Elke auto heeft een verhaal
Een eigen verhaal dat het verdient om te worden verteld
- Aangeboden door Discovery
Een auto is meer dan een hoop staal, olie en rubber. Het is pure emotie. Elke auto heeft een verhaal. Een eigen verhaal dat het verdient om te worden verteld. En al veertig jaar laat Discovery je die verhalen zien en horen. De auto's staan centraal, de mensen eromheen doen de rest.
Om in autotermen te spreken, is Discovery nu een echte klassieker. Des te meer in de week van 16 tot en met 22 juni, wanneer Discovery tijdens de jubileumweek met een Trip down Memory Lane, terugblikt op 40 jaar bijzondere tv-series en -programma’s. Wie zichzelf ziet als een ware petrolhead, vult zijn gekoesterde auto bij elke tankbeurt met een nieuwe dosis emotie. De vormen van het plaatwerk, de geluiden van het mechaniek, de geuren die je ruikt wanneer je een portier opent. Autorijden is gevoel. De rake schakelbewegingen vanuit je pols, precies de juiste hoeveelheid input bij het insturen van een spannende bocht, spelen met het gaspedaal om bij het juiste toerental van de motor de gewenste sprintkracht onder je rechtervoet te hebben. De auto lééft!
Trefpunt: de auto
Maar de autoliefde gaat veel verder. Sommige autofans halen hun voldoening uit het poetsen van de glanzende lak en het chroomwerk, andere liefhebbers zitten liefst de hele dag met hun handen in de olie en het vet om hun heilige koe weer helemaal in nieuwstaat terug te brengen. Autohobbyisten treffen elkaar op meetings en evenementen. ’s Ochtends bewonderen ze elkaars pronkstukken tijdens een Cars & Coffee, ’s middags zitten ze op de tribune langs het circuit. De auto vormt een trefpunt, en wordt door menig liefhebber zelfs beschouwd als cultureel erfgoed.
Op Discovery staat de auto al 40 jaar in de schijnwerpers
Herkenbare hobby
De autoprogramma’s van Discovery laten je ook de onbekende aspecten van de liefhebberij zien. Heb jij wel eens een auto op een veiling gekocht? Juist de emoties die de liefhebber allemaal doorstaat om de gekoesterde auto in optimale conditie te houden of om deze weer terug op de weg te krijgen, zijn voor de vele kijkers van Discovery zeer herkenbaar.
Trip down Memory Lane
Van 16 tot en met 22 juni viert Discovery zijn veertigste verjaardag. Tijdens deze jubileumweek wordt teruggeblikt naar de voorbije vier decennia, en worden de meest memorabele programma’s uit heden én verleden vertoond. En donderdag is bij Discovery de dag met alle oude en nieuwe autoshows. Een nostalgische Trip down Memory Lane, waar ook voor de auto weer een hoofdrol is weggelegd. Al 40 jaar neemt Discovery je als kijker mee in het verhaal achter de auto en laat je kennismaken met de mensen eromheen. Herleef het nostalgische gevoel, en kijk elke donderdag bijvoorbeeld naar Wheeler Dealers, Richard Hammond’s Workshop, Kindig Customs en Fast ’n Loud.