We nemen afscheid van de... Jaguar F-Pace

citroen-c6-hdi-240-fap-01.jpg

Citroën C6 is definitief uit productie
 
....toch niet!
Citrofielen zullen vanochtend bij het lezen van diverse Twitterfeeds en websites toch even geschrokken zijn: is de productie van de Citroën C6 gestaakt? Maar ze kunnen opgelucht ademhalen, leert contact met de importeur ons.


Normaliter is het natuurlijk geen nieuws dat de productie van een auto voortgezet wordt, maar in het geval van de Citroën C6 is dat anders. Eerder vandaag doken namelijk op diverse sites de berichten op dat Citroën z'n eigenwijze topmodel 'definitief uit productie genomen heeft'.

Volgens de woordvoerder van de importeur meldt het hoofdkantoor van Citroën dat de productie van de C6 gewoon doorgaat. De importeur vermeldt hierbij dat er ook nog geen einddatum voor de productie van het vlaggenschip in zicht is.

De Citroën C6 is gedurende z'n carrière met veel motoren leverbaar geweest, maar momenteel is het gamma zeer overzichtelijk. Er is namelijk maar één versie beschikbaar, de C6 3.0 HDiF V6 Exclusive. Deze heeft een 241 pk sterke turbodiesel en alle denkbare luxe aan boord en kost 76.850 euro. Echt een verkoopknaller kun je de C6 niet meer noemen. In het topjaar 2006 verkocht de Nederlandse importeur er nog 316, maar in 2012 vonden nog maar achttien C6'en een nieuwe eigenaar.

Bron: Autoweek.nl
 
[size=large]Einde voor VW Scirocco in Nederland[/size]

door redactie Autovisie
AMSTERDAM - Volkswagen heeft besloten te stoppen met de Scirocco in Nederland. De sportieve hatchback levert niet genoeg op om de verkoop rendabel te houden.

Eind oktober verdwijnt het model uit het assortiment. De importeur bestelt dan geen nieuwe Scirocco's meer bij de fabriek, maar liefhebbers kunnen eventueel nog wel een Scirocco uit voorraad kopen. Volgens de importeur hebben ze er nog enkele tientallen in voorraad.

Volgend jaar verschijnt een ingrijpende facelift van de Scirocco, maar het is nog niet bekend of deze uitvoering wel weer naar Nederland komt.

Naast de Scirocco verdwijnt ook de Eos uit het Nederlandse modellengamma. De CoupéCabriolet opereert in de schaduw van de Golf Cabriolet en heeft geen bestaansrecht in Nederland meer.

bron: Autovisie/Telegraaf
 
In de topicnaam staat: afscheid van de Volkswagen Eos & Scirocco. Maar van de Eos heb ik dat nog niet gelezen.
 
speedtouch zei:
In de topicnaam staat: afscheid van de Volkswagen Eos & Scirocco. Maar van de Eos heb ik dat nog niet gelezen.

Het staat toch echt in het artikel, en het was al eerder aangekondigd (zie vorige pagina).

[size=medium]Volkswagen Scirocco nog leverbaar ondanks pas op de plaats[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 11 oktober 2012 • Tekst: Ellen Kole[/size]

Ondanks berichten in sommige media dat de Volkswagen Scirocco uit Nederland verdwijnt blijft deze voorlopig nog gewoon leverbaar. Wel maakt de importeur een pas op de plaats.

Een dealerbrief die op het VW Forum is afgedrukt heeft geleid tot berichten dat Volkswagen stopt met de levering van de sportcoupé. De zaken liggen net iets anders. Wij spraken PR-manager Volkswagen Ralf Denissen van importeur Pon's Automobielhandel.

Hij vertelt ons dat het merk een pas op de plaats maakt vanwege de grote voorraad aan de ene kant en het lage aantal bestellingen aan de andere. Tot en met eind oktober is de Volkswagen Scirocco gewoon nog naar persoonlijke wens te bestellen. Vanaf die datum zal de importeur voorlopig geen nieuwe bestellingen meer plaatsen. Het beschikbare assortiment nieuwe Scirocco's bij de dealers is echter nog ruim, de klant heeft dus ook na oktober nog wat te kiezen.

Denissen benadrukt dat er voor de lange termijn nog geen beslissing gevallen is. Met andere woorden, de importeur zou weer kunnen besluiten om Scirocco's bij de fabriek te gaan bestellen. De sportcoupé blijft namelijk gewoon in productie. Volgend jaar wordt een gefacelift model verwacht. Voorlopig kunnen we dus nog blijven genieten van de fraai ogende wervelwind.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2012/oktober/31962-volkswagen-scirocco-nog-leverbaar-ondanks-pas-op-de-plaats
 
De Eos wist ik al, de Scirocco nog niet, en vooral van de laatste kijk ik toch wel een beetje op, aangezien ze deze auto met toch wel veel bombarie een paar jaar geleden hebben geïntroduceerd. Daarnaast zag je hem toch best wel regelmatig rijden. Met de Eos is men vooral gestopt vanwege de komst van de Golf Cabrio...
 
De Scirocco keert vast wel weer terug na de facelift, het is immers nog altijd één van de best verkochte auto's in zijn klasse. De Volvo C30 is de topper door de junimaand met 14%-bijtellingsdieseltjes, cijfers van de Astra GTC en Mégane Coupé zijn onbekend, maar die zullen ook redelijke aantallen draaien. Hopelijk pakt Volkswagen het interieur aan, want het materiaalgebruik van het dashboard is goedkoop en het oogt gedateerd.
 
Das dan jammer van de scirocco, maar zal er niet om treuren.
na de mark 1, was het scirocco gevoel bij mij al weg.
maar dat geldt voor meer merken en types.
bv de golf, capri (na de mk3) (y):D , en sommige mb's.
 
Volvo C30 gaat over een aantal weken uit productie...

Volvo-C30-R-Design-2010-Photo-01.jpg

AMSTERDAM - Volvo zet in week 48 een punt achter de productie van de C30. Het model is vanaf nu week niet meer te bestellen bij de fabriek. De Nederlandse importeur heeft nog wel wat modellen in voorraad.

GENT

"Deze week stoppen de dealers met het aannemen van orders. De productie van de C30 in het Belgische Gent stopt in week 48, dus eind november", zegt de woordvoerster in gesprek met Autovisie. De C30 is momenteel ook niet meer te vinden op de Nederlandse Volvo-website.

P1800

De C30 stamt uit 2006. In 2009 kreeg de auto nog een opfrisbeurt. Bijzonder aan het model is de P1800-achtige achterruit. Het design van de C30 werd voor de eerste keer getoond op de SCC Concept.


Telegraaf.nl
 
Is de C30 dan het kortst levende Volvo-model ever? De Zweedse merken deden het juist altijd zo lang met hun modellen...
 
Clignoteur zei:
Is de C30 dan het kortst levende Volvo-model ever? De Zweedse merken deden het juist altijd zo lang met hun modellen...

P1900, 780 en dan zijn er nog modellen die qua naam niet lang hebben bestaan, zoals de 850, eerste generatie V70/S70 (= 850 facelift) en S90/V90 (naamsverandering 960).
 
Hm, de volvodealer probeerde me afgelopen week nog een C30 aan te smeren.
Repte geen woord over het uit productie nemen ervan, wat een smiecht zeg. :(
 
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen,

Het is het een overgebleven model dat nog op het platform van de oude Focus staat (naast Mazda 3) . Nu Volvo de broeders daarvan inmiddels heeft ververst is het laatste in die serie die nog Ford bloed in de aderen heeft.

Freez
 
Freez zei:
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen,

Het is het een overgebleven model dat nog op het platform van de oude Focus staat (naast Mazda 3) . Nu Volvo de broeders daarvan inmiddels heeft ververst is het laatste in die serie die nog Ford bloed in de aderen heeft.

Freez

De nieuwe V40 staat gewoon op een (gewijzigd) P1-platform (C1 bij Ford). Daarnaast is er dus nog de C70.
 
Jammer dat de C30 er uit gaat maar het lag wel in de lijn der verwachting. Denk niet dat de C30 zo'n gewilde klassieker gaat worden dan het groote voorbeeld de 1800ES (de Doornroosje auto!).
 
verlichting zei:
Jammer dat de C30 er uit gaat maar het lag wel in de lijn der verwachting. Denk niet dat de C30 zo'n gewilde klassieker gaat worden dan het groote voorbeeld de 1800ES (de Doornroosje auto!).

Ik vraag me af of er over 20 jaar uberhaupt nog aut's van nu rond rijden. Zo degelijk zit het allemaal niet meer in elkaar. Daarnaast lijken mij die kleine turbo motoren ook niet voor de eeuwigheid gemaakt.
 
Jammer dat 'ie weggaat, hoewel het model me na de facelift toch niet meer heel erg kon bekoren. Het originele model vond ik juist erg gaaf: modern en toch typisch Volvo. De huidige V40 heeft dat ook wel, maar mist de sportiviteit.
 
De Sirion was al uitverkocht, nu is het ook over en uit voor de overige modellen van Daihatsu: de Cuore, Charade en Terios. Prijslijsten zijn al niet meer te vinden op daihatsu.nl, hier en daar zal vast nog een voorraadmodel staan. Afgelopen maand werden er nog slechts 2 Cuores op kenteken gezet, de overige modellen zelfs geen enkele keer.

cuore24.jpg


terios2.jpg

Foto's Daihatsu.nl
 
De Charade werd/wordt toch als Toyota op kenteken gezet? Meen dat ooit eens ergens gelezen te hebben.
Overigens zag ik een paar dagen geleden nog een vacature langskomen bij Daihatsu NL, dat vond ik wel opvallend!
 
Barri zei:
De Charade werd/wordt toch als Toyota op kenteken gezet? Meen dat ooit eens ergens gelezen te hebben.
Overigens zag ik een paar dagen geleden nog een vacature langskomen bij Daihatsu NL, dat vond ik wel opvallend!
Zal in de onderdelenvoorziening zijn geweest. Die blijven wel nodig. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik aan een merk als Daihatsu niks mis. Ze hebben niets wat niet bij een ander merk ook te krijgen is.
 
Barri zei:
De Charade werd/wordt toch als Toyota op kenteken gezet? Meen dat ooit eens ergens gelezen te hebben.

5383737_3b.jpg

Code:
Voertuigsoort	   	Personenauto
Merk	   	        Toyota
Handelsbenaming	   	DAIHATSU CHARADE
Brandstof	   	Benzine
 
Vind het wel jammer dat Daihatsu verdwijnt. Mijn broer heeft als eerste auto een Applause gehad waarbij na het nodige achterstallige onderhoud te hebben ingelopen niet veel mee aan de hand was.

Zelf heb ik 2 jaar geleden een proefrit gemaakt in een Sirion uit 1999. Ik kwam toen uit een 207 Hdi110 (Feline). Mijn referentiekader was toen dermate verwrongen dat de Sirion erg tegenviel. Maar ruim was het autootje zeker.
 
michel1975 zei:
Ze hebben niets wat niet bij een ander merk ook te krijgen is.

Ik denk dat het verdwijnen van Daihatsu toch een gemis is. Zulke goede kwaliteit en betrouwbaarheid als bijvoorbeeld een Cuore zal geen concurrent bieden, die op een enkeling na allemaal uit lagelonenlanden komen. De roestpreventie van de TCPA drieling schijnt bijvoorbeeld matig te zijn. Bovendien won Daihatsu jaren terug niet voor niets de AW Tevredenheidstrofee voor de dealers. De aanbieder van de beste kwaliteit bij de beste dealers verdwijnt dus helaas van de Europese markt.
 
Daewoo-Chevrolet zei:
michel1975 zei:
Ze hebben niets wat niet bij een ander merk ook te krijgen is.

Ik denk dat het verdwijnen van Daihatsu toch een gemis is. Zulke goede kwaliteit en betrouwbaarheid als bijvoorbeeld een Cuore zal geen concurrent bieden, die op een enkeling na allemaal uit lagelonenlanden komen. De roestpreventie van de TCPA drieling schijnt bijvoorbeeld matig te zijn. Bovendien won Daihatsu jaren terug niet voor niets de AW Tevredenheidstrofee voor de dealers. De aanbieder van de beste kwaliteit bij de beste dealers verdwijnt dus helaas van de Europese markt.

Inderdaad erg jammer dat een merk als Daihatsu van de markt verdwijnt in Europa. Ik ben het dan ook niet eens met de stelling van Michel1975 dat Daihatsu niets had wat ook niet bij een ander merk te krijgen was.

Dergelijke betrouwbaarheid icm ultrazuinige autootjes vindt je verder bij geen enkel ander merk.

Jammer alleen dat Daihatsu naar verhouding te duur was (door de dure yen?) en is het eigenlijk al 20 jaar een kleine speler in Europa. Terwijl ik me kan herinneren dat het Daihatsu in de jaren 80 erg goed verging. Ik kan me herinneren dat de Charade destijds een ontzettend populair autootje was.

Wel jammer dat een volledig Japans merk in Europa schijnbaar onvoldoende verkoopt door relatief hoge prijzen, ik vraag me soms dan ook af hoe merken als Subaru en Mitsubishi het dan wél volhouden.
 
E.D. zei:
Ik kan me herinneren dat de Charade destijds een ontzettend populair autootje was.

Mwoah, dat viel ook wel weer mee. Mijn zus heeft er twee gehad en het waren ontzettend leuke auto's met een pittig en leuk klinkend 3-pittertje, maar ontzettend populair?
 
Ik weet ook niet of het zo was, maar ín m'n herinnering is het zo.

Ik heb het dan over dit model Charade hé:

daihatsu-charade-04.jpg


Maar het kan dus goed zijn dat mijn herinneringen niet meer accuraat zijn wat dat betreft (ik was in die periode dan ook nog een kind, dat spreekt niet in het voordeel van mijn beoordelingsvermogen destijds denk ik ;) ).
 
Vergeet niet dat Daihatsu het een paar jaar terug nog zeer goed deed in Nederland. In 2008 zelfs een marktaandeel van 1,85% en 9.256 verkochte auto's, goed voor een 19e positie, net achter Skoda, maar vóór Honda, Mitsubishi, Mazda en Chevrolet.
 
[size=medium]Laatste ‘Nederlandse’ Mitsubishi geproduceerd[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 16 november 2012 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Het is gebeurd. Het einde van een tijdperk. Het tijdperk van Mitsubishi-productie in Nederland. De laatst geproduceerde auto is een Colt.

16 november om half 10. De laatste in Nederland geproduceerde Mitsubishi loopt van de band. Het merk is nu definitief gestopt met de productie van de Colt in ons land. Dat betekent tevens de laatste kans om een Nederland geproduceerde Mitsubishi te bemachtigen én de laatste kans om een Colt te kopen. Nu de productie is gestopt verdwijnt die auto namelijk uit het assortiment maar er staan nog wel wat exemplaren bij dealers op voorraad.

De Colt wordt in de showrooms min of meer opgevolgd door de Mirage. Die is iets kleiner dan z’n voorganger maar ook goedkoper. In Nederland werd ook de Outlander geproduceerd. Het nieuwe model staat inmiddels in de showrooms en loopt in Japan van de band.

Nedcar in Born, waar de Colt werd gebouwd, gaat nu voor anderhalf jaar dicht. De productielijnen worden omgebouwd zodat in 2014 Mini’s van de band kunnen lopen. Dan begint een nieuw tijdperk voor de autoproductie in Nederland.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2012/november/32171-laatste-nederlandse-mitsubishi-geproduceerd

mitsubishi_colt_cleartec_1.jpg


mitsubishi_colt_cleartec_2.jpg


mitsubishi_colt_01.jpg


mitsubishi_colt_04.jpg


Foto's Rijtesten.nl & Autogetest.nl
 
Jammer voor Born maar die Colt ga ik niet missen, wat een onooglijk hok(-je) is, gelukkig bijna was, dat
 
De mensen in Born houden hun werk. Dat is belangrijk en ze worden gewoon doorbetaald.
Die Colt kan me gestolen worden.

Dus zo erg is het allemaal niet.
 
Zou dat hok überhaupt nog nieuw verkocht zijn?
Sinds de facelift een miskleun van jewelste, en ondanks de Japanse afkomst ook nog eens volstrekt onbetrouwbaar. Mijn collegaatje had een nieuwe cc, wat die er allemaal mee tegengekomen is van miserie...
 
De facelift heeft 'm inderdaad geen goed gedaan. Toch weet ik iemand die er eentje nieuw heeft gekocht in 2008 :)
Rijdt overigens wel lekker, zo'n Colt. Best sportief.
 
British Racing Green zei:
Mijn collegaatje had een nieuwe cc,

Die CZC ziet er imo echt verschrikkelijk uit. Zelden een cabrio gezien waarvan de verhoudingen zo mislukt zijn(n)

0386060-Mitsubishi-Colt-CZC-1.5-Turbo-2006.jpg


Was overigens ook te bestellen in roze...
 
En dan te bedenken dat ik er bij de eerste foto's best wel gek op was...

Mitsubishi_Colt_CZC-2.jpg


Nog nooit een wagen in het echt zo weten tegenvallen (n)
 
Terug
Bovenaan