Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
uwbuurman zei:Mooi werk, maar waarom die popnagelplaat niet weggehaald?
Moderator
eeuwige student zei:Mooi werk, maar krijgen we ook nog foto’s te zien van de tussenliggende stappen?
Moderator
Taunusdriver zei:Nogmaals dapper en respect dat je er nog zoveel tijd en moeite in wil steken![]()
Wouter82 zei:eeuwige student zei:Mooi werk, maar krijgen we ook nog foto’s te zien van de tussenliggende stappen?
Je bedoelt de foto's van de vorige pagina?![]()
Moderator
Moderator
Wouter82 zei:.........................
De brand is extra zuur omdat het juist allemaal zo lekker ging. Het laswerk was ook aan de linkerkant vrijwel klaar en het bleek dat een remspecialist in Alkmaar alle onderdelen heeft kunnen reviseren en zelfs nieuwe blokken kon leveren. Dus de remmerij is inmiddels op orde en dat had de grootste uitdaging moeten blijven. Maar goed, ik heb er vertrouwen in dat Rush het allemaal voor elkaar gaat krijgen dus ik durf wel voorzichtig verder vooruit te kijken naar wat er nog moet gebeuren:
- nieuwe banden. Na lang wikken en wegen had ik banden gevonden met een goede prijs-kwaliteitsverhouding maar die blijken opeens weer duurder geworden dus ik zoek nog verder, ik hoef gelukkig nog niet te beslissen... De auto heeft namelijk een afwijkende maat (225/60 R16) en dan heb je óf budgetrotzooi óf fatsoenlijke merken voor onfatsoenlijke prijzen...
- originele radio terug inbouwen
- stofkappen koplampen ontwerpen en maken
- grote beurt
Wordt vervolgd!
Moderator
Engineer2 zei:Is het raam hetzelfde als een Crown Vic? Of is dat nu precies waar je even moet wachten of het past?
Engineer2 zei:"Gelukkig" is het de bijrijders kant waar er meestal minder (en minder kritisch) techniek onder het dashboard verstopt zit. Misschien een air-duct beschadigd ook?
Engineer2 zei:Success. En onthou dat tegenslagen snel vergeten zijn als je eenmaal ermee kan gaan rijden.
Van sommige dingen van de 164 weet ik haast niet meer waarom het zoveel jaren heeft geduurd. Totdat ik me herinner dat ik eens weekenden bezig ben geweest met vastzittende bussen in fusee gietstukken te verwijderen.
Quatrelle zei:Die banden maat gebruikte Ford ook voor het Pantherplatform, waarop o.a. mijn Mercury gebouwd is. Ik weet niet in hoeverre je km (of mijlen) teller accuraat is, maar anders zou je kunnen overwegen om er 235/60/16 op te gooien als dat makkelijker is in je zoektocht. Mijn ex, een 1999 town Car had die maat ook standaard, maar de Mercury heeft dan weer 225/60/16 standaard. Zelfde formaat auto, gewicht etc. Het ontloopt elkaar niet veel bij evt. teller afwijking. Dat kan ik bevestigen.
Ik heb zelf Michelin Premacy 3 eronder zitten. Was bij elkaar 750,- incl. montage. Goed rubber is wel belangrijk en ikzelf waag dan liever geen gok met een C-merk.
Moderator
Het kan wel zijn dat dit de originele radio was, maar die heeft het in ieder geval niet gedaan! Ik heb diverse slechte soldeerverbindingen gerepareerd. Ook de volumeknop was defect. De zekering heb ik nu uitwendig aangebracht. Want zo'n speciale soldeer zekering die in de radio zit, heb ik niet. Ik heb de grote connector verwijderd en draden in de print gesoldeerd. Het is echt heel netjes! Zal er een beschrijving van de aansluitingen bij leveren. De vraag is natuurlijk wel, waarvoor de draden aan de andere kant zijn.
Moderator
Precies dit! Heel netjes!Wouter82 zei:Als je van niks zou weten, zouden die foto's ook helemaal niks zeggen over wat er allemaal is gebeurd![]()
Moderator
Moderator