We nemen afscheid van de... Jaguar F-Pace

MWH zei:
Dat is inderdaad apart... Hogere winstmarge op de Grand Scénic?


Zal wel zijn gebeurd om de Grand Scenic niet 'in de wielen te rijden'.

Korte Espace zoals op de foto hierboven is tijdloos fraai.
 
Daewoo-Chevrolet zei:
In de eerste vijf maanden van dit jaar 242 stuks van de Espace, waarvan 178 stuks van de korte variant en de resterende 64 van de Grand. Wat de importeur met het schrappen van de meest populaire variant voor ogen heeft is mij niet geheel duidelijk...
Zou dat niet te maken hebben met die domme energielabels en de impact op de verkoopprijs? Immers dezelfde uitstoot, maar op een "groter oppervlak". Een korte blik in de Carbase versterkt dat vermoeden, alle 'nieuwe' Espace vallen in E of F, alle Grand Espace vallen in D of E.
 
Mergelsberg zei:
Zou dat niet te maken hebben met die domme energielabels en de impact op de verkoopprijs? Immers dezelfde uitstoot, maar op een "groter oppervlak". Een korte blik in de Carbase versterkt dat vermoeden, alle 'nieuwe' Espace vallen in E of F, alle Grand Espace vallen in D of E.

Dat klinkt als een valide reden! (y) Die energielabels slaan inderdaad nergens op met die discriminatie van kleine(re) auto's.
Ik vind de Grand Espace trouwens veel minder in evenwicht. Verlengd onderstel zonder dat de achterdeuren zijn verlengd, dat ziet er mijns inziens niet uit. Hebben wel meer auto's, zoals de Peugeot 308 SW (en de sedanuitvoering daarvan, de 408).
 
Haha, als iedereen nu zijn 'foute' reacties gaat verwijderen, dan slaan mijn 'correcties' ook nergens meer op en is dit topic helemaal niet meer te begrijpen voor de lezer. Nu móet ik eigenlijk wel mijn reacties gaan verwijderen om niet nog meer verwarring te zaaien, het is toch wat... o_O
 
We nemen afscheid van... TVR

De Telegraaf zei:
In gesprek met Nikolai Smolenski van TVR
[size=large]TVR stopt als autobouwer[/size]

door Bart Oostvogels & Guus Hoevenaars
AMSTERDAM - De Britse sportwagenbouwer TVR heeft het bouwen van auto's opgegeven. De Russische eigenaar Nikolai Smolenski ziet het bouwen van nieuwe TVR's niet meer zitten en focust zich vanaf nu op het bouwen van verplaatsbare windturbines. Dat bevestigt hij tegenover Autovisie.

DRIE AUTO'S GEBOUWD
"We hebben het geprobeerd, maar het is uiteindelijk niet gelukt. We hebben na de aankondiging drie auto's gebouwd. Een Tuscan MK2 Convertible met een Corvette V8-motor, een Cerbera met een zescilinder biturbo diesel van BMW en een elektrische T350C”, zegt Nikolai in gesprek met Autovisie.

GEEN TOEKOMST
Smolenski geeft aan dat het moeilijk was om klanten opnieuw te binden aan TVR. "Er was wel interesse voor de auto's, maar een volgende stap werd door de potentiële klanten niet gezet. Ook stortingen bleven uit. Op die manier konden wij ook niet verder met het bedrijf. Uiteindelijk zijn er dan wel drie auto's gebouwd, maar dat waren prototypes. Ze werkten goed, maar we zouden ze moeten verkopen voor een prijs tussen 100.000 en 200.000 pond. Deze kosten zijn te hoog en daarom niet rendabel. In het aanbieden van benzine-, diesel- en elektromotoren voor bestaande TVR-modellen zat simpelweg geen toekomst, vandaar dat we hebben besloten het project stop te zetten", zegt Nikolai. "Het is zinloos om ergens geld in te stoppen terwijl het ons eigenlijk nauwelijks iets oplevert. Geld is dan wel niet het meest belangrijke voor een autobouwer, passie is ook essentieel, maar uiteindelijk moet er toch geld binnenstromen om de toekomst van het merk te garanderen. Voor nu is het daarom klaar. Ik weet niet wat de toekomst zal brengen, maar achter het maken van auto's is nu een punt gezet", vervolgt hij.

SPIJT?
Nikolai Smolenski nam in 2004 de in Blackpool gevestigde autobouwer over. "We hadden goede jaren en slechte jaren, zoals overal. Maar door geldgebrek is het niet gelukt het label TVR weer sterk te maken zoals het vroeger was", zegt hij. En spijt? "Absoluut niet, het was een fantastisch project. En ondanks dat het bouwen van auto's nu is gestopt, blijft de passie aanwezig." Nikolai gaat zich nu toeleggen op het maken van verplaatsbare windturbines die over een aantal jaar op de markt worden gebracht. De TVR-eigenaar heeft vertrouwen dat hier meer winst in gemaakt kan worden. "Misschien keren we straks nog terug naar de autosport onder de merknaam TVR".
bron
 
Ik voorzie voor Lotus eenzelfde lot. Kansberekeningetje op de mavo. Engels, "lekker exclusief", veel te duur, een rijtje exotische eigenaren......
 
gearhead zei:
Ik voorzie voor Lotus eenzelfde lot. Kansberekeningetje op de mavo. Engels, "lekker exclusief", veel te duur, een rijtje exotische eigenaren......

Hou het dan maar bij de MAVO idd;)
 
gearhead zei:
Ik voorzie voor Lotus eenzelfde lot. Kansberekeningetje op de mavo. Engels, "lekker exclusief", veel te duur, een rijtje exotische eigenaren......
Lotus is toch in handen van Proton? Die doen het volgens mij helemaal niet zo slecht daar in Azie. En de Elise en Exige zijn volgens mij ook wel behoorlijk succesvol, ook zijn ze populair bij 'tuners' zoals Hennessey en bij dit figuur https://www.youtube.com/watch?v=HmscSzFurwg
 
gearhead zei:
Ik voorzie voor Lotus eenzelfde lot. Kansberekeningetje op de mavo. Engels, "lekker exclusief", veel te duur, een rijtje exotische eigenaren......

Ik heb nooit Mavo gedaan, dus ik kan die logica niet volgen. Dat is dan mijn gebrek.

Wel weet ik dat Lotus meer 'heritage' en meer ingebouwde visie (hoe lichter, hoe beter) heeft dan TVR, dat ik vooral als een merk zie dat anders wilde zijn om het anders zijn, zeker gedurende de laatste vijftien jaar. Dus ik verwacht dat Lotus, als het zijn visie blijft volgen, het juist nog ver kan schoppen in deze tijden waarin downsizen en afslanken ineens de trend zijn.
 
Volgens mij is het rijtje wat ik voorstel in de trant van 1,3,5, en wat komt dan........

Anders zijn om het anders zijn is wel de meest domme reden..................... Maar goed voor velen krijgt dan dan weer wel de handen op elkaar. Maar diegene zijn dan weer net niet de mensen die er een aanschaffen. Iets met een wal en schip en en en

Ergo; een faal!
 
Wouter82 zei:
Alles is voorbij: De Tomaso failliet verklaard

Dat was nog niet het hele verhaal, blijkt nu...

[size=large]De Tomaso chairman arrested during probe into misuse of public funds[/size]
Staff Report
July 12, 2012 13:38 CET

The chairman of Italian sports car maker De Tomaso, Gian Mario Rossignolo, and two other men were arrested during a probe into the misuse of 7.5 million euros ($9.2 million) of public funds, Italy's tax police said on Thursday. The funds were part of a failed plan to revive production of the brand at the De Tomaso Automobili plant, a former Pininfarina factory in Grugliasco, near Turin.

Rossignolo, a former Fiat executive, bought the marque in November 2009 after the company filed for bankruptcy in 2004, a year after its founder's death. In 2011, he presented the SLS sedan at the Geneva auto show and announced plans to build up to 8,000 cars a year. But earlier this year Rossignolo was forced to file for bankruptcy after failing to find financial backing. Rossignolo's and the carmaker's lawyers were not immediately available for comment.

The Turin prosecutors office opened a probe a few months ago asking the tax police to ascertain how De Tomaso was making use of public funds. Police said in a statement that investigators believe the managers may have used a false bank guarantee to receive funds from the region of Piedmont and from the European Union, and that some of the money may have ended up in the three men's bank accounts.

De Tomaso received several million euros in public funds for the re-training of 1,000 workers starting in January. The workers have been on temporary layoff since 2010. In May, the Piedmont region asked the company to refund 5 million euros it had granted to the carmaker.

Rossignolo, who is under house arrest, is being investigated along with the head of De Tomaso's human resources office and a financial intermediary.

During a 22-year career with Fiat Group, Rossignolo was a top marketing executive at the company and CEO of the Italian automaker's Lancia brand from 1977 to 1979. The De Tomaso brand was founded in 1959 in Modena, Italy, by Argentine racecar driver Alejandro De Tomaso and became an iconic sports car marque in the 1960s and 1970s. The De Tomaso project is Rossignolo's second attempt at reviving a defunct Italian brand. About 15 years ago, he attempted to restart Isotta Fraschini and an Audi-based Isotta Fraschini T8 was unveiled at the 1996 Geneva show, but it never entered production.

bron: https://www.autonews.com/article/20120712/ANE/120719937#ixzz20RNGUb22
 
In December is het gedaan met de Citroen C6.
Weer een Cit topmodel waar niet alle verkooppotentie uit is gehaald.


En 2011, nous avons assemblé 181.000 véhicules à Rennes, nous devrions descendre à 140.000 en 2012 », a-t-il ajouté. Et les perspectives des deux prochaines années ne sont pas encourageantes puisque la C6 Citroën sera arrêtée en décembre. L'an prochain, il ne restera plus à Rennes que la C5 et la 508 de Peugeot, notamment sa version hybride.
 
Jammer, het blijft een fraaie verschijning. Verkooppotentie is natuurlijk een optelsom van verschillende factoren, met prijs en acceptatie als vrij belangrijke. De auto moest concurreren met grote jongens en met de prijsstelling kom je dan terecht in het vaarwater van de A6, 5-serie en E-klasse. Een markt waar "apart" maar door weinigen geaccepteerd wordt. De verkooppotentie was daarmee al vanaf het begin niet hoog. Anders gezegd: als Citroën zelf al niet doorhad dat dit eerder een prestigeproject was dan een auto waar de investering mee terugverdiend kon worden, dan hadden ze echt stront in de ogen.

In het licht van de financiële malaise waarin PSA momenteel verkeert, kan ik me voorstellen dat ze stoppen met het produceren van een auto die ze eerder verlies dan winst oplevert.
 
Hoewel de C6 een (imho) echt práchtige auto is (vooral interieur), verbaast mij dit niets..

Het is immers maar een zeer select groepje mensen welke bereid zijn om
minimaal €56k neer te leggen voor een representatieve Citroën, in 99 v/d
100 gevallen kiezen ze dan toch voor één van de bekende Duitse merken.

[size=x-small](dit natuurlijk ook in verband met de restwaarde van die dingen, een C6 van 5 jaar oud doet nog maar ca. €8k in de handel)[/size]

121_model_c6_1_dn-u.jpg
 
bat zei:
Jammer, het blijft een fraaie verschijning. Verkooppotentie is natuurlijk een optelsom van verschillende factoren, met prijs en acceptatie als vrij belangrijke.

Eeehh en producteigenschappen dan? Tellen die niet meer mee? Wellicht vindt de doelgroep een C6 gewoon minder lekker rijden dan een A6, 5 etc.
 
Ook. Maar net als de vorige keer dat we deze discussie voerden blijf ik leven in het waanbeeld dat het gros van de mensen die voor een auto in deze klasse kunnen gaan nog nooit een C6 van binnen hebben gezien.
 
Dat lijkt me ook beter, want het dashboard is in vergelijking met een A6/ 5-serie natuurlijk droefenis.
 
Het is aftellen geblazen bij Daihatsu: de Sirion 2 is niet meer. De Sirion 2 mag gerust een succes genoemd worden met in totaal ongeveer 13.750 registraties van 2005 tot 2012, waarvan het leeuwendeel in de eerste vijf jaar. Samen met de Cuore zorgt de tweede generatie Sirion voor een wederopstanding van het merk, waarvan het marktaandeel steeg van 0,71% in 2004 tot 1,85% in 2008. Begin 2011 kondigde Daihatsu haar vertrek uit Europa aan, toen het verval ook in ons land al duidelijk had ingezet. Door de dure yen waren de prijzen van de modellen niet concurrerend meer, iets waar Daihatsu van alle Japanse merken het hardste door werd getroffen: het merk importeert alle modellen uit Japan en is gespecialiseerd in compacte modellen waar de winstmarges toch al klein zijn. De nieuwe Sirion is in Japan begin 2010 geïntroduceerd, zodat kan worden gesteld dat het model al 2,5 jaar uit productie is en de voorraad nu pas uitgeput is.

m1cyj9fb3hlh_800.jpg

[size=x-small]Foto AutoWeek.nl[/size]

Lancia Musa definitief uit productie
[size=x-small]20 juli 2012 19:48[/size]

De aankondiging konden we een tijdje geleden al melden, maar vandaag is er dan toch het bericht dat de Lancia Musa niet langer in productie is. Dat meldt de Italiaanse krant La Reppublica. Deze succesvolle mini-MPV van Lancia stopt, omdat van de circa 5000 werknemers die de komende weken noodgedwongen thuis moeten zitten, alvast 2600 naar huis gaan. Van de Musa is inmiddels een aanzienlijke voorraad opgebouwd, zodat aan de vraag kan blijven worden voldaan.

De ploegen die aan de in 2004 geïntroduceerde Musa werkten, kunnen pas weer aan de slag, zodra Mirafiori een nieuwe assemblagelijn heeft geïnstalleerd. Vermoedelijk zal het een dan ook met het andere te maken hebben. De Musa verkoopt tot op de dag van vandaag erg goed en kreeg in 2008 een grondige update. Vorig jaar kwam al een eind aan de productie van de Fiat Idea met dezelfde basis. Ook zal de nieuwe 500L veel potentiële klanten en huidige eigenaren overnemen van deze praktische en rijk uitgeruste kleine MPV van Lancia. Met het verdwijnen van de Musa, verdwijnt ook de Lancia-grille oude stijl definitief, zoals we deze al kennen sinds eind jaren ’70. Iedereen hoopt nu op een officiële aankondiging van Fiat, om in Mirafiori de voorbereidingen te starten voor de assemblage van twee compacte SUV’s van de merken Fiat en Jeep.

Bron: https://www.autoedizione.nl/lancia-musa-definitief-uit-productie/

lancia_musa_02.jpg


lancia_musa_04.jpg

[size=x-small]Foto's Rijtesten.nl[/size]

[size=x-small]za 21 jul 2012, 09:16[/size]
[size=medium]Productie-einde voor Volvo S40 en V50[/size]

GENK - Het is over en uit voor de Volvo-modellen S40 en V50. Na 9 jaar valt het doek. De laatste exemplaren zijn al gebouwd, maar de auto's zijn nog niet uitverkocht.

In 1995 introduceerde Volvo de eerste editie van de S40. De auto werd als S4 voorgesteld, maar concurrent Audi maakte bezwaar tegen de naam. Zij had de aanduiding al voor het gebruik door Volvo gedeponeerd. De fabrikant dacht slim te zijn door er simpelweg een 0 achter te plakken, maar dat leverde voor de F4 gedoopte stationwagon een probleem op. Om problemen met Ferrari over de aanduiding F40 te voorkomen, kozen de Zweden voor V40.

VAN V40 NAAR V50

De eerste generatie van de Volvo S40 en V40 werden in Nederland bij NedCar geproduceerd. Voor de tweede editie, die in 2003 volgde, week Volvo uit naar Gent. De naam van de V40 wijzigde in V50, waardoor er een logische opbouw binnen het gamma ontstond.

Afgelopen jaar verkocht Volvo 23.621 stuks van de S40, 25,5% minder dan in 2010. De V50 verliet 45.970 maal de fabriekspoort, een daling van 18% ten opzichte van 2010.

In het C-segment levert Volvo nu de driedeurs C30 en vijfdeurs V40. Een XC40 met kunststoffen opsmuk rondom en een toegenomen bodemvrijheid volgt later dit jaar.

Bron: https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volvo/12575815/__Productie-einde_voor_Volvo_S40_en_V50__.html

volvo_s40_02.jpg


volvo_s40_10.jpg

[size=x-small]Foto's Rijtesten.nl[/size]

volvo_v50_1.jpg


volvo_v50_8.jpg

[size=x-small]Foto's Autogetest.nl[/size]
 
Jammer. Heb een Sirion2 Sport uit 2008 gehad. Was een leuke en betaalbare auto. Wellicht dat het in de toekomst weer eens rendabel is om modellen van Daihatsu in Europa te leveren. De tijd zal het leren...
 
Ik vond die Volvo S40/V50 toch altijd een beetje een loser-auto: een auto in de prijsklasse van de Ford Mondeo op basis van de... Ford Focus. Dat is toch geen eerlijke deal? Wie kiest dat nou, wie laat zich zo bekopen?
 
Clignoteur zei:
Ik vond die Volvo S40/V50 toch altijd een beetje een loser-auto: een auto in de prijsklasse van de Ford Mondeo op basis van de... Ford Focus. Dat is toch geen eerlijke deal? Wie kiest dat nou, wie laat zich zo bekopen?

Wie? Vele duizenden mensen. Dus dat bekopen zal wel meevallen, denk je niet?
Ik heb het altijd een fraaie auto gevonden. Moest ik nu in die klasse een tweedehandsje scoren, dat maakte de S40/V50 veel kans.
 
De nieuwe Sirion is in Japan begin 2010 geïntroduceerd, zodat kan worden gesteld dat het model al 2,5 jaar uit productie is en de voorraad nu pas uitgeput is.


Knap dat ze het zo lang met de voorraad hebben uitgehouden!(y)

Autoedizione zei:
De Musa verkoopt tot op de dag van vandaag erg goed en

Bedoelen ze nou in het buitenland of in Nederland?
Ik zie ze echt nooooit.
 
Dat Volvo de S40 laat vallen, ok. Daar is de nieuwe V40 een meer dan volwaardig alternatief voor.
Maar ze hadden wat mij betreft de V50 nog wat langer kunnen aanhouden, omdat de V40 een veel minder ruime kofferbak heeft dan aanvankelijk werd beloofd. Dus nu moet iedereen maar in een V60 gejaagd worden?
 
Ik heb in totaal 6 weken met de Lancia Musa als huurauto gereden in Italië. 2 vakanties van 3 weken, beide keren met de 1.3 JTD. Ik vind de Musa een hele fijne auto in Italië: Lekker smal om overal doorheen te laveren en toch best ruim en slim ingedeeld. Het weggedrag is prima en de zitpositie is uitstekend voor lange ritten. Jammer dat je de Musa zo weinig ziet in NL, ik vind het een charmant en slim ding.

24F50A01EDE64219A6428AEBE558FAD4.jpg


7C272D70D5D14DC593D280CCA4BB1722.jpg
 
Vind het echt jammer dat zowel de S40/V50 als de Musa uit productie zijn gehaald. Ik vind het nog steeds mooie, niet echt verouderde auto's om te zien. Vraag me af of het slim is van beide merken.
BMW/Audi gaan met sedans/stations van de 1 Serie/A3 komen en dan gaat Volvo, die juist een sterke traditie heeft met deze carrosserievormen in het C-segment ze uit productie halen zonder opvolger.

Van de Musa vind ik het ook onbegrijpelijk, al heb ik begrepen dat Lancia nog een aardig voorraadje heeft aangelegd van het model. Op basis van de 500L kunnen ze toch prima een opvolger ontwikkelen? In Italie is de Musa altijd een succes geweest (nu nog) en dus eigenlijk onmisbaar.
 
Tsja, ik denk ook wel dat het verscheiden van de V50 voor Volvo Nederland pijn gaat doen. Je kunt natuurlijk stijfkoppig vasthouden aan het idee dat de meeste V50 rijders bij vervanging wel toe zijn aan een V60, maar echt realistisch is dat denk ik toch niet.

Bij de Musa is helemaal nog niet gezegd dat er geen opvolger komt, hoewel je je natuurlijk af kunt vragen wat Fiat met Lancia gaat doen de komende jaren. De "nieuwste" modellen doen wat dat betreft wel vrezen, hoewel dat natuurlijk wel modellen zijn waar Fiat ook geen basis voor kan leveren. Praktisch gezien denk ik dat je eerder verdriet moet hebben over het feit dat Lancia in feite is verworden tot een rebadgemerk...
 
bat zei:
Bij de Musa is helemaal nog niet gezegd dat er geen opvolger komt, hoewel je je natuurlijk af kunt vragen wat Fiat met Lancia gaat doen de komende jaren. De "nieuwste" modellen doen wat dat betreft wel vrezen, hoewel dat natuurlijk wel modellen zijn waar Fiat ook geen basis voor kan leveren. Praktisch gezien denk ik dat je eerder verdriet moet hebben over het feit dat Lancia in feite is verworden tot een rebadgemerk...

De Musa is een rebadge... Alleen de Ypsilon en Delta zijn eigen ontwerpen. De Musa was alleen succesvol in Italië, maar Italiaanse successen moet Lancia wel koesteren aangezien het merk wel heel nadrukkelijk een Italiaans verschijnsel is. De Voyager en vooral de Thema voldoen totaal niet aan de verwachtingen van Marchionne, vooral omdat de thuismarkt het laat afweten. Vreemd genoeg is de Fiat Freemont er wel succesvol.
 
Het is helaas zo, dat produktie van de Volvo's S40/V50 nu ten einde is. Mij bevalt het model nog steeds goed en vindt het design niet echt verouderd.
Is het verstandig, om voor de S40 II geen opvolger te brengen? Kopen de V50-bezitters nu dan automatisch een V60? Ik betwijfel het inderdaad.

BMW/Audi/OpelMercedes komen o.a. met sedans van de 1 Serie/A3/Astra/A-Class. Volvo durft het aan juist deze carrosserievorm uit productie te nemen zonder een waardige opvolger.(n)

Zelf rijdt ik een Volvo S40 II (2005) en eigenlijk was het de bedoeling om begin volgend jaar voor een opvolger te gaan. Aangezien ik graag sedan rijdt, sta ik nu voor het probleem, dat Volvo mij niets meer te bieden heeft in deze klasse. Een S60 New is me gewoon te groot en mooi vind ik hem ook niet. Aangezien mijn S40 II technisch en uiterlijk nog in perfekte toestand is, heb ik daarom besloten deze wagen nog te behouden en er met veel plezier mee door te rijden.(y)
 
Jammer dat de Sirion er niet meer is :cry: . M.i. een markante auto in het B-segment, met de luxe van grote betrouwbaarheid, een goed ruimte-aanbod en ongelofelijk zuinig. Het design (wanneer je scheelkijkt met toegeknepen ogen, dat wel...) doet m.i. zelfs aan de buitenkant en profil een beetje denken aan de Chrysler PT Cruiser (mede dankzij de uitgebouwde wielkasten). Er zijn slechtere voorbeelden te noemen.
 
Mazda CX-7 beëindigt Europees avontuur

auto55.be zei:
Als opvolger van de Tribute werd de CX-7 in 2007 op de Europese markten losgelaten. In eerste instantie met een 360pk-sterke 2,3l viercilinder uit de Mazda 6 MPS en later met de door ons geteste 2,2l CDVi die 173pk levert. Maar ook die krachtbron heeft blijkbaar niet mogen volstaan om de gemiddelde Europeaan te verleiden.

Mazda draait de kraan dicht en dat heeft waarschijnlijk veel te maken met de komst van de minder uit de kluiten gewassen CX-5. Komt er nog eens bij dat grote SUV's het bij ons meestal beter doen als er Duitse olie door de leidingen loopt.

Mazda_CX-7FL_still1.jpg
 
Op 21-05-2012 is de CX-7 reeds behandeld :)

Binnenkort verdwijnt de Volkswagen Eos overigens van de Nederlandse markt. Toch een best vreemde move, want de Eos gaat de komende jaren nog niet uit productie. Zolang de Eos leverbaar is zal ik 'm niet in de topictitel zetten. Ik wacht ook nog even op een bevestiging van het einde voor de Volvo C30.
 
Had gezocht op de nieuwssite van Autoweek, waar ik onder Mazda & CX-7 dat niet terugvond...
Maar het zij zo...
Jammer,
maar blijkbaar was er geen markt voor... :(
 
Zou het er bij Volkswagen ook niet om gaan dat de Eos min of meer dezelfde kopers moet aanspreken als de Golf Cabriolet? De meesten zullen dan eerder voor een Golf gaan, gezien de geschiedenis van dat model. Sinds de Golf Cabriolet uit is, heb ik bijv. al meer nieuwe Golfjes Cabriolet gezien dan Eossen... Dat zegt toch genoeg.

En dan Volvo: ook ik vind het raar hoe op dit moment de modelstrategie bij Volvo is. De S40/V50 sprak toch een eigen groep kopers aan, waarvan de meesten echt niet zullen overstappen naar een V60. Misschien denken ze bij Volvo dat veel V50-rijders zullen gaan overstappen naar een V40? En dan de sedan... Waarom niet weer een gewone S40 sedan? Als je hem juist weet te plaatsen voor het juiste bedrag kan het niet anders dan een succes gaan worden. Feit is immers dat de S40 van het scheidende model relaftief duur was... en al sinds een paar jaar een ondergeschoven kindje.
 
[size=x-small]vr 31 aug 2012, 10:03[/size]

[size=medium]Aston Martin Virage verdwijnt weer[/size]

door Guus Hoevenaars
AMSTERDAM - De Aston Martin Virage blijkt maar een kort leven te hebben. De auto werd achttien maanden geleden gepresenteerd en nu neemt het merk alweer afscheid van het model.

De Engelsen maken van de DB9 en de Virage één model. Feitelijk krijgt de vernieuwde DB9, die over een paar weken wordt gepresenteerd, het koetswerk van de Virage. Het enige verschil is de positie van het derde remlicht, dat van de achterruit naar de kofferklep verhuist. Onderhuids krijgt de nieuwe DB9 opgewaardeerde techniek, zoals gemodificeerde remmen en onderstel.

OVERBODIG

De Virage werd door Aston Martin tussen de DB9 en de DBS gepositioneerd, maar in de basis was het model een aangepaste DB9. Aston Martin komt nu tot dezelfde conclusie. In de korte tijd dat het model in productie is geweest, zijn er ongeveer 1000 coupés en cabrio's gebouwd.

Bron: https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/astonmartin/12865960/__Aston_Martin_Virage_verdwijnt_weer__.html

Voor de liefhebbers van Duitse sportwagens is er slecht nieuws. In een kleine twee maanden hebben drie sportwagenfabrikanten een faillissement moeten aanvragen: Artega, Gumpert en het in een ander topic al besproken Melkus. Er zou natuurlijk nog wel een doorstart in kunnen zitten, zo verging het een tijdje terug ook Bristol, maar da's wel een merk met meer historie.

191342.jpg


207046.jpg


204784.jpg
 
Dat verhaal van die Virage snap ik voor geen meter. De Virage was al een verbeterde DS9, en die gaan ze nu vervangen voor een verder verbeterde DB9 op basis van de Virage? o_O In feite is het dus een tweede update van de DB9 en de naam wordt teruggezet naar DB9. Of zo...?
 
Virage was er om het gat tussen de DB9 en de DBS te vullen. De nieuwe DB9 krijgt meer vermogen en daarom is de Virage overbodig. Echter, als ik kijk naar het uiterlijk van de nieuwe DB9 krijgt de Virage gewoon een naamswijziging naar DB9. En dus verdwijnt de Virage.
 
Terug
Bovenaan