AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Aston Martin DB9 in 't nieuw
38
Het faceliften van tijdloze schoonheden is altijd een hachelijke zaak: een paar verkeerde pennenstreken kunnen een fraai ontwerp compleet verpesten. Gelukkig is Aston Martin bij de DB9, een van de mooiste auto's van deze eeuw, niet de fout in gegaan.
De DB9 krijgt een nieuwe voorbumper, andere afwerking voor de grille en een nieuw ontwerp voor de luchtinlaat mee. Ook de afwerking van de koplampen, de skirts, zilverkleurige remschijven en twintigspaaks lichtmetalen wielen kwamen we nog niet eerder tegen.
Onderhuids veranderde er ook het een en ander. De belangrijkste wijziging is de introductie (op zowel de coupé als de Volante) van het Adaptive Damping System (ADS). Het zorgt voor meer veercomfort en tegelijkertijd een scherpere wegligging als de bestuurder voor de sportmodus kiest. Verder zijn er een bandenspanningscontrolesysteem, Bluetooth, aluminium afwerking voor het interieur en een Bang&Olufsen audiosysteem. Aan de 5,9-liter V12 is geen schroefje veranderd.
De productie van de gefacelifte DB9 is inmiddels al van start gegaan. De auto komt aan het einde van de zomer op de markt. De prijzen zijn nog niet bekend.
Onderhuids veranderde er ook het een en ander. De belangrijkste wijziging is de introductie (op zowel de coupé als de Volante) van het Adaptive Damping System (ADS). Het zorgt voor meer veercomfort en tegelijkertijd een scherpere wegligging als de bestuurder voor de sportmodus kiest. Verder zijn er een bandenspanningscontrolesysteem, Bluetooth, aluminium afwerking voor het interieur en een Bang&Olufsen audiosysteem. Aan de 5,9-liter V12 is geen schroefje veranderd.
De productie van de gefacelifte DB9 is inmiddels al van start gegaan. De auto komt aan het einde van de zomer op de markt. De prijzen zijn nog niet bekend.
Uitgelicht aanbod
Lees ook
Praktijkervaring

Praktijkervaring Honda Jazz: eigenaren over hun hybride mini-MPV
Designreview

Designreview Volvo C40: ‘voldoet aan alle verwachtingen, en dat is een probleem’
Autotest

De Citroën Méhari is 55: op pad met de leukste badeend
Achtergrond

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8
Nieuws

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics
Nieuws

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Lezersreacties (38) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.