AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Aston Martin onthult DBR9
Aston Martin keert terug in de racerij met de nieuwe DB9. De naar DBR9 getransformeerde auto moet volgend jaar o.a. in de 24 uur van Le Mans starten.
Aston Martin keert terug in de racerij met de nieuwe DB9. De naar DBR9 getransformeerde auto moet volgend jaar o.a. in de 24 uur van Le Mans starten.
De nieuwe GT-racer is gebaseerd op de productieversie van de DB9. De auto wordt geprepareerd bij de firma Prodrive uit het Britse Banbury. Prodrive is verantwoordelijk voor het ontwerp, ontwikkeling en management van het raceprogramma.
De eerste DBR9 wordt op dit moment geprepareerd en zal in 2005 deelnemen aan enkele internationale raceprogramma's, waaronder de 24 uur van Le Mans. Drie onafhankelijke teams zullen elk kunnen beschikken over twee auto's, waarbij ze volledige ondersteuning krijgen van de fabriek.
Ook zullen een gelimiteerd aantal DBR9's beschikbaar zijn voor een groep geselecteerde klanten. Deze straatauto's zullen dezelfde specificaties hebben als de race-versie.
De nieuwe GT-racer is gebaseerd op de productieversie van de DB9. De auto wordt geprepareerd bij de firma Prodrive uit het Britse Banbury. Prodrive is verantwoordelijk voor het ontwerp, ontwikkeling en management van het raceprogramma.
De eerste DBR9 wordt op dit moment geprepareerd en zal in 2005 deelnemen aan enkele internationale raceprogramma's, waaronder de 24 uur van Le Mans. Drie onafhankelijke teams zullen elk kunnen beschikken over twee auto's, waarbij ze volledige ondersteuning krijgen van de fabriek.
Ook zullen een gelimiteerd aantal DBR9's beschikbaar zijn voor een groep geselecteerde klanten. Deze straatauto's zullen dezelfde specificaties hebben als de race-versie.
Plaats een reactie