AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Citroën C5 Airscape: cabrio-idee
2
Citroën toont op de IAA in Frankfurt een studiemodel voor een cabrioletversie van de nieuwe C5. Denk het showgedeelte weg en de normale C5 blijft over.
Bij de Citroën C5 Airscape is luxe het codewoord. De auto biedt een volwaardige plek aan vier personen en da's zeldzaam bij open auto's. Voor een cabriolet in het D-segement moeten we kijken naar de duurdere merken zoals Audi en BMW. Niet echt het territorrium van 'vechtmerk' Citroën.
Wie de cabrioletconstructie en de showmodel-opsmuk even wegdenkt, ziet al de huis-tuin-en-keuken C5, zoals Citroën die binnenkort uitbrengt. De Airscape is voorzien van de 208 pk sterke 2,7-liter V6 HDI. Die heeft het UrbanHybrid-systeem aan boord wat wil zeggen dat hij beschikt over Start-Stop-technologie en remenergie kan hergebruiken. Ook is het Snow Motion systeem aan boord dat bij gladheid zorgt dat alle vier de wielen voldoende grip hebben.
Het dak van de C5 Airscape is geheel opgetrokken uit koolstofvezel en bekleed met stof. Zo heeft het coupé-cabriodak de uitstraling van een klassieke softtop. Het voorste deel van het dak is doorzichtig zodat het lijkt alsof de voorruit er in doorloopt. In de praktijk zorgt het voor een bijzonder licht interieur.
PRIVATE LEASE Citroën
Lezersreacties (2) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.