Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is de eerste keer dat de HiAce niet in Europa leverbaar is sinds het model in 1977 hier op de markt kwam.
---GT--- zei:Ik vond de Subaru E10 altijd het mooiste busje in de Kei-klasse.
De Sambar is niet echt een verbetering daarvan, uiterlijk gezien.
Maar die kleine busjes zijn helaas levensgevaarlijk. Ik ben al eens met een Daihatsu-variant onderuit gegaan. Hoe leuk en ruim ze ook zijn: neem lichaamsbescherming mee als je erin gaat rijden...
Mercedes-Benz will drop the slow-selling R-class wagon from its U.S. lineup after the 2012 model year. But the German automaker will continue to build the R class at its U.S. plant in Alabama for export to other markets.
Mercedes U.S. dealers sold 293 units of the R class through the first two months of this year, one-third less than the number sold in the first two months of 2011. In 2011, R-class demand in the United States dropped 19 percent to 2,385.
A Mercedes spokesman confirmed the move in a report by Yahoo Autos.
Mercedes will continue to sell the wagon in other markets.
[size=medium]Lexus Quietly Kills HS 250h Hybrid[/size]
[size=x-small]By Paul Lienert, Correspondent | Published May 17, 2012[/size]
Just the Facts:
• Toyota confirmed that the slow-selling Lexus HS 250h hybrid was dropped earlier this year.
• The automaker said the new ES 300h "is not replacing" the HS when it arrives at dealers in August.
• Lexus HS 250h sales plunged 73 percent last year to only 2,864 units, from 10,663 in 2010.
TORRANCE, California — Toyota confirmed that the slow-selling Lexus HS 250h hybrid was dropped earlier this year, but told Inside Line on Wednesday that the new 2013 ES 300h "is not replacing" the HS when it arrives at dealers in August.
In an e-mail response to an Inside Line query, Toyota said: "Production of the HS 250h ceased in January, 2012. Lexus continues to monitor sales for each product and we make adjustments to make sure that we meet market demand, and the discontinuation of HS was part of that adjustment. The ES 300h is not replacing HS in our lineup. It's merely part of the hybridization of many of our existing vehicles in the Toyota and Lexus lineups."
Lexus HS 250h sales plunged 73 percent last year to only 2,864 units, from 10,663 in 2010.
The 2012 HS 250h was priced from $37,905, including shipping. The 2013 ES 300h has not been priced.
The HS 250h featured a 147hp 2.4-liter four-cylinder gasoline engine and an electric motor. The new ES 300h gets a slightly larger 2.5-liter four-cylinder engine, but is expected to get higher EPA fuel-economy ratings than the HS 250h.
Inside Line says: The smaller, less-expensive CT 200h had a relatively successful launch last year and likely stole more than a few prospective buyers away from the HS.
Rob076 zei:Zonde! Erg mooie SUV en vele malen mooier dan de CX-5.
iDS zei:Mazda had beter wat aan de techniek gewerkt.
gearhead zei:Wat is er zo sky activ aan de motoren?
i4S zei:iDS zei:Mazda had beter wat aan de techniek gewerkt.
Wat dacht je van alle sky-activ motoren dan?
D-C zei:Daar komt bij dat de kleinere crossover SUV beduidend schoner en zuiniger is door de toepassing van SkyActiv-technologie.
iDS zei:i4S zei:iDS zei:Mazda had beter wat aan de techniek gewerkt.
Wat dacht je van alle sky-activ motoren dan?D-C zei:Daar komt bij dat de kleinere crossover SUV beduidend schoner en zuiniger is door de toepassing van SkyActiv-technologie.
...waar de CX-7 dus duidelijk niet over kon/mocht beschikken. Dus: in plaats van die varkenssnuit te lanceren, had men beter die technologie in de CX-7 toegepast.
iDS zei:Rob076 zei:Zonde! Erg mooie SUV en vele malen mooier dan de CX-5.
Sluit ik me bij aan:
moie wagen in tegenstelling tot de varkenssnuit CX-5, die trouwens ook geen bijzonder modern interieur heeft. Mazda had beter wat aan de techniek gewerkt.
'k Moet wel toegeven dat een CX-7 of CX-9 nog zeldzamer lijkt dan een Rolls. Op dat vlak verliest Mazda in deze contreien niet veel door hem te schrappen.
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/19863/alles-is-voorbij-tomaso-failliet-verklaard[size=x-large]Alles is voorbij: De Tomaso failliet verklaard[/size]
Na een langdurige periode van onzekerheid is er nu in ieder geval duidelijkheid bij De Tomaso. Volgens La Stampa heeft de rechtbank in Livorno het bedrijf failliet verklaard. Drie jaar na de heropleving van het merk lijkt het nu dan definitief afgelopen. De Tomaso is een roemrucht merk uit het verleden, dat in 2009 door ex-Fiat topman Gian Mario Rossignolo met frisse moed heropgestart werd. Men begon uitermate voortvarend, want in korte tijd werden er twee productiefaciliteiten opgezet en de grote verhalen waren niet van de lucht. Er zou zelfs een opvolger komen van de legendarische Pantera, maar zover zou het nooit komen. Verder dan een nog bijna in de conceptfase verkerende super-SUV met de naam Deauville kwam men niet. Al snel verdween het vertrouwen en kwam De Tomaso in geldnood, begin dit jaar werd Rossignolo al aan de kant gezet als directeur. Wat volgde was een wilde zoektocht naar kapitaal, dat uit China zou moeten komen. Dat is niet gebeurd en dus verklaarde de rechtbank in Livorno het merk failliet. Wat er met de naamrechten en bezittingen van het merk zal gaan gebeuren is nog onduidelijk. Daarover zal de curator een beslissing moeten nemen.
Wouter82 zei:https://www.autoweek.nl/autonieuws/19863/alles-is-voorbij-tomaso-failliet-verklaard[size=x-large]Alles is voorbij: De Tomaso failliet verklaard[/size]
Na een langdurige periode van onzekerheid is er nu in ieder geval duidelijkheid bij De Tomaso. Volgens La Stampa heeft de rechtbank in Livorno het bedrijf failliet verklaard. Drie jaar na de heropleving van het merk lijkt het nu dan definitief afgelopen. De Tomaso is een roemrucht merk uit het verleden, dat in 2009 door ex-Fiat topman Gian Mario Rossignolo met frisse moed heropgestart werd. Men begon uitermate voortvarend, want in korte tijd werden er twee productiefaciliteiten opgezet en de grote verhalen waren niet van de lucht. Er zou zelfs een opvolger komen van de legendarische Pantera, maar zover zou het nooit komen. Verder dan een nog bijna in de conceptfase verkerende super-SUV met de naam Deauville kwam men niet. Al snel verdween het vertrouwen en kwam De Tomaso in geldnood, begin dit jaar werd Rossignolo al aan de kant gezet als directeur. Wat volgde was een wilde zoektocht naar kapitaal, dat uit China zou moeten komen. Dat is niet gebeurd en dus verklaarde de rechtbank in Livorno het merk failliet. Wat er met de naamrechten en bezittingen van het merk zal gaan gebeuren is nog onduidelijk. Daarover zal de curator een beslissing moeten nemen.
gearhead zei:Nu is het wachten op een definitief faillissement van Lotus!
gearhead zei:Lotus is een opgewarmd lijk met een prostituele reeks eigenaren zonder productrange en heel veel toekomstdromen.....
Maar wel een bekende merknaam, ja dat wel.