Dit is de Autosalon van Genève anno 2024... - Fotospecial

Renault en de rest

Autosalon van Genève 2024
Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Lucid GravityLucid GravityAutosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024Autosalon van Genève 2024

Deze week is het voor het eerst in jaren weer tijd voor de enige echte Autosalon van Genève. AutoWeek was er natuurlijk bij en de fotocamera draaide overuren. En dat terwijl het de kleinste editie was die wij ons kunnen heugen.

Deze week is het in de hallen van Palexpo in het Zwitserse Genève weer een drukte van belang, want eindelijk is het tijd voor de 91e editie van wat we tegenwoordig kennen als de Geneva International Motor Show. Eerlijk is eerlijk, het is niet zo'n groot feest als het ooit was. De enige grote westerse fabrikanten die er staan, zijn Renault en Dacia. Die nemen met z'n tweeën bijna de helft van de hal met alle nieuwe auto's in beslag. Andere bekende namen komen van verder. Zo is BYD aanwezig met onder meer de YangWang U8 en laat het tegenwoordig toch ook vooral Chinese MG onder meer de MG 3 en het hier nieuwe merk IM zien. Genève lijkt welhaast een Chinees feest: BYD kondigde er namelijk ook nog aan Denza naar Europa te halen, het liet er de gefacelifte Tang zien en introduceerde ook nog eens een plug-in hybride variant van de Seal U.

Natuurlijk staan er niet enkel Chinese merken op de Zwitserse beursvloer. Zo is Lucid Motors ook van de partij: dat presenteert in Genève de nu ook voor Europa bestemde Gravity. Kleinere spelers zijn er ook: ErreErre Fuoriserie heeft zijn bizarre creatie op Alfa Romeo Giulia-basis meegenomen, Kimera toont de spectaculaire EVO38 en ook het guitige Microlino is van de partij.

Dé showsteler is echter de nieuwe Renault 5, die eigenlijk niet eens de relatief enorme stand nodig had om op de persdag de grootste groepen mensen te trekken. Bij Dacia is het ook drommen, want daar is behalve de nieuwe Duster ook de nóg versere opgefriste Spring al te bewonderen. Wie even genoeg heeft gehad van al het moderne spul kan zich een verdieping hoger laven aan een behoorlijk uiteenlopende verzameling klassiekers. De meest opvallende auto die we daar treffen? De Matra-Simca Rancho. Wil je het zelf allemaal bekijken? Dan kun je nog tot 3 maart terecht in Genève, of natuurlijk hierboven rustig door onze mooiste foto's bladeren.

Lezersreacties (32)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.