Elektrische BMW iX: subtiel strakgetrokken

LCI

Spyshots BMW iX
Spyshots BMW iXSpyshots BMW iXSpyshots BMW iXSpyshots BMW iXSpyshots BMW iX

Het is dit jaar vier jaar geleden dat BMW het doek trok van de iX. Die elektrische BMW komt met zijn ietwat markante vormgeving nog altijd prima dag. Om de SUV écht fris te houden, bereidt de fabrikant een zogenoemde LCI voor. Een facelift dus.

BMW trok in november 2020 het doek van de iX, een SUV die enkel met elektrische aandrijflijnen op de markt kwam. Hoewel ook de iX op een platform staat dat gelieerd is aan de CLAR-basis die BMW ook onder zijn modellen met verbrandingsmotoren toepast, is het meer dan pak hem beet een i4 of een i7 een 'losstaand' elektrisch model. De iX blaast later dit jaar vier kaarsjes uit en dat betekent dat BMW een Life Cycle Impulse (LCI) aan het voorbereiden is.

De BMW iX zoals hij in 2020 werd gepresenteerd.

Op wereldschokkende wijzigingen hoef je niet te rekenen. De BMW iX krijgt vernieuwd bumperwerk en koplampen met een nieuwe lichtsignatuur. De horizontale elementen van de led-dagrijverlichting maken plaats voor verticale exemplaren. Helemaal in lijn met wat je op recent herziene modellen ziet. Ook wordt de dichte nierengrille afgewerkt met een nieuw patroon. Opnieuw zijn er diagonale lijnen, maar het geheel lijkt minder chaotisch dan voorheen.

Het is aannemelijk dat BMW meteen de elektrische hardware van de iX onder de loep neemt. Kijk niet gek op de elektromotoren van bepaalde versies krachtiger en - nog belangrijker - efficiënter worden. Sinds de Nederlandse marktintroductie van de iX zijn er in ons land ruim 2.000 stuks van gekentekend.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.