Citroën frist motorenaanbod DS4 op
Zo heeft de 1.6 VTi 120 pk plaatsgemaakt voor een Puretech 130 S&S-benzinemotor met een vermogen van 131 pk. Ondanks de 11 extra pk's gaat de CO2-uitstoot met 25 g/km naar beneden. Het gemiddeld verbruik is 5,0 l/100 km. De prijs van de nieuwe versie is 24.690 euro.
Daarnaast vervangt de THP 165 S&S EAT6 met 165 pk de160 pk sterke benzinemotor met automatische transmissie. De motor is geoptimaliseerd, maar vooral de nieuwe transmissie zorgt voor een verbruiksreductie. De CO2-uitstoot daalt dan ook met maar liefst 50 g/km naar 128 g/km. Extra bonussen zijn een beter schakelgedrag en een snellere respons van de transmissie. De So Chic-versie is er vanaf 29.790 euro.
Verder komt de 1.6 BlueHDi 120-motor ook naar de DS4. Door het gebruik van AdBlue-techniek heeft deze versie ook een lagere NOx-uitstoot dan de e-HDi 115 diesel die hij vervangt. De diesel heeft een CO2-uitstoot van 97 g/km en dat betekent 20 procent bijtelling. De Business-versie is er vanaf 27.990 euro.
De HDi 160 maakt plaats voor de BlueHDi 150 S&S. In combinatie met 17-inch wielen is de CO2-uitstoot 100 g/km en dat betekent 20 procent bijtelling. De Business-versie is er vanaf 29.990 euro.
De BlueHDi 180 S&S EAT6 wordt de nieuwe topversie. Deze variant heeft een vermogen van 181 pk. De CO2-uitstoot is 113 g/km, wat gewoon 25 procent bijtelling betekent. De vanafprijs is 34.390 euro.