Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

sierrra zei:
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
Door de gestegen brandstofprijzen zou de vergoeding al lang omhoog moeten.

Wel ja, ga de vervuiler nog maar meer compenseren.:(

De belastingvrije vergoeding is gebaseerd op het uitgangspunt dat werknemers van een bedrijf mogen worden gecompenseerd voor de kosten die zij voor het bedrijf maken (uit eigen zak). Voorheen was daar (in het algemeen) een aftrekmogelijkheid voor bij de IB-aangifte, nu niet meer. Je kunt dan lang en breed discussiëren of die vergoeding dan al dan niet (belastingvrij) mag worden verstrekt voor woon-werkverkeer, maar ik denk niet dat er velen het niet met mij eens zijn als ik stel dat een werknemer een volledige belastingvrije vergoeding moet kunnen krijgen als hij voor zijn werkgever bijvoorbeeld met zijn oprivé-auto naar een klant rijdt.

Dus ben ik het met CO2 eens. Als de overheid het autogebruik wil verminderen of de vervuiling wil terugdringen, moet de overheid dat maar op een andere manier doen.

meeuw zei:
maar ik denk niet dat er velen het niet met mij eens zijn als ik stel dat een werknemer een volledige belastingvrije vergoeding moet kunnen krijgen als hij voor zijn werkgever bijvoorbeeld met zijn oprivé-auto naar een klant rijdt.

Regel dat dan met je werkgever. Waarom moet de overheid nu weer gaan betalen. Kilometer vergoeding is vanaf het begin aan al een dwaling geweest. Beetje de economie stimuleren ten koste van het milieu en de leefbaarheid in Nederland. En dan nu weer met miljoenen het zuinige auto gebruik gaan stimuleren. Prima plan hoor, maar het staat 100% haaks op eerder gevoerd beleid. Overheid en logisch nadenken blijft een utopie. Lekker offtopic dit.:D

sierrra zei:
meeuw zei:
maar ik denk niet dat er velen het niet met mij eens zijn als ik stel dat een werknemer een volledige belastingvrije vergoeding moet kunnen krijgen als hij voor zijn werkgever bijvoorbeeld met zijn oprivé-auto naar een klant rijdt.

Regel dat dan met je werkgever. Waarom moet de overheid nu weer gaan betalen. Kilometer vergoeding is vanaf het begin aan al een dwaling geweest. Beetje de economie stimuleren ten koste van het milieu en de leefbaarheid in Nederland. En dan nu weer met miljoenen het zuinige auto gebruik gaan stimuleren. Prima plan hoor, maar het staat 100% haaks op eerder gevoerd beleid. Overheid en logisch nadenken blijft een utopie. Lekker offtopic dit.:D

Je regelt het ook met je werkgever, die betaalt die (bijv.) 19 ct. Alleen is die vergoeding geen salaris, loon of inkomen, dus zou er ook geen belasting over geheven moeten worden (of wel, 19 ct. is al niet kostendekkend, een verlaging is niet realistisch).

sierrra zei:
meeuw zei:

Regel dat dan met je werkgever. Waarom moet de overheid nu weer gaan betalen.

Kun je uitleggen waarom jij vindt dat de overheid betaalt?

Een hoop mensen zijn al zo gehersenspoeld dat het in een bepaalde situatie niet hoeven betalen van belasting als een subsidie van de overheid wordt uitgelegd :)

Tel eens bij elkaar op wat je al naar Den Haag overmaakt bij verdienen, ontvangen, krijgen, erven, sparen, beleggen of winnen van geld.
SCHANDALIG veel en nog zijn er tekorten. Omdat er maar wat aangerommeld wordt met belastinggeld. Nooit genoeg op die manier :(

[size=medium]VW up! 5-door[/size]
More practical five-door Volkswagen up! boasts all the style and charm of the three-door

car_photo_494140_25.jpg

car_photo_494155_25.jpg

car_photo_494143_25.jpg

car_photo_494152_25.jpg

car_photo_494149_25.jpg

car_photo_494134_25.jpg

FIRST OPINION
Volkswagen estimates that the five door up! will account for half of sales – and we can't see any reason to doubt that. It takes all of the virtues of the three-door car and adds a touch more practicality. VW has pulled off a magic trick with the amount of space inside – and it's backed that up with a mature yet enjoyable drive. While the three-door car will undoubtedly attract a younger audience, the five-door should be a hit with small families. It's a strong addition to the range.

Complete rij-impressie: https://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/277822/vw_up_5door.html

Bij nader inzien helemaal niet gek eigenlijk! Misschien wel geslaagder dan de 3-deurs.

Daewoo-Chevrolet zei:
VW up! 5-door

Bij nader inzien helemaal niet gek eigenlijk! Misschien wel geslaagder dan de 3-deurs.

Hoe moet ik dit zien in het licht van jouw eerdere constatering?

Daewoo-Chevrolet zei:
Die 5-deurs vind ik allesbehalve mooi. Vooral gedateerd en onevenwichtig. De achterportieren zien er te ielig uit en de raamlijn à la Golf 5-deurs vind ik ook niet erg passend. Zo doet 'ie me een beetje denken aan een anonieme Japanse kei car uit de jaren '90.

meeuw zei:
Je regelt het ook met je werkgever, die betaalt die (bijv.) 19 ct. Alleen is die vergoeding geen salaris, loon of inkomen, dus zou er ook geen belasting over geheven moeten worden (of wel, 19 ct. is al niet kostendekkend, een verlaging is niet realistisch).

Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik dacht altijd dat die 19 cent juist wel belastingvrij is en alles wat daarbovenop vergoed wordt als inkomen wordt gezien en er daarover dan wel belasting betaald moet worden.

Als ik de achterkant van de Up! zie vind ik het altijd net lijken alsof er een paar grindtegels achterin liggen. De rest van de auto is wel oké, maar jammer van de achterkant.

sierrra zei:
meeuw zei:

Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik dacht altijd dat die 19 cent juist wel belastingvrij is en alles wat daarbovenop vergoed wordt als inkomen wordt gezien en er daarover dan wel belasting betaald moet worden.

sierra zei:
Waarom moet de overheid nu weer gaan betalen

Kun je nog uitleggen waarom jij vindt dat de overheid ervoor betaalt?

sierrra zei:
meeuw zei:

Nu mag er nog 19 ct. belastingvrij worden vergoed voor zakelijke ritten in je privé-auto. Dat is al te weining, want een middenklasse-auto kost al snel 30-40 ct. per km. Maar de overheid wil die 19 ct. juist verlagen in plaats van verhogen. Het gevolg is dat de-auto-van-de-zaak aantrekkelijker wordt. Zeker nu er 14%- en 20%-bijtellingsversies zijn gekomen, terwijl het eerst 25% was. En dat vind ik dus onnozel beleid. Immers, in veel gevallen vergoedt de werkgever alle kosten, dus ook de benzine. Dus de auto van de zaak nodigt uit tot het lukraak van hot naar her rijden (privé) en vooral geen moeite doen om wat zuiniger te rijden door het rechter voetje wat meer te beheersen.

Autocar heeft reeds in de up GT! gereden. Hun bevindingen:

AutoCar First Drive:

What is it?

Volkswagen was never going to wait long before coming up with a sporty version of its new A-segment entry, the Volkswagen Up, launched recently. Though the production version is at least six months away from the showrooms, even in Germany, the major spec of the Volkswagen Up GT seems quite confirmed and includes all the enhancements you'd expect: more power and torque courtesy of a turbocharger, a six-speed gearbox, bigger wheels and tyres, sportier suspension settings, more supportive front seats, some extra interior brightwork — and more aggressive nose styling to advertise it all.

The Wolfsburgers insist the exact package isn't entirely fixed yet, but our drive in the personal car of technical chief Ulrich Hackenberg's showed a high degree of maturity.

What’s it like?

In a word, it’s brilliant. The 1.0-litre turbocharged three-cylinder engine, now with 109bhp and an especially impressive 120lb ft of torque to pass through the gearbox (which has one more forward speed than standard manual gearbox cars) begins to sound like a baby Porsche 911 as soon as you use it with a bit of commitment, which its light but accurate controls instantly encourage you to do.

The turbo triple feels strong where you'd expect — towards its 6500 rpm redline — but it also pulls keenly from below 2000 revs and has remarkably little turbo lag for such a small engine. Not just that, it also glides smoothly and discreetly around the city on light throttle openings. The fact that it’ll do 0-62mph in a brisk 8.5 seconds, and about 118 mph flat out is only a fraction of the story. The whole thing simply reeks of painstaking VW development.

The Volkswagen Up GT rides a little more firmly than the standard car, but remains well-damped and supple. It's ultra-stable in corners and has lots of grip, but will reluctantly understeer when you get to the limit. Driving it hard is easy, but very rewarding. And thanks to the tall sixth gear (I think I saw around 3500 rpm at an indicated 90-odd mph) you feel you could drive this car comfortably and quietly across Europe. It's that good.

Should I buy one?

You can’t for a while. When it becomes available, you’ll have to battle a lot of other eager takers, we predict, if they make the showroom cars as good as Hackenberg’s prototype. The RenaultSport Clio is bigger and goes much harder, but it's pricier, too and scarcely roomier. VW won't talk pricing - in the UK they have a year to decide - but a fair estimate would be around £13,500. For that, you’ll be getting one of the best-driving cars on the road.

Steve Cropley

Apart vergelijk met de Clio, ik zou eerder de Twingo RS erbij halen. En wellicht geheel persoonlijk, maar als ik 13,500 pond zou uitgeven, zou ik geen Up! meer hoeven kopen natuurlijk. Dan zijn er auto's die je veel prettiger door heel Europa rijden, nietwaar? :) Dan komt opeens het volledige B segment in aanmerking en voor dat geld kun je dan een fijne uitvoering nemen ook. Als je let op een aanbieding, dan zal zelfs het C segment niet ver weg zijn soms.

Daewoo-Chevrolet zei:
VW up! 5-door
More practical five-door Volkswagen up! boasts all the style and charm of the three-door

FIRST OPINION
Volkswagen estimates that the five door up! will account for half of sales – and we can't see any reason to doubt that. It takes all of the virtues of the three-door car and adds a touch more practicality. VW has pulled off a magic trick with the amount of space inside – and it's backed that up with a mature yet enjoyable drive. While the three-door car will undoubtedly attract a younger audience, the five-door should be a hit with small families. It's a strong addition to the range.

Complete rij-impressie: https://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/277822/vw_up_5door.html

Vreemd: in het artikel heeft men het over "The rear seats are slightly raised to give a better view, and thanks to the stretched 2.42m wheelbase, two average-sized adults will be comfortable in the back."

Die 2,42 m is juist de standaardwielbasis, en de 5-deurs heeft helemaal geen verlengde wielbasis t.o.v. de 3-deurs, hadden we eerder geconstateerd. Op die manier kun je alles verkopen...

vandaag een proefrit gemaakt in een move up met 60pk ( 829 kilo ), de pk /kg verhouding is het zelfde als bij mijn
vw polo 6r 1.2 met 70 pk (967 kilo) dus ik hou het bij 60 pk !
dus besteld een move up in dark silver metallic
met exective en drive en soundpakket :D nu nog ff wachten tot april/ mei o_O

Een A-segment-auto wordt voornamelijk gekocht vanwege de lage kosten.
Maar als je een jonge A-segmenter er op inruilt, heb je volgens mij niet goedkoop gereden. Die vorige A-segmenter was ook bedoeld om goedkoop mee te rijden, maar je betaalt wel vrolijk een paar duizend euro aan bijbetaling.

Zelfs als je een grote benzineslurper inruilt voor een Up, zul je heel wat jaartjes met de Up moeten rijden om het voordeel eruit te krijgen. Dan heeft het geen zin om al na 2 of 3 jaar weer een andere uk te kopen.

Dus koop een Up niet om geld te besparen. Zeg dan gewoon dat je een nieuwe auto wilt hebben en dat de lage kilometerprijs een pluspunt is. Het geld dat je moet bijbetalen op je in te ruilen auto rijd je er pas in een jaar of 12 uit.

Autowereld.com heeft voor de officiële introductie al met de Cross up! kunnen rijden (nee, dit is niet de 'Concept'):

504234202.jpg

504246052.jpg

E-up! 5-deurs:

504279660.jpg

Bron: https://twitpic.com/photos/Autowereld

De Up is gewoon een Polo IV in een ingekort jasje. Geen wonder dat hij rijdt als een B-segmenter en dat een GT met 110pk geen enkel probleem is.
Waarom nog een Alto of Aygo kopen? Dat zal de rekenmachine uitmaken, als je voor de voordeligste kilometerkosten gaat. De Alto schijnt tot nu toe de goedkoopste auto per kilometer te zijn. Het rijdt niet als een Up of Polo IV, maar daar betaal je dan ook niet voor.

eas zei:
vandaag een proefrit gemaakt in een move up met 60pk ( 829 kilo ), de pk /kg verhouding is het zelfde als bij mijn

Gefeliciteerd eas! (y) Heb je nog andere kleuren overwogen? Of de High up?

Clignoteur zei:
Vreemd: in het artikel heeft men het over "The rear seats are slightly raised to give a better view, and thanks to the stretched 2.42m wheelbase, two average-sized adults will be comfortable in the back."

Die 2,42 m is juist de standaardwielbasis, en de 5-deurs heeft helemaal geen verlengde wielbasis t.o.v. de 3-deurs, hadden we eerder geconstateerd.

Als ik het goed interpreteer bedoelen ze met "stretched" de "behoorlijk lange" wielbasis. En niet de "verlengde" wielbasis.

up! zei:
Als ik het goed interpreteer bedoelen ze met "stretched" de "behoorlijk lange" wielbasis. En niet de "verlengde" wielbasis.

Jij bent mij onderhand iets te handig met je interpretaties, gezien de manier waarop je alle teksten over en van Volkswagen en up!s interpreteert :)
Volgens het Oxford woordenboek is iets wat stretched is toch echt langer dan in oorspronkelijke of normale positie.

Clignoteur zei:
up! zei:

Jij bent mij onderhand iets te handig met je interpretaties, gezien de manier waarop je alle teksten over en van Volkswagen en up!s interpreteert :)
Volgens het Oxford woordenboek is iets wat stretched is toch echt langer dan in oorspronkelijke of normale positie.

Creatief is het zeker. Engels echter niet.
Edit: @ up

Heeft iemand trouwens al eens een foto gezien van die "creatieve vondst" van ventilatieroosters in het plafond i.p.v. in het dashboard, om ruimte te sparen? Ik kan daar geen beeld bij vinden...

up! zei:
eas zei:

Gefeliciteerd eas! (y) Heb je nog andere kleuren overwogen? Of de High up?

De high up wel heel ff overwogen , maar ik ben niet zo'n liefhebber van velgen schoonhouden ... en de wieldoppen op de move up zien er goed uit
in het leren stuur zie ik persoonlijk geen meerwaarde , mistlampen hadden wel mooi geweest ... electrische verwarmde spiegels ook
maar verstelbaar hoeft voor mij weer niet als ze eenmaal goed staan staan ze goed zeg maar ...
maar ja het is weer 930 € meer ! dus het moet maar ff goed zijn zo ... vorig jaar de polo 2de hands gekocht , en nu een jaar later is er veel meer aanbod en economisch is de tijd ook ff anders , dus resultaat ff minder dan op gehoopt voor de polo terug ...
en de kleur , tsja lang getwijfeld over een rode en zwart .... de polo die ik nu heb is reflexzilver (heet light silver bij de up ? )
en de polo 6r in peppergray is ook wel een mooie kleur , vandaar dark silver metallic bij de Up

eas zei:
vorig jaar de polo 2de hands gekocht , en nu een jaar later is er veel meer aanbod en economisch is de tijd ook ff anders , dus resultaat ff minder dan op gehoopt voor de polo terug ..

M.a.w. een VW is niet zo waardevast als gedacht...

Monsieur Le Loure zei:
eas zei:
vorig jaar de polo 2de hands gekocht , en nu een jaar later is er veel meer aanbod en economisch is de tijd ook ff anders , dus resultaat ff minder dan op gehoopt voor de polo terug ..

Als je iets waardevasts wil hebben, moet je geen auto kopen...

Maar monsieur Le Loure heeft wel een punt: automarkt ligt op zijn gat en hoge aanbod van (lease) VW's (en andere PON-reut :LOL:) hebben de tweedehands prijzen doen dalen.

Crisis.. What Crisis? Iedereen aan t A segment!

Monsieur Le Loure zei:
eas zei:

heb ik dat beweerd dan ? , geen een auto is waardevast , mischien een ferrari van voor de oorlog

Monsieur Le Loure zei:
eas zei:

Gelukkig hebben we Lancia nog als waardevast merk :rolleyes: :)

up! zei:
Monsieur Le Loure zei:
eas zei:

Gelukkig hebben we Lancia nog als waardevast merk :rolleyes: :)

Wel uniek dat hij nog een rijdende 1996 Lancia heeft :eek:

Meer Cross up!

i1z3sw.jpg

2z50wi9.jpg

qnsgtf.jpg

6edieb.jpg

Meer foto's: https://www.focus.de/auto/neuheiten/kleinwagen/vw-starker-zuwachs-bei-vws-kleinster-baureihe_aid_706793.html

@Eas: gefeliciteerd met de aanschaf van je Up!

Zelf heb ik er afgelopen vrijdag ook één besteld. Het is een rode Move Up geworden met de volgende opties:

- Drive pakket
- Winter pakket
- Sound pakket
- Climatic
- Rokersuitvoering

Ik heb zowel met de 60 als de 75 pk uitvoering gereden. Mijn verwachting was dat de 75 pk enkel bovenin meer zou doen, maar ook bij lagere toerentallen is een duidelijk verschil merkbaar. Ik kom vanuit een Seat Ibiza FR 20VT en ben dus een snelle auto gewend. Daarom heb ik voor de 75 pk versie gekozen.

Gekozen voor de Move Up, omdat ik de wielen van de High Up oerlelijk vind. Daarnaast had ik geen behoefte aan een originele radio. Wat ik wel jammer vind, is dat er geen klein leerpakket los te bestellen is op de Move Up(stuur/pook).

Mijn Up wordt afgeleverd op de originele stalen wielen voorzien van winterbanden. Een set zomerwielen moet ik nog uitzoeken. Dat gaat 15 of 16 inch lichtmetaal worden.

Van binnen heb ik gekozen voor beige deurbekleding en dashboard i.c.m. antraciet/zwarte stoelen. Alles zwart vond ik saai. Het beige/denim heb ik nog overwogen, maar vond ik te besmettelijk.

Nu nog een poosje geduld hebben totdat de VW bij mij op de stoep staat.

Gefeliciteerd henri carron!

henri carron zei:
Gekozen voor de Move Up, omdat ik de wielen van de High Up oerlelijk vind.

Je kunt ook de "Classic" wielen op een High up zetten, dat heb ik gedaan. Dat zijn de wielen die ook op de White up en Black up zitten. Ik vond de standaard wielen van de high up best mooi, maar ik heb ze niet gekozen vanwege teveel spaken (moeilijk schoonmaken).

Die Cross-Up ziet er fraai uit van binnen met zijn rood/grijs/zwarte kleurencombinatie! (y)

Leuk pakketje, stoer wagentje, bedroevend prijskaartje. Op een auto van een dikke 10 mille is het een hoop geld voor een paar subtiele spoilers. En dan moeten de velgen nog apart afgerekend worden. Meer dan 3000 euro extra voor wat uiterlijke verfraaiingen gaat me wat te ver.

Nu ik hier weer zo'n witte Up voorbij zie komen, nogmaals de vraag waar ik tot nu toe nog geen antwoord op heb gevonden: wat is het verschil tussen Pure White en Candy White (behalve dan dat het ene wit voorbehouden is aan de White Up)?

Al die GT's, CrossUps, spoilers, stickers en felle kleuren zijn leuk en aardig, maar het gros gaat toch voor een zwart of zilver exemplaar. Dan is de auto ineens een stuk minder 'leuk'. Zo'n CrossUp ziet er best aardig uit nog.

De (nieuwe) VW Polo wordt toch ook erg veel in wit verkocht, wat ik hier zie rijden schat ik 30-40%.

De sinds kort verkrijgbare sportveren van H&R laten je up! rond de 30-35mm zakken. Hetgeen de auto niet alleen optisch er beter uit laat zien, maar ook nog eens de rijdynamiek beter doet laten uitkomen. Door de grote kennis van H&R blijft er na de verlaging zeker nog genoeg comfort over om je Up! dagelijks door het verkeer te sturen.

phoca_thumb_l_vw%20up%20aa%20federn2.jpeg

phoca_thumb_l_vw%20up%20aa%20federn1.jpeg

Alle kleuren van de up!

Pure white
color0Q_329x252.jpg

Candy white
colorB4_329x252.jpg

Red
colorG2_329x252.jpg

Light blue
color0U_329x252.jpg

Dark silver
colorK5_329x252.jpg

Light silver
color8E_329x252.jpg

Dark blue
colorZ2_329x252.jpg

Deep black
color2T_329x252.jpg

Ik lees net op Autointernationaal.nl, dat ze de productie van de Up! gaan opvoeren en dat ze een 650 man extra in dienst genomen hebben!
Dat gaat dus een heftige concurrentie worden!

Terug
Bovenaan