AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Bitter doet de Insignia
23
Het piepkleine Bitter is bezig met een nieuw model. Dit keer wordt die gebaseerd op de Opel Insignia.
Het Duitse Bitter is bekend als bouwer van exclusieve auto's op basis van Opels. In het verleden heeft dat serieuze sportauto's, knappe cabrio's en ranke GT's opgeleverd. Jarenlang hebben we niets van Bitter gehoord, maar onlangs keerde het merk terug met de Vero. Die is gebaseerd op de Holden Statesman. Dat is een limousine van General Motors, die alleen in Australië wordt gevoerd. De Europese variant van Bitter is een stuk luxueuzer. Met zijn lengte van 5,20 meter doet hij mee in de klasse van de S-klasse, A8 en 7-serie - voor wie eens wat anders wil.
Op internet is nu deze foto opgedoken van een Opel Insignia in Bitter-uitmonstering. De afbeelding gaat vergezeld van geen enkele informatie, dus voorlopig moeten we even gissen naar het hoe en wat. Bitter kennende neemt het merk niet één van de simpelste uitvoeringen als basis. Dikke kans dus, dat het hier gaat om een verbouwde OPC of een variant met de 260 pk sterke 2,8-liter V6 turbo. Natuurlijk zal ook dit model zijn afgeladen met luxe spullen.
Wanneer Bitter een prototype bouwt, kun je er vanuit gaan dat er ook werkelijk een productieversie zit aan te komen. Met de kleine aantallen die het merk maakt, kan het zich geen proefballonnetjes permitteren. We gokken er dus op dat we de Bitter Insignia zien op de Autosalon van Parijs, die in het najaar wordt gehouden. Want ondanks de bescheiden omvang van het bedrijf, is Bitter op alle grote beurzen in Europa aanwezig.