gelijkenissen met grote broer Murano. Vooral de neus doet aan deze SUV denken. Een ander opvallend stijlkenmerk zijn de boemerangvormige achterlichten. Het model kan best wat van deze dynamische accenten gebruiken, wat het doosvormige uiterlijk, weet niet direct indruk te maken.
De Note staat op het platform dat wordt gebruikt voor de Micra en de Renaults Modus en Clio. Voor deze Nissan is de wielbasis verlengd. Die meet nu precies 2,60 meter. Dat maakt het mogelijk dat wanneer een persoon van zo'n twee meter achter het stuur zit, er nog voldoende ruimte is voor de achterpassagiers.
Binnenin zijn er tal van handigheden. De kofferbak heeft een dubbele bodem en er zijn veel opbergvakjes en klaptafeltjes aan de rugleuningen van de voorstoelen. Over de prestaties van de Note valt weinig te klagen. Dat geldt ook voor het weggedrag. Wanneer het te hard gaat, glijdt hij veilig over zijn voorwielen weg – maar die grens ligt tamelijk ver weg. Rond de middenstand gaat het sturen wat vaag en is de Note niet supercommunicatief.
De complete rij-impressie met de Nissan Note staat in AutoWeek 6, die op 8 februari in de winkels ligt.
Plaats een reactie