AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Abt maakt Audi R8 sneller en opvallender

Kunstje uit 2013 herhaald

Audi R8 V10 Abt
Audi R8 V10 Abt
Audi R8 V10 Abt
Audi R8 V10 Abt
Audi R8 V10 Abt
Audi R8 V10 Abt
Audi R8 V10 Abt
Audi R8 V10 Abt
Audi R8 V10 Abt
Audi R8 V10 Abt

Niet alleen autofabrikanten, maar ook tuners presenteren hun nieuws graag op de Autosalon van Genève. Abt geeft Audi's huidige R8 een soortgelijke behandeling als het in het verleden aan de vorige generatie gunde.

Abt heeft zich bij deze R8 niet ingehouden op het gebied van uiterlijke aankleding. De bekende Duitse tuner weet de voorbumper met wat skirts en spoilers zo te veranderen dat er nog maar weinig van het origineel in te herkennen valt. Ook de achterbumper krijgt heftig uitziende en scherp gelijnde toevoegingen, waarbij moet worden gemeld dat veel onderdelen uit carbon zijn vervaardigd. 19- of 20-inchwielen werken samen met een verlagingsset om het uiterlijk nog imponerender te maken. Natuurlijk dient het aangepaste onderstel nog een doel: een nóg scherper bochtengedrag. Het roestvrijstalen uitlaatsysteem heeft eveneens een dubbelfunctie en zorgt behalve voor een indrukwekkend uiterlijk voor een bijpassende soundtrack.

In het interieur biedt Abt allerlei mogelijkheden om met carbon, leer en verlichting het nodige aan je eigen smaak aan te passen. Wie denkt dat het bedrijf de 610 pk van de standaard R8 V10 Plus wel voldoende vindt, heeft het mis. Abt Power Optimalisation moet het blok een 'boost' van 20 pk geven.

In 2013 gaf Abt een R8 V10 een soortgelijke behandeling. Rood speelde toen ook een grote rol, net als de nodige koolstofvezel opsmuk. De motorische winst was destijds wel groter, want het blok ging van 525 naar 600 pk.

Lezersreacties (25)

Reageren