Eindelijk: de Porsche 918 Spyder is officieel

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 SpyderPorsche 918 SpyderPorsche 918 SpyderPorsche 918 SpyderPorsche 918 Spyder productieversiePorsche 918 Spyder productieversiePorsche 918 Spyder productieversiePorsche 918 SpyderPorsche 918 SpyderPorsche 918 SpyderPorsche 918 SpyderPorsche 918 SpyderPorsche 918 SpyderPorsche 918 Spyder
Door het geweld van de McLaren P1 en LaFerrari zou je bijna vergeten dat Porsche een spirituele opvolger van de legendarische Carrera GT met bijna 900 pk neerzet. Alle reden om de definitieve productieversie van de 918 Spyder in het zonnetje te zetten.

De definitieve 918 Spyder krijgt meer vermogen dan oorspronkelijk de bedoeling was: 895 pk. Daarmee zit de Porsche de McLaren P1 (916 pk) en LaFerrari (936 pk) akelig dicht op de hielen.

De sprint naar 100 km/h kost 2,8 seconden, maar de echte troefkaart is het verbruik. Misschien niet de meest tot de verbeelding sprekende waarde bij een supercar, maar een verbruik van 3,0 tot 3,3 l/100 km is bij dit prestatieniveau ongekend. De CO2-uitstoot is 70-79 g/km.
We kenden de Martini-livery al en nu heeft Porsche ook foto's van het Weissach-package vrijgegeven. Deze speciale uitmonsteringen zijn tegen meerprijs verkrijgbaar, uit een eerder gelekte -vermeende- brochure bleek echter wel dat de kopers hier tienduizenden euro's extra voor moeten neertellen.

Op de IAA in Frankfurt kunnen we ons vergapen aan de productieversie van de 918 Spyder. De eerste exemplaren verwachten we rond de jaarwisseling te verwelkomen.

Lezersreacties (37)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.