Hee hallo allemaal!
Alweer EEUWEN niks laten horen van dit karretje maarja hij gaat gewoon nog heerlijk door! Dit weekend het nodige met het bakkie gereden en ben ook bezig met een aanpassing aan het geluidssysteem.
Afgelopen vrijdag bij Multi Car Audio op bezoek geweest en samen gekeken naar de mogelijkheden. Ik heb namelijk iets in mijn hoofd en daar zit het nodige denkwerk aan vast... Was dus hard nodig om eens langs te gaan bij iemand die er echt verstand van heeft. Het probleem is namelijk dat ik m'n originele radio en casettespeler wil behouden maar ook dat deze nog werken. Ook moeten alle speakers in de auto benut worden door de systemen samen te laten werken. Nog een leuke is dat ik dan weer wel een MP3 aansluiting in mijn auto wil hebben zodat ik ook nog moderne muziek ed kan luisteren. De aansluiting van de MP3 zou dan in het dashboardkastje komen te zitten. En dan wil ik ook nog alles over een versterker laten lopen. Kort samengevat:
-mono radio via versterker laten lopen
-casettespeler stereo via versterker laten lopen
-MP3 aansluiting via versterker laten lopen
Ik zal dan een converter nodig hebben om het speakerdraadsignaal om te zetten naar RCA en deze kast versterkt het signaal ook nog eens behoorlijk waardoor het lage vermogen van de radio en casettespeler wordt gecompenseerd. Ook voor de MP3 komt er een dergelijke versterker aangezien MP3 signaal normaal gesproken vrij zacht is. De versterker is een vrij simpel dingetje maar doet precies waar ik hem voor nodig heb. Eventueel een actieve subwoofer ipv het reservewiel gaat dan ook nog tot de mogelijkheden behoren! Al met al zou ik op een bedrag van zo'n 300 euro uitkomen na een leuke korting. Zal asap beslissen of het feestje zo doorgaat of dat ik nog even doorspaar

D'r zitten namelijk meer plannen in de stoofpot
En afgelopen zondag met de Cherry naar de nurburgring geweest (dus niet erop)! Autotje heeft de laatste 2 jaar amper meer echt lange stukken gereden, meestal waren het stukken van 100-150km achter elkaar en meer dan 3000km zijn er niet gemaakt na de restauratie van 1 jaar geleden. Oftewel, tijd voor een lekker lang stuk knallen! Autotje heeft zich echt heel goed gehouden! Zowiezo loopt alles nu veel soepeler en is de auto merkbaar sterker en sneller geworden. Op de heenweg deed ie zo'n 160 op het vlakke @ gps met windje mee en op de terugweg liep ie vrolijk tegen de wind in bergop 165 op de GPS O0 We hebben tegenwoordig opeens ook piepende banden bij overschakelen van 1 naar 2 en een flinke duw in de rug als je op de wat lagere toerentallen wilt versnellen, wat nm's erbij gekregen volgens mij

Ook het af en toe onrustig stationair lopen na een stukje hard rijden is hij compleet verloren. Top ergens rond de 180 op de GPS gehad trouwens!
Wel nog een paar spannende momenten onderweg meegemaakt... Bijna een motorrijder een frontale klappert zien maken tijdens een inhaalmanouvre (de tegemoetkomende auto moest de berm induiken en de motorrijder dook tussen 2 auto's door, achterlijke klotenhommel

) en op de terugweg een metertje of 100 voor me in ene een enorme rookwolk en allemaal auto's dwars over de weg en iedereen in de ankers! Was een auto bij een uitwijkmanouvre frontaal de vangrail in gedoken en een metertje of 10/15 doorgeschoten. De onderdelen lagen zelfs op de tegemoetkomende snelweg

Wel heel erg goed hoe de Duitsers reageren! Een stuk of 30 man vloog erop af en hielp de betreffende personen uit de auto en het tegemoetkomende verkeer werd gewaarschuwd en dat alles gebeurde echt in een fractie van een seconde
Uiteraard zijn er genoeg foto's gemaakt van de dag. Hier vast wat:
Het beestje uit de garage gehaald:
korte stop langs de A3 bij het aralstation:
Even een fotoshootje gehouden op een prachtig smal bergweggetje:
@ hannes:
en een dotje Aral 100:
En toen stond het opeens stil...:
ehh... owow:
En gisteren het autotje nog maar even een wasbeurtje gegeven want dat had ze wel verdiend! Niks spannend, enkel even wassen met de 2-emmer methode en gedroogd met de miracle dryer, verder niets! Meteen ook even de rechter koplamp aangepast aangezien ik 2 seiners onderweg kreeg en ik zag gisteravond ook al dat mn rechter koplamp te hoog stond afgesteld.
Groetjes!
rens