We nemen afscheid van de... Jaguar F-Pace

De Jaguar F-Pace was nog in productie in het Verenigd Koninkrijk nadat de rest van het gamma eerder werd gesaneerd. Jaguar heeft in mei de resterende voorraad F-Paces geregistreerd (naast 2x E-Pace en 1x F-Type), waarmee het doek voor alle modellen van Jaguar nu is gevallen. Het is wachten op de komst van de Type-00.

jaguar_f-pace_p400e-01.jpg

toch ook bijzondere bedrijfsvoering, gewoon alle modellen eruit gooien, en wachten tot er dit jaar, volgend jaar, of het jaar daarna een nieuw model gemaakt kan worden. F-pace is best een mooie auto

Toch nog ongeveer 25.000 stuks op jaarbasis. OK, is niet zoveel maar is beter dan niks & het model is toch al 'afgeschreven'. Topjaar was 2019 met 50.000 stuks; in dat perspectief valt die 25K nog niet eens tegen.
Ik vind het in zijn segment samen de CX-5 - ook al een wat ouder model - de mooiste SUV. Ik ken 3 mensen die ermee rijden, allen diesels, en die zijn er best over te spreken.

Zonde van zo'n mooi, oud merk :( Waar sommige merken zich juist proberen te onderscheiden door retro elementen toe te passen, gaat Jaguar straks met iets compleet anders en nieuws komen. Wat is dan nog de meerwaarde tussen alle andere nieuwe merken? Volgens mij moet het toch mogelijk zijn om een nieuwe auto te maken die eruit ziet als een Jaguar.

Terug
Bovenaan