Guest
MWH zei:Dat is inderdaad apart... Hogere winstmarge op de Grand Scénic?
Zal wel zijn gebeurd om de Grand Scenic niet 'in de wielen te rijden'.
Korte Espace zoals op de foto hierboven is tijdloos fraai.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MWH zei:Dat is inderdaad apart... Hogere winstmarge op de Grand Scénic?
Zou dat niet te maken hebben met die domme energielabels en de impact op de verkoopprijs? Immers dezelfde uitstoot, maar op een "groter oppervlak". Een korte blik in de Carbase versterkt dat vermoeden, alle 'nieuwe' Espace vallen in E of F, alle Grand Espace vallen in D of E.Daewoo-Chevrolet zei:In de eerste vijf maanden van dit jaar 242 stuks van de Espace, waarvan 178 stuks van de korte variant en de resterende 64 van de Grand. Wat de importeur met het schrappen van de meest populaire variant voor ogen heeft is mij niet geheel duidelijk...
Mergelsberg zei:Zou dat niet te maken hebben met die domme energielabels en de impact op de verkoopprijs? Immers dezelfde uitstoot, maar op een "groter oppervlak". Een korte blik in de Carbase versterkt dat vermoeden, alle 'nieuwe' Espace vallen in E of F, alle Grand Espace vallen in D of E.
MWH zei:Wat wil je daarmee zeggen? Dat weet ik, daar gaat dit topic over... A110-50 zei dat het de Grand was op die foto, en dat ontkrachtte ik in mijn reactie.
De Telegraaf zei:In gesprek met Nikolai Smolenski van TVR
[size=large]TVR stopt als autobouwer[/size]
door Bart Oostvogels & Guus Hoevenaars
AMSTERDAM - De Britse sportwagenbouwer TVR heeft het bouwen van auto's opgegeven. De Russische eigenaar Nikolai Smolenski ziet het bouwen van nieuwe TVR's niet meer zitten en focust zich vanaf nu op het bouwen van verplaatsbare windturbines. Dat bevestigt hij tegenover Autovisie.
DRIE AUTO'S GEBOUWD
"We hebben het geprobeerd, maar het is uiteindelijk niet gelukt. We hebben na de aankondiging drie auto's gebouwd. Een Tuscan MK2 Convertible met een Corvette V8-motor, een Cerbera met een zescilinder biturbo diesel van BMW en een elektrische T350C”, zegt Nikolai in gesprek met Autovisie.
GEEN TOEKOMST
Smolenski geeft aan dat het moeilijk was om klanten opnieuw te binden aan TVR. "Er was wel interesse voor de auto's, maar een volgende stap werd door de potentiële klanten niet gezet. Ook stortingen bleven uit. Op die manier konden wij ook niet verder met het bedrijf. Uiteindelijk zijn er dan wel drie auto's gebouwd, maar dat waren prototypes. Ze werkten goed, maar we zouden ze moeten verkopen voor een prijs tussen 100.000 en 200.000 pond. Deze kosten zijn te hoog en daarom niet rendabel. In het aanbieden van benzine-, diesel- en elektromotoren voor bestaande TVR-modellen zat simpelweg geen toekomst, vandaar dat we hebben besloten het project stop te zetten", zegt Nikolai. "Het is zinloos om ergens geld in te stoppen terwijl het ons eigenlijk nauwelijks iets oplevert. Geld is dan wel niet het meest belangrijke voor een autobouwer, passie is ook essentieel, maar uiteindelijk moet er toch geld binnenstromen om de toekomst van het merk te garanderen. Voor nu is het daarom klaar. Ik weet niet wat de toekomst zal brengen, maar achter het maken van auto's is nu een punt gezet", vervolgt hij.
SPIJT?
Nikolai Smolenski nam in 2004 de in Blackpool gevestigde autobouwer over. "We hadden goede jaren en slechte jaren, zoals overal. Maar door geldgebrek is het niet gelukt het label TVR weer sterk te maken zoals het vroeger was", zegt hij. En spijt? "Absoluut niet, het was een fantastisch project. En ondanks dat het bouwen van auto's nu is gestopt, blijft de passie aanwezig." Nikolai gaat zich nu toeleggen op het maken van verplaatsbare windturbines die over een aantal jaar op de markt worden gebracht. De TVR-eigenaar heeft vertrouwen dat hier meer winst in gemaakt kan worden. "Misschien keren we straks nog terug naar de autosport onder de merknaam TVR".
bron
gearhead zei:Ik voorzie voor Lotus eenzelfde lot. Kansberekeningetje op de mavo. Engels, "lekker exclusief", veel te duur, een rijtje exotische eigenaren......
Lotus is toch in handen van Proton? Die doen het volgens mij helemaal niet zo slecht daar in Azie. En de Elise en Exige zijn volgens mij ook wel behoorlijk succesvol, ook zijn ze populair bij 'tuners' zoals Hennessey en bij dit figuur https://www.youtube.com/watch?v=HmscSzFurwggearhead zei:Ik voorzie voor Lotus eenzelfde lot. Kansberekeningetje op de mavo. Engels, "lekker exclusief", veel te duur, een rijtje exotische eigenaren......
gearhead zei:Ik voorzie voor Lotus eenzelfde lot. Kansberekeningetje op de mavo. Engels, "lekker exclusief", veel te duur, een rijtje exotische eigenaren......
gearhead zei:Volgens mij is het rijtje wat ik voorstel in de trant van 1,3,5, en wat komt dan........
Wouter82 zei:Alles is voorbij: De Tomaso failliet verklaard
[size=large]De Tomaso chairman arrested during probe into misuse of public funds[/size]
Staff Report
July 12, 2012 13:38 CET
The chairman of Italian sports car maker De Tomaso, Gian Mario Rossignolo, and two other men were arrested during a probe into the misuse of 7.5 million euros ($9.2 million) of public funds, Italy's tax police said on Thursday. The funds were part of a failed plan to revive production of the brand at the De Tomaso Automobili plant, a former Pininfarina factory in Grugliasco, near Turin.
Rossignolo, a former Fiat executive, bought the marque in November 2009 after the company filed for bankruptcy in 2004, a year after its founder's death. In 2011, he presented the SLS sedan at the Geneva auto show and announced plans to build up to 8,000 cars a year. But earlier this year Rossignolo was forced to file for bankruptcy after failing to find financial backing. Rossignolo's and the carmaker's lawyers were not immediately available for comment.
The Turin prosecutors office opened a probe a few months ago asking the tax police to ascertain how De Tomaso was making use of public funds. Police said in a statement that investigators believe the managers may have used a false bank guarantee to receive funds from the region of Piedmont and from the European Union, and that some of the money may have ended up in the three men's bank accounts.
De Tomaso received several million euros in public funds for the re-training of 1,000 workers starting in January. The workers have been on temporary layoff since 2010. In May, the Piedmont region asked the company to refund 5 million euros it had granted to the carmaker.
Rossignolo, who is under house arrest, is being investigated along with the head of De Tomaso's human resources office and a financial intermediary.
During a 22-year career with Fiat Group, Rossignolo was a top marketing executive at the company and CEO of the Italian automaker's Lancia brand from 1977 to 1979. The De Tomaso brand was founded in 1959 in Modena, Italy, by Argentine racecar driver Alejandro De Tomaso and became an iconic sports car marque in the 1960s and 1970s. The De Tomaso project is Rossignolo's second attempt at reviving a defunct Italian brand. About 15 years ago, he attempted to restart Isotta Fraschini and an Audi-based Isotta Fraschini T8 was unveiled at the 1996 Geneva show, but it never entered production.
bron: https://www.autonews.com/article/20120712/ANE/120719937#ixzz20RNGUb22
bat zei:Jammer, het blijft een fraaie verschijning. Verkooppotentie is natuurlijk een optelsom van verschillende factoren, met prijs en acceptatie als vrij belangrijke.
Lancia Musa definitief uit productie
[size=x-small]20 juli 2012 19:48[/size]
De aankondiging konden we een tijdje geleden al melden, maar vandaag is er dan toch het bericht dat de Lancia Musa niet langer in productie is. Dat meldt de Italiaanse krant La Reppublica. Deze succesvolle mini-MPV van Lancia stopt, omdat van de circa 5000 werknemers die de komende weken noodgedwongen thuis moeten zitten, alvast 2600 naar huis gaan. Van de Musa is inmiddels een aanzienlijke voorraad opgebouwd, zodat aan de vraag kan blijven worden voldaan.
De ploegen die aan de in 2004 geïntroduceerde Musa werkten, kunnen pas weer aan de slag, zodra Mirafiori een nieuwe assemblagelijn heeft geïnstalleerd. Vermoedelijk zal het een dan ook met het andere te maken hebben. De Musa verkoopt tot op de dag van vandaag erg goed en kreeg in 2008 een grondige update. Vorig jaar kwam al een eind aan de productie van de Fiat Idea met dezelfde basis. Ook zal de nieuwe 500L veel potentiële klanten en huidige eigenaren overnemen van deze praktische en rijk uitgeruste kleine MPV van Lancia. Met het verdwijnen van de Musa, verdwijnt ook de Lancia-grille oude stijl definitief, zoals we deze al kennen sinds eind jaren ’70. Iedereen hoopt nu op een officiële aankondiging van Fiat, om in Mirafiori de voorbereidingen te starten voor de assemblage van twee compacte SUV’s van de merken Fiat en Jeep.
[size=x-small]za 21 jul 2012, 09:16[/size]
[size=medium]Productie-einde voor Volvo S40 en V50[/size]
GENK - Het is over en uit voor de Volvo-modellen S40 en V50. Na 9 jaar valt het doek. De laatste exemplaren zijn al gebouwd, maar de auto's zijn nog niet uitverkocht.
In 1995 introduceerde Volvo de eerste editie van de S40. De auto werd als S4 voorgesteld, maar concurrent Audi maakte bezwaar tegen de naam. Zij had de aanduiding al voor het gebruik door Volvo gedeponeerd. De fabrikant dacht slim te zijn door er simpelweg een 0 achter te plakken, maar dat leverde voor de F4 gedoopte stationwagon een probleem op. Om problemen met Ferrari over de aanduiding F40 te voorkomen, kozen de Zweden voor V40.
VAN V40 NAAR V50
De eerste generatie van de Volvo S40 en V40 werden in Nederland bij NedCar geproduceerd. Voor de tweede editie, die in 2003 volgde, week Volvo uit naar Gent. De naam van de V40 wijzigde in V50, waardoor er een logische opbouw binnen het gamma ontstond.
Afgelopen jaar verkocht Volvo 23.621 stuks van de S40, 25,5% minder dan in 2010. De V50 verliet 45.970 maal de fabriekspoort, een daling van 18% ten opzichte van 2010.
In het C-segment levert Volvo nu de driedeurs C30 en vijfdeurs V40. Een XC40 met kunststoffen opsmuk rondom en een toegenomen bodemvrijheid volgt later dit jaar.
Clignoteur zei:Ik vond die Volvo S40/V50 toch altijd een beetje een loser-auto: een auto in de prijsklasse van de Ford Mondeo op basis van de... Ford Focus. Dat is toch geen eerlijke deal? Wie kiest dat nou, wie laat zich zo bekopen?
De nieuwe Sirion is in Japan begin 2010 geïntroduceerd, zodat kan worden gesteld dat het model al 2,5 jaar uit productie is en de voorraad nu pas uitgeput is.
Autoedizione zei:De Musa verkoopt tot op de dag van vandaag erg goed en
bat zei:Bij de Musa is helemaal nog niet gezegd dat er geen opvolger komt, hoewel je je natuurlijk af kunt vragen wat Fiat met Lancia gaat doen de komende jaren. De "nieuwste" modellen doen wat dat betreft wel vrezen, hoewel dat natuurlijk wel modellen zijn waar Fiat ook geen basis voor kan leveren. Praktisch gezien denk ik dat je eerder verdriet moet hebben over het feit dat Lancia in feite is verworden tot een rebadgemerk...
auto55.be zei:Als opvolger van de Tribute werd de CX-7 in 2007 op de Europese markten losgelaten. In eerste instantie met een 360pk-sterke 2,3l viercilinder uit de Mazda 6 MPS en later met de door ons geteste 2,2l CDVi die 173pk levert. Maar ook die krachtbron heeft blijkbaar niet mogen volstaan om de gemiddelde Europeaan te verleiden.
Mazda draait de kraan dicht en dat heeft waarschijnlijk veel te maken met de komst van de minder uit de kluiten gewassen CX-5. Komt er nog eens bij dat grote SUV's het bij ons meestal beter doen als er Duitse olie door de leidingen loopt.
![]()
[size=x-small]vr 31 aug 2012, 10:03[/size]
[size=medium]Aston Martin Virage verdwijnt weer[/size]
door Guus Hoevenaars
AMSTERDAM - De Aston Martin Virage blijkt maar een kort leven te hebben. De auto werd achttien maanden geleden gepresenteerd en nu neemt het merk alweer afscheid van het model.
De Engelsen maken van de DB9 en de Virage één model. Feitelijk krijgt de vernieuwde DB9, die over een paar weken wordt gepresenteerd, het koetswerk van de Virage. Het enige verschil is de positie van het derde remlicht, dat van de achterruit naar de kofferklep verhuist. Onderhuids krijgt de nieuwe DB9 opgewaardeerde techniek, zoals gemodificeerde remmen en onderstel.
OVERBODIG
De Virage werd door Aston Martin tussen de DB9 en de DBS gepositioneerd, maar in de basis was het model een aangepaste DB9. Aston Martin komt nu tot dezelfde conclusie. In de korte tijd dat het model in productie is geweest, zijn er ongeveer 1000 coupés en cabrio's gebouwd.