AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ford Focus C-Max op waterstof
Ford presenteert een Focus C-Max met waterstofmotor. Voorlopig wordt de auto alleen gebruikt als rijdend onderzoekscentrum.
Ford presenteert een Focus C-Max met waterstofmotor. Voorlopig wordt de auto alleen gebruikt als rijdend onderzoekscentrum.
Ford presenteert de Focus C-Max met waterstofmotor in het kader van de VDA (Verband der Automobilindustrie) onderzoeksdag, die in Stuttgart wordt gehouden. Onder anderen bondskanselier Gerhard Schröder zal daarbij aanwezig zijn.
Ford denkt dat waterstoftechnologie zeker toekomst heeft, al moet er nog wel hard worden gewerkt aan een infrastructuur, die het mogelijk maakt om waterstof te kunnen tanken.
De basis van de motor van de waterstof C-Max is een 2,3-liter 4-cilinder benzinemotor die een vermogen heeft van 110 pk. Die werd omgebouwd voor het gebruik van waterstof en heet nu H2 ICE, waarbij die laatste letters staan voor Internal Combustion Engine. Om plaats te bieden aan de motor, is de accu in de auto verhuist naar een plaats onder de achterbank en ook de techiek rond het tanken is aangepast. De auto heeft 3 tanks van in totaal 119 liter aan boord. Daarmee komt het prototype 200 km ver. Verder bleef de C-Max zo veel mogelijk origineel.
Dat het de Duitse regering menens is met de waterstoftechniek bewijst het project Clean Energy Partnership. Daarbij ondersteunt de Bundesregierung 9 bedrijven, waaronder Ford, in hun zoektocht naar milieuvriendelijke alternatieven. Ford gaat daarom binnenkort 3 auto's op waterstof in de dagelijkse praktijk testen.
De basis van de motor van de waterstof C-Max is een 2,3-liter 4-cilinder benzinemotor die een vermogen heeft van 110 pk. Die werd omgebouwd voor het gebruik van waterstof en heet nu H2 ICE, waarbij die laatste letters staan voor Internal Combustion Engine. Om plaats te bieden aan de motor, is de accu in de auto verhuist naar een plaats onder de achterbank en ook de techiek rond het tanken is aangepast. De auto heeft 3 tanks van in totaal 119 liter aan boord. Daarmee komt het prototype 200 km ver. Verder bleef de C-Max zo veel mogelijk origineel.
Dat het de Duitse regering menens is met de waterstoftechniek bewijst het project Clean Energy Partnership. Daarbij ondersteunt de Bundesregierung 9 bedrijven, waaronder Ford, in hun zoektocht naar milieuvriendelijke alternatieven. Ford gaat daarom binnenkort 3 auto's op waterstof in de dagelijkse praktijk testen.
Plaats een reactie