AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Brilliance wil de wereld over
Brilliance heeft onlangs de eerste auto's naar Europa geëxporteerd en de verkoop er van moet nog op gang komen. De volgende plannen liggen al klaar: het Chinese merk wil nog dit jaar actief worden in Amerika.
Brilliance heeft onlangs de eerste auto's naar Europa geëxporteerd en de verkoop er van moet nog op gang komen. De volgende plannen liggen al klaar: het Chinese merk wil nog dit jaar actief worden in Amerika.
Zhigang Liu, de directeur van het Chinese Brilliance, heeft in de wandelgangen van de Sjanghai Motor Show gezegd dat het merk plannen heeft om na Europa ook voet aan de grond te krijgen in de VS. Daarmee is het de eerste Chinese autoproducent die de Amerikaanse markt aanvalt.
"We zijn bezig met voorbereidingen om de eerste lading BS6'en nog dit jaar of begin 2008 naar Amerika te verschepen." Een verkoopverwachting wil Liu nog niet uitspreken maar Brilliance doet niet aan valse bescheidenheid. De volgende vijf jaar wil het merk in Europa in elk geval 158.000 auto's verkopen. Daarvoor brengt Brilliance de BS6 mee. Daarna volgt een coupé, een kleine sedan, een compact model en in 2010 moet het programma ook nog worden uitgebreid met een SUV.
Plaats een reactie