Citroën frist motorenaanbod DS4 op

Citroën DS4 VTi 120 Chic
Citroën heeft het motorenpalet van de DS4 aangepast. Dat betekent andere prijzen, een lagere uitstoot en soms ook lagere bijtelling.

Zo heeft de 1.6 VTi 120 pk plaatsgemaakt voor een Puretech 130 S&S-benzinemotor met een vermogen van 131 pk. Ondanks de 11 extra pk's gaat de CO2-uitstoot met 25 g/km naar beneden. Het gemiddeld verbruik is 5,0 l/100 km. De prijs van de nieuwe versie is 24.690 euro.

Daarnaast vervangt de THP 165 S&S EAT6 met 165 pk de160 pk sterke benzinemotor met automatische transmissie. De motor is geoptimaliseerd, maar vooral de nieuwe transmissie zorgt voor een verbruiksreductie. De CO2-uitstoot daalt dan ook met maar liefst 50 g/km naar 128 g/km. Extra bonussen zijn een beter schakelgedrag en een snellere respons van de transmissie. De So Chic-versie is er vanaf 29.790 euro.

Verder komt de 1.6 BlueHDi 120-motor ook naar de DS4. Door het gebruik van AdBlue-techniek heeft deze versie ook een lagere NOx-uitstoot dan de e-HDi 115 diesel die hij vervangt. De diesel heeft een CO2-uitstoot van 97 g/km en dat betekent 20 procent bijtelling. De Business-versie is er vanaf 27.990 euro.

De HDi 160 maakt plaats voor de BlueHDi 150 S&S. In combinatie met 17-inch wielen is de CO2-uitstoot 100 g/km en dat betekent 20 procent bijtelling. De Business-versie is er vanaf 29.990 euro.

De BlueHDi 180 S&S EAT6 wordt de nieuwe topversie. Deze variant heeft een vermogen van 181 pk. De CO2-uitstoot is 113 g/km, wat gewoon 25 procent bijtelling betekent. De vanafprijs is 34.390 euro.

Lezersreacties (26)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.