Gereden: BMW 4-serie Gran Coupé

BMW 4-serie Gran Coupé
BMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran CoupéBMW 4-serie Gran Coupé
Het antwoord van BMW op de Audi A5 Sportback is klaar. We reden de 4-serie Gran Coupé in Spanje.

Misschien is de Gran Coupé wel de mooiste carrosserievorm van alle versies van de 3- en 4-serie samen. De lange motorkap en de ver naar achteren doorgetrokken C-stijl, de inkeping achter de voorste wielkast, en profil is het een genot om naar te kijken maar of je 'm nu recht van voren of van driekwart achter bekijkt, het blijft gewoon beauty. Iets wat niet voor alle nichemodellen van BMW geldt. Maar goed, da's natuurlijk iets persoonlijks.

De 4-serie Coupé ligt heel goed op de weg, en doet altijd precies wat je wil. De Gran Coupé geeft op de bochtige bergwegen in Baskenland al net zo veel vertrouwen.Om een verschil in stijfheid te voelen zou je ze echt kort na elkaar moeten rijden. Wil je de 4 Gran Coupé helemaal op scherp, zet dan Dynamic Drive Control dan op Sport Plus. Dan is de besturing het fijnst, staat de demping op stevig, hangt hij voortreffelijk aan het gas en is de 8-traps automaat prima bij de les. We reden de 428i, de sterkste viercilinder turbo dus. Een felle rakker, alleen het geluid valt wat tegen. Wie toch de befaamde zescilindersound wil, zal voor een 435i moeten gaan, qua prestaties kom je met de 428i echter niets te kort.

Wil je mensen achterin meenemen dan zullen die niet snel klagen over de beenruimte, ben je langer dan 1,80 meter dan schuurt het kruintje wel tegen de hemelbekleding. Gran Coupe staat er bij het achterste zijruitje, zet je een nuchtere Hollandse bril op dan is het gewoon een vijfdeurs hatchback. De klep wordt indien geopend ondersteund door opvallend dikke gasdempers. En de bagageruimte? 480 liter, met de achterbank neer loopt dat op tot 1.300 liter. Daarmee is de Gran Coupé praktischer dan een 3-serie, want ook die biedt minimaal 480 liter maar heeft weer niet zo'n grote achterklep. Op de achterbank is het in de Dreier natuurlijk weer beter toeven.

Meer weten over de BMW 4-serie Gran Coupé? In AutoWeek 25 die woensdag 18 juni verschijnt lees je het complete verhaal.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (79)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.