Het wordt maar weer eens tijd voor een update!
De remmen zitten er ondertussen onder en wat remt dat goddelijk goed zeg, perfect te doseren en een zeer goede remkracht! Zelf van 140-0 geen momentje van fading terwijl voorheen een noodstop best spannend was en de remmen dan duidelijk verslapt waren!
Vrijdagnacht met een aantal vrienden/vriendinnen geslapen bij een vriend van me, de oprit daar stond nogal vol met auto's en die werden vrolijk geblokkeerd door onze wagens... tsja

Helaas hebben we daarvoor een parkeerbon gekregen die ik wel het vermelden waard vond:
Daarna door naar het zonnige suijde (op z'n broabants) voor het onderhoud aan de Cherry, oa gedaan:
-olie verwisselen
-kleppen stellen
-voorpijp en spruitstuk vervangen door OEM 1.5 (mooi 4-2-1 systeem)
-nieuwe carburateur van de 1.5 plaatsen
Allereerst maar eens het spruitstuk:
Daarna de klepjes, en wat is de motor prachtig schoon van binnen, zo mooi heb ik het nog niet eerder gezien

:
En door naar de carburateur:
oud:
Zoals te zien is zat er een lek tussen de koelvloeistof en de ingangen van de carburateur, geen wonder dat ik dankzij deze carburateur minder vermogen had en de auto bokte
nieuw:
Zoals te zien is op de laatste foto was t niet echt plug and play, aangezien we hebben gemonteerd op een 1.3 spruitstuk stond de 1.5 carburateur te dicht tegen het spruitstuk aan en liep zelfs behoorlijk aan! Na flink wat wegslijpen en wegvrezen (bij elkaar toch wel 0,5cm) liep het dan eindelijk mooi soepel! Voordeel hiervan is dat de flow een stuk beter is, hij zit zo'n 2cm dichter op t spruitstuk als normaal wat een zeer directe gasrespons geeft!
En rijden maar! Wat een verschil zeg, verschrikkelijk veel koppel vergeleken eerst en een motor die prachtig in 1 rechte lijn doortrekt vanaf 1000tpm tot aan 6000tpm! Helaas zit er wel nog een kinderziekte in want volgens mij staat de hoofdsproeier te arm afgesteld oid. Bij het gasgeven in lage toeren vanaf een constante gasstant of bij wegrijden vanuit stilstand heeft de carburateur even de neiging om de motor te laten afslaan, na 1 seconde pakt hij het idee op en gaat de Cherry er vol vandoor! De motor maakt daarbij een duidelijk geluid in de uitlaat en carburateur, een voor mij bekende wooooop-klank, een teken dat er of te weinig benzine is of te weinig lucht. Wat denken de experts? Verder dacht ik gisteren dat ik wind mee had aangezien de wagen zo makkelijk versnelde naar 165-170 op de GPS, zelfs nog even 185 op de GPS aangetikt, bleek echter dat ik noorderwind had en ik reed dus vol tegen de wind in! Verbaasde me behoorlijk :T
Verder de wagen natuurlijk nog even gewassen na het noodweer en wat foto's gemaakt zodat jullie niet vergeten hoe ie eruit ziet. Trouwens ook een nieuw sierstukje gemonteerd omdat mn vorige eraf gevallen is
Ik ben en blijf supertrots op m'n oogappeltje! Na het afstellen van de carburateur maar weer eens een bezoekje brengen aan Dick van Divalotuning, kijken of mijn gevoel klopt dat het vermogen gestegen is! Of misschien op de rollerbank meteen goed laten afstellen, dan weet ik zeker dat 100% perfect gebeurd!
Groetjes,
Rens