Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Citrofielen zullen vanochtend bij het lezen van diverse Twitterfeeds en websites toch even geschrokken zijn: is de productie van de Citroën C6 gestaakt? Maar ze kunnen opgelucht ademhalen, leert contact met de importeur ons.
Normaliter is het natuurlijk geen nieuws dat de productie van een auto voortgezet wordt, maar in het geval van de Citroën C6 is dat anders. Eerder vandaag doken namelijk op diverse sites de berichten op dat Citroën z'n eigenwijze topmodel 'definitief uit productie genomen heeft'.
Volgens de woordvoerder van de importeur meldt het hoofdkantoor van Citroën dat de productie van de C6 gewoon doorgaat. De importeur vermeldt hierbij dat er ook nog geen einddatum voor de productie van het vlaggenschip in zicht is.
De Citroën C6 is gedurende z'n carrière met veel motoren leverbaar geweest, maar momenteel is het gamma zeer overzichtelijk. Er is namelijk maar één versie beschikbaar, de C6 3.0 HDiF V6 Exclusive. Deze heeft een 241 pk sterke turbodiesel en alle denkbare luxe aan boord en kost 76.850 euro. Echt een verkoopknaller kun je de C6 niet meer noemen. In het topjaar 2006 verkocht de Nederlandse importeur er nog 316, maar in 2012 vonden nog maar achttien C6'en een nieuwe eigenaar.
929V6 zei:
speedtouch zei:In de topicnaam staat: afscheid van de Volkswagen Eos & Scirocco. Maar van de Eos heb ik dat nog niet gelezen.
[size=medium]Volkswagen Scirocco nog leverbaar ondanks pas op de plaats[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 11 oktober 2012 • Tekst: Ellen Kole[/size]
Ondanks berichten in sommige media dat de Volkswagen Scirocco uit Nederland verdwijnt blijft deze voorlopig nog gewoon leverbaar. Wel maakt de importeur een pas op de plaats.
Een dealerbrief die op het VW Forum is afgedrukt heeft geleid tot berichten dat Volkswagen stopt met de levering van de sportcoupé. De zaken liggen net iets anders. Wij spraken PR-manager Volkswagen Ralf Denissen van importeur Pon's Automobielhandel.
Hij vertelt ons dat het merk een pas op de plaats maakt vanwege de grote voorraad aan de ene kant en het lage aantal bestellingen aan de andere. Tot en met eind oktober is de Volkswagen Scirocco gewoon nog naar persoonlijke wens te bestellen. Vanaf die datum zal de importeur voorlopig geen nieuwe bestellingen meer plaatsen. Het beschikbare assortiment nieuwe Scirocco's bij de dealers is echter nog ruim, de klant heeft dus ook na oktober nog wat te kiezen.
Denissen benadrukt dat er voor de lange termijn nog geen beslissing gevallen is. Met andere woorden, de importeur zou weer kunnen besluiten om Scirocco's bij de fabriek te gaan bestellen. De sportcoupé blijft namelijk gewoon in productie. Volgend jaar wordt een gefacelift model verwacht. Voorlopig kunnen we dus nog blijven genieten van de fraai ogende wervelwind.
JW01 (vanaf een Appel) zei:Wel jammer dat ze stoppen met de Scirocco. Is wel een stoere auto.
![]()
![]()
![]()
AMSTERDAM - Volvo zet in week 48 een punt achter de productie van de C30. Het model is vanaf nu week niet meer te bestellen bij de fabriek. De Nederlandse importeur heeft nog wel wat modellen in voorraad.
GENT
"Deze week stoppen de dealers met het aannemen van orders. De productie van de C30 in het Belgische Gent stopt in week 48, dus eind november", zegt de woordvoerster in gesprek met Autovisie. De C30 is momenteel ook niet meer te vinden op de Nederlandse Volvo-website.
P1800
De C30 stamt uit 2006. In 2009 kreeg de auto nog een opfrisbeurt. Bijzonder aan het model is de P1800-achtige achterruit. Het design van de C30 werd voor de eerste keer getoond op de SCC Concept.
Clignoteur zei:Is de C30 dan het kortst levende Volvo-model ever? De Zweedse merken deden het juist altijd zo lang met hun modellen...
Freez zei:Ik kan mij er wel iets bij voorstellen,
Het is het een overgebleven model dat nog op het platform van de oude Focus staat (naast Mazda 3) . Nu Volvo de broeders daarvan inmiddels heeft ververst is het laatste in die serie die nog Ford bloed in de aderen heeft.
Freez
verlichting zei:Jammer dat de C30 er uit gaat maar het lag wel in de lijn der verwachting. Denk niet dat de C30 zo'n gewilde klassieker gaat worden dan het groote voorbeeld de 1800ES (de Doornroosje auto!).
Zal in de onderdelenvoorziening zijn geweest. Die blijven wel nodig. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik aan een merk als Daihatsu niks mis. Ze hebben niets wat niet bij een ander merk ook te krijgen is.Barri zei:De Charade werd/wordt toch als Toyota op kenteken gezet? Meen dat ooit eens ergens gelezen te hebben.
Overigens zag ik een paar dagen geleden nog een vacature langskomen bij Daihatsu NL, dat vond ik wel opvallend!
Barri zei:De Charade werd/wordt toch als Toyota op kenteken gezet? Meen dat ooit eens ergens gelezen te hebben.
Voertuigsoort Personenauto
Merk Toyota
Handelsbenaming DAIHATSU CHARADE
Brandstof Benzine
michel1975 zei:Ze hebben niets wat niet bij een ander merk ook te krijgen is.
Daewoo-Chevrolet zei:michel1975 zei:Ze hebben niets wat niet bij een ander merk ook te krijgen is.
Ik denk dat het verdwijnen van Daihatsu toch een gemis is. Zulke goede kwaliteit en betrouwbaarheid als bijvoorbeeld een Cuore zal geen concurrent bieden, die op een enkeling na allemaal uit lagelonenlanden komen. De roestpreventie van de TCPA drieling schijnt bijvoorbeeld matig te zijn. Bovendien won Daihatsu jaren terug niet voor niets de AW Tevredenheidstrofee voor de dealers. De aanbieder van de beste kwaliteit bij de beste dealers verdwijnt dus helaas van de Europese markt.
E.D. zei:Ik kan me herinneren dat de Charade destijds een ontzettend populair autootje was.
Daewoo-Chevrolet zei:De roestpreventie van de TCPA drieling schijnt bijvoorbeeld matig te zijn.
Bart81 zei:Daewoo-Chevrolet zei:De roestpreventie van de TCPA drieling schijnt bijvoorbeeld matig te zijn.
Welk merk met een A maakt nou nummer 4 van de 3-ling?
[size=medium]Laatste ‘Nederlandse’ Mitsubishi geproduceerd[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 16 november 2012 • Tekst: Bob Kroese[/size]
Het is gebeurd. Het einde van een tijdperk. Het tijdperk van Mitsubishi-productie in Nederland. De laatst geproduceerde auto is een Colt.
16 november om half 10. De laatste in Nederland geproduceerde Mitsubishi loopt van de band. Het merk is nu definitief gestopt met de productie van de Colt in ons land. Dat betekent tevens de laatste kans om een Nederland geproduceerde Mitsubishi te bemachtigen én de laatste kans om een Colt te kopen. Nu de productie is gestopt verdwijnt die auto namelijk uit het assortiment maar er staan nog wel wat exemplaren bij dealers op voorraad.
De Colt wordt in de showrooms min of meer opgevolgd door de Mirage. Die is iets kleiner dan z’n voorganger maar ook goedkoper. In Nederland werd ook de Outlander geproduceerd. Het nieuwe model staat inmiddels in de showrooms en loopt in Japan van de band.
Nedcar in Born, waar de Colt werd gebouwd, gaat nu voor anderhalf jaar dicht. De productielijnen worden omgebouwd zodat in 2014 Mini’s van de band kunnen lopen. Dan begint een nieuw tijdperk voor de autoproductie in Nederland.
British Racing Green zei:Mijn collegaatje had een nieuwe cc,