hee!
Heeerlijk lenteweer vandaag zeg!!! Supers om lekker aan de slag te gaan dus! vanaf 1 uur tot een uurtje of 6 non-stop aan de Cherry kunnen werken en ook nog een lekker toerritje kunnen maken! Allereerst maar eens uit z'n slaapplek gehaald en alle bakjes en moertjes en dingetjes bij elkaar gelegd om te kijken wat er nog op het autotje moest komen. Allereerst maar eens het motortje nog eens nagekeken aangezien ik nog niet voor de volle 100% tevreden was over de prestaties. Eigenlijk had ik alles wel los gehad van die auto op 1 ding na, verdelerkap + rotor! Het is maar goed dat ik deze eventjes eraf heb gehaald want ondanks dat de verdeler splinternieuw is (nouja... 1.5 jaar oud en origineel nissan even twv een eurotje of 60/70

) zat er een flinke laag corrosie op de contactpuntjes. Zorgvuldig alles schoongekrabt met een platte schroevendraaier en vervolgens alles weer teruggebouwd. Goh, hij start nog sneller... en hij ploft minder in de uitlaat bij stationair... En een dotje gas leerde me dat hij nog even pittiger reageerd

Jammie!!
Verder het motortje gelaten voor wat hij is en eens begonnen aan wat andere dingen. Oa:
-binnenverlichting teruggebouwd + schakelaars verlichting bij openen/sluiten deuren
-de BIEEEP-toon teruggebouwd bij vergeten verlichting
-gaspedaal + bijbehorende schanieren en veer gesmeerd aangezien deze kraakte
-van binnenuit te openen tankklep gerepareerd, was wat losgeschoten
-1 gasdemper kofferklep geinstalleerd
-spatschermen bij voorwielen teruggezet
-stalen gedeelte bij reservewiel in de kofferbak eens mooi schoongemaakt en gepoetst en wat beschadigingen weggewerkt.
-reservewiel gedeeltelijk overnieuw gespoten + gepoetst + banden volledig in het vet
-wat strips en rubbers teruggezet/plakt/schroeft
-velgen schoongemaakt en gepoetst + bandjes in het vet
-stickers van ramen gehaald
-beschadiging voorgrill voorzien van wat zwarte lak zodat het niet zo opvalt (tijdelijke oplossing)
-motortje schoongemaakt/rubbers in het vet en kleppendeksel voorzien van wat all metal polish
En paar bijbehorende foto's:
En tijdens het toerritje nog eens gemerkt hoeveel meer kracht en soeplesse het blok nu heeft na het schoonmaken en roestvrij maken van de verdelerkap + rotor!!!