Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Soloman zei:
meeuw zei:
Soloman zei:
@Mach1 - Mijn visie is dat autofabrikanten de auto steeds kleiner maken om te verkopen, en de consument daar de dupe van is. Ik vind de kwaliteit namelijk vreselijk. Ik hemel mijn Camry misschien onterecht op (want ik heb nog nooit een veel grotere auto gereden), maar ik vind dat de consument slaaf is van de leverancier. Dat is mijn punt, en inderdaad, mijn frustratie. Dat mensen er zich voor lenen om zich in zo'n auto te laten plaatsen, je verdient veel beter. Dat is mijn punt.

Ik ben bijna vijftig, ik heb heel veel auto's gereden, geloof me. En als een Suzuki Swift bij regen gewoon rechtdoor gaat in de bocht, begin ik steeds meer te twijfelen aan de autoindustrie. Ik heb dat meegemaakt namelijk. En ik heb voor me mijn vrouw in een r11 bovenop een andere auto zien knallen bij regen. Dan denk ik: ja jongens, schroef de prijzen maar lekker omlaag met kleine autootjes, maar ..... betalen jullie hun graf ook????

Dat is mijn frustratie.
De industrie gaat op winst

Solo, zonder industrie had je mooi elke ochtend naar je werk moeten lopen.

Heel heel kort de bocht mijn beste Meeuw.

Natuurlijk is industrie noodzakelijk, maar betrek ook even het "geld" bij dit onderwerp, dan krijgen we een heel andere visie op de zaak.
Ik laat het nu even aan jou over. ;)

Welke visie zie jij dan voor je? Ben heel benieuwd...
 
Soloman, je bent nogal bang aangelegd. Bedenk wel dat als je ergens maar vaak genoeg aan denkt, de kans groter is dat het werkelijkheid wordt. Als je allerlei problemen voor je ziet, dan bestaat je werkelijkheid vaak uit die problemen. Prima als je zelf deze frustratie hebt. Maar anderen denken minder problematisch.
 
up! zei:
Bedenk wel dat als je ergens maar vaak genoeg aan denkt, de kans groter is dat het werkelijkheid wordt. .

Leuk. Zeg, als je van statistiek niet zoveel kaas gegeten hebt, wees dan ook voorzichtig met zulke uitspraken. Zou een mooi verhaal zijn. Zelfs al zou het kunnen, dan heb je (ondanks enorme confound) te maken met mediatoren en moderatoren.
 
Soloman zei:
meeuw zei:
Soloman zei:
@Mach1 - Mijn visie is dat autofabrikanten de auto steeds kleiner maken om te verkopen, en de consument daar de dupe van is. Ik vind de kwaliteit namelijk vreselijk. Ik hemel mijn Camry misschien onterecht op (want ik heb nog nooit een veel grotere auto gereden), maar ik vind dat de consument slaaf is van de leverancier. Dat is mijn punt, en inderdaad, mijn frustratie. Dat mensen er zich voor lenen om zich in zo'n auto te laten plaatsen, je verdient veel beter. Dat is mijn punt.

Ik ben bijna vijftig, ik heb heel veel auto's gereden, geloof me. En als een Suzuki Swift bij regen gewoon rechtdoor gaat in de bocht, begin ik steeds meer te twijfelen aan de autoindustrie. Ik heb dat meegemaakt namelijk. En ik heb voor me mijn vrouw in een r11 bovenop een andere auto zien knallen bij regen. Dan denk ik: ja jongens, schroef de prijzen maar lekker omlaag met kleine autootjes, maar ..... betalen jullie hun graf ook????

Dat is mijn frustratie.
De industrie gaat op winst

Solo, zonder industrie had je mooi elke ochtend naar je werk moeten lopen.

Heel heel kort de bocht mijn beste Meeuw.

Natuurlijk is industrie noodzakelijk, maar betrek ook even het "geld" bij dit onderwerp, dan krijgen we een heel andere visie op de zaak.
Ik laat het nu even aan jou over. ;)

Ok, nog een visie: Zonder industrie woonden de (huidige) arbeiders nog in een 1-kamer plaggenhut van 4 m2 zonder verwarming.
 
den Voetstuk zei:
up! zei:
Bedenk wel dat als je ergens maar vaak genoeg aan denkt, de kans groter is dat het werkelijkheid wordt. .

Leuk. Zeg, als je van statistiek niet zoveel kaas gegeten hebt, wees dan ook voorzichtig met zulke uitspraken. Zou een mooi verhaal zijn. Zelfs al zou het kunnen, dan heb je (ondanks enorme confound) te maken met mediatoren en moderatoren.

Wat bedoel je?
 
i4S zei:
Soloman zei:
meeuw zei:
Soloman zei:
@Mach1 - Mijn visie is dat autofabrikanten de auto steeds kleiner maken om te verkopen, en de consument daar de dupe van is. Ik vind de kwaliteit namelijk vreselijk. Ik hemel mijn Camry misschien onterecht op (want ik heb nog nooit een veel grotere auto gereden), maar ik vind dat de consument slaaf is van de leverancier. Dat is mijn punt, en inderdaad, mijn frustratie. Dat mensen er zich voor lenen om zich in zo'n auto te laten plaatsen, je verdient veel beter. Dat is mijn punt.

Ik ben bijna vijftig, ik heb heel veel auto's gereden, geloof me. En als een Suzuki Swift bij regen gewoon rechtdoor gaat in de bocht, begin ik steeds meer te twijfelen aan de autoindustrie. Ik heb dat meegemaakt namelijk. En ik heb voor me mijn vrouw in een r11 bovenop een andere auto zien knallen bij regen. Dan denk ik: ja jongens, schroef de prijzen maar lekker omlaag met kleine autootjes, maar ..... betalen jullie hun graf ook????

Dat is mijn frustratie.
De industrie gaat op winst

Solo, zonder industrie had je mooi elke ochtend naar je werk moeten lopen.

Heel heel kort de bocht mijn beste Meeuw.

Natuurlijk is industrie noodzakelijk, maar betrek ook even het "geld" bij dit onderwerp, dan krijgen we een heel andere visie op de zaak.
Ik laat het nu even aan jou over. ;)

Welke visie zie jij dan voor je? Ben heel benieuwd...

Ik vind dat geld veel meer in deze maatschappij regeert dan het welzijn en het geluk van de mens. Hier in deze wereld draait het maar om een ding: geld. Ik zie dat terug in dit soort autootjes.

Zal ik een voorbeeld noemen uit mijn eigen kring? Over geld en ideologie, maatschappijbetrokkenheid? Een voorbeeld waarbij geld belangrijker wordt dan de twee laatste woorden die ik in de vorige zin noemde?
Wim Kok.
 
Soloman zei:
i4S zei:
Soloman zei:
meeuw zei:
Soloman zei:
@Mach1 - Mijn visie is dat autofabrikanten de auto steeds kleiner maken om te verkopen, en de consument daar de dupe van is. Ik vind de kwaliteit namelijk vreselijk. Ik hemel mijn Camry misschien onterecht op (want ik heb nog nooit een veel grotere auto gereden), maar ik vind dat de consument slaaf is van de leverancier. Dat is mijn punt, en inderdaad, mijn frustratie. Dat mensen er zich voor lenen om zich in zo'n auto te laten plaatsen, je verdient veel beter. Dat is mijn punt.

Ik ben bijna vijftig, ik heb heel veel auto's gereden, geloof me. En als een Suzuki Swift bij regen gewoon rechtdoor gaat in de bocht, begin ik steeds meer te twijfelen aan de autoindustrie. Ik heb dat meegemaakt namelijk. En ik heb voor me mijn vrouw in een r11 bovenop een andere auto zien knallen bij regen. Dan denk ik: ja jongens, schroef de prijzen maar lekker omlaag met kleine autootjes, maar ..... betalen jullie hun graf ook????

Dat is mijn frustratie.
De industrie gaat op winst



Solo, zonder industrie had je mooi elke ochtend naar je werk moeten lopen.

Heel heel kort de bocht mijn beste Meeuw.

Natuurlijk is industrie noodzakelijk, maar betrek ook even het "geld" bij dit onderwerp, dan krijgen we een heel andere visie op de zaak.
Ik laat het nu even aan jou over. ;)

Welke visie zie jij dan voor je? Ben heel benieuwd...

Ik vind dat geld veel meer in deze maatschappij regeert dan het welzijn en het geluk van de mens. Hier in deze wereld draait het maar om een ding: geld. Ik zie dat terug in dit soort autootjes.

Zal ik een voorbeeld noemen uit mijn eigen kring? Over geld en ideologie, maatschappijbetrokkenheid? Een voorbeeld waarbij geld belangrijker wordt dan de twee laatste woorden die ik in de vorige zin noemde?
Wim Kok.

En jij bent als een helicopter en staat boven de op geld beluste maatschappij, zo zittend achter je pc /laptop met je fijne internetverbinding?
 
nee, ik zit er helaas midden in.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het bedrijfsleven bepaalt voor ons en niet wijzelf.
Daarom krijgen we zoveel telefoontjes om half zes 's middags.
Je mag best weten wat ik verdien hoor, maar ik heb over het grote geld bij grote bedrijven. En VAG is daar een van.
 
Waar is de up! gebleven in deze topic?
Je vind het iets, of helemaal niets.. Prima toch? Smaken verschillen.
 
up! zei:
den Voetstuk zei:
up! zei:
Bedenk wel dat als je ergens maar vaak genoeg aan denkt, de kans groter is dat het werkelijkheid wordt. .

Leuk. Zeg, als je van statistiek niet zoveel kaas gegeten hebt, wees dan ook voorzichtig met zulke uitspraken. Zou een mooi verhaal zijn. Zelfs al zou het kunnen, dan heb je (ondanks enorme confound) te maken met mediatoren en moderatoren.

Wat bedoel je?

Je kunt niet zomaar zeggen dat er een statistische relatie tussen beide zit.
 
Joogle zei:
Duitse accessoire folder:
https://www.volkswagen-zubehoer.de/pdf/katalog/up_ab_Mj_2011_Katalog.pdf

Wat is toch die Dachkantenspoiler op blz. 7 van deze folder? Elke up die ik heb gezien had een klein spoilertje boven de achterruit. Wat mis ik?

car_photo_483061_25.jpg
 
den Voetstuk zei:
up! zei:
den Voetstuk zei:
up! zei:
Bedenk wel dat als je ergens maar vaak genoeg aan denkt, de kans groter is dat het werkelijkheid wordt. .

Leuk. Zeg, als je van statistiek niet zoveel kaas gegeten hebt, wees dan ook voorzichtig met zulke uitspraken. Zou een mooi verhaal zijn. Zelfs al zou het kunnen, dan heb je (ondanks enorme confound) te maken met mediatoren en moderatoren.

Wat bedoel je?

Je kunt niet zomaar zeggen dat er een statistische relatie tussen beide zit.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar volgens mij valt er weinig tegenin te brengen dat het een psychologisch verschijnsel is dat je gedachten voor een groot deel bepalen wie je bent, wat je doet etc. Denk je dat je succesvol kunt zijn en dat het leven vele up-sides voor je in petto heeft, dan is de kans groter dat je ook succesvol bent (en in een up gaat rijden). En denk je dat de kans op een ongeluk groot is, dan is de kans ook groter dat je in een ongeluk terecht komt. Ik zie niet zo snel in wat dat met statistiek te maken heeft.
 
JP2010 zei:
Soloman zei:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het bedrijfsleven bepaalt voor ons en niet wijzelf.

En wat zou jij dan zelf willen bepalen?

Zouden we niet on-topic gaan?

Maar goed, omdat je erom vraagt.
Dit is mijn mening:

De normale economie draait om de behoeftes van de consument, de mens in de maatschappij dat is het antwoord op jouw vraag En wat zou jij dan zelf willen bepalen
De mens heeft behoeftes om te kunnen leven, te kunnen functioneren, te kunnen werken, etc. Om aan die behoeftes te kunnen voldoen is daar een markt voor waar hij zijn spullen kan kopen.

Wat zien we nu gebeuren: de Nederlandse markt is oververzadigd, de mensen in dit land houden geld over, verdienen genoeg en hebben een goed leven. De reactie hierop is dat het bedrijfsleven de consument producten op gaan dringen die ze niet nodig hebben in hun leven. Dan krijg je dus die nare telefoontjes (waarop ik dus altijd op antwoord: wat heb je aan, mag ik je telefoonnummer, mag ik een keer met je uit want je klinkt zo lekker zwoel, maar goed dat terzijde).

Wat onze socialistische schrijvers Karl en Engels ook al schreven is dat bedrijven groei zien als doel. Maar je bent een keer uitgegroeid. Dus wat krijg je: een omgekeerde situatie. Niet de VRAAG wordt de kern van de economie maar de PRODUCTIE. En dat vind ik fout.

De consument (dus ik) moet het voor het zeggen hebben, en niet VAG, eh.. VAG,....
eeeh het bedrijfsleven.:)
 
Solo, je koopt toch de auto die JIJ wil en niet die VAG wil dat je koopt?
 
meeuw zei:
Solo, je koopt toch de auto die JIJ wil en niet die VAG wil dat je koopt?

Ik wou dat het zo simpel lag Meeuw, maar als jij afgestudeerde Marketingman moet weten welke instrumenten ondernemingen hanteren om hun producten aan de man/vrouw aan de man te brengen.

Een extreem voorbeeld: een neef van mij dronk Pepsi en ik Coca Cola. Hij snapte dat niet. Ik vroeg hem waarom. Zijn antwoord: "Maar iedereen wil toch tot de New Generation behoren?".
Ik praat hier over een opgeleid iemand.

Pepsi%20new%20generation%20(small).jpg


Ik ben er van overtuigd dat bijvoorbeeld de hele Golf-rage niet alleen om de auto zelf gaat maar om de hele sfeer er omheen.

Om on-topic te blijven:
Kleine auto's worden op dezelfde manier aan de man gebracht.
Daar is helemaal niets mis mee.
Maar ze vergeten bewust erbij te vertellen dat het minder verstandig is om met deze auto's buiten de stad te rijden, want dat zou hun verkoopcijfers schaden, dat bedoel met het geld regeert.

Misschien klinkt het kinderachtig, maar het valt me gewoon op. Kijk naar de kleuren van auto's. Hoe ze worden genoemd: Blackpearl, Manhattanblue, weet ik allemaal veel. Pure kolder. Het is gewoon zwart, of diepblauw. Het geeft gewoon aan dat de klant zich plotseling bijzonder voelt dat hij in een Manhattenblue-e Golf rijdt en die ander in een witte. Sorry, maar soms denk ik dat dit gewoon kermis is.
 
Soloman zei:
meeuw zei:
Solo, je koopt toch de auto die JIJ wil en niet die VAG wil dat je koopt?

Ik wou dat het zo simpel lag Meeuw, maar als jij afgestudeerde Marketingman moet weten welke instrumenten ondernemingen hanteren om hun producten aan de man/vrouw aan de man te brengen.

Een extreem voorbeeld: een neef van mij dronk Pepsi en ik Coca Cola. Hij snapte dat niet. Ik vroeg hem waarom. Zijn antwoord: "Maar iedereen wil toch tot de New Generation behoren?".
Ik praat hier over een opgeleid iemand.

Pepsi%20new%20generation%20(small).jpg


Ik ben er van overtuigd dat bijvoorbeeld de hele Golf-rage niet alleen om de auto zelf gaat maar om de hele sfeer er omheen.

Om on-topic te blijven:
Kleine auto's worden op dezelfde manier aan de man gebracht.
Daar is helemaal niets mis mee.
Maar ze vergeten bewust erbij te vertellen dat het minder verstandig is om met deze auto's buiten de stad te rijden, want dat zou hun verkoopcijfers schaden, dat bedoel met het geld regeert.

Even het socialistische gedoe buiten beschouwing gelaten, hetgeen jij veronderstelt is niet waar...
Het is niet onverstandig om met deze auto's buiten de stad te rijden. Ook op de snelweg rijdt het nog prima hoor, tot 160km/h is er niks aan de hand;)
Lata me raden, je hebt nog nooit een A-segmenter van de laatste 5 jaar gereden?
 
i4S zei:
Soloman zei:
meeuw zei:
Solo, je koopt toch de auto die JIJ wil en niet die VAG wil dat je koopt?

Ik wou dat het zo simpel lag Meeuw, maar als jij afgestudeerde Marketingman moet weten welke instrumenten ondernemingen hanteren om hun producten aan de man/vrouw aan de man te brengen.

Een extreem voorbeeld: een neef van mij dronk Pepsi en ik Coca Cola. Hij snapte dat niet. Ik vroeg hem waarom. Zijn antwoord: "Maar iedereen wil toch tot de New Generation behoren?".
Ik praat hier over een opgeleid iemand.

Pepsi%20new%20generation%20(small).jpg


Ik ben er van overtuigd dat bijvoorbeeld de hele Golf-rage niet alleen om de auto zelf gaat maar om de hele sfeer er omheen.

Om on-topic te blijven:
Kleine auto's worden op dezelfde manier aan de man gebracht.
Daar is helemaal niets mis mee.
Maar ze vergeten bewust erbij te vertellen dat het minder verstandig is om met deze auto's buiten de stad te rijden, want dat zou hun verkoopcijfers schaden, dat bedoel met het geld regeert.

Even het socialistische gedoe buiten beschouwing gelaten, hetgeen jij veronderstelt is niet waar...
Het is niet onverstandig om met deze auto's buiten de stad te rijden. Ook op de snelweg rijdt het nog prima hoor, tot 160km/h is er niks aan de hand;)
Lata me raden, je hebt nog nooit een A-segmenter van de laatste 5 jaar gereden?

Jawel een Aygo en ik heb het overleefd.:T

Heb jij wel eens een E-segmenter gereden? Achter het stuur he?
 
up! zei:
den Voetstuk zei:
up! zei:
den Voetstuk zei:
up! zei:
Bedenk wel dat als je ergens maar vaak genoeg aan denkt, de kans groter is dat het werkelijkheid wordt. .

Leuk. Zeg, als je van statistiek niet zoveel kaas gegeten hebt, wees dan ook voorzichtig met zulke uitspraken. Zou een mooi verhaal zijn. Zelfs al zou het kunnen, dan heb je (ondanks enorme confound) te maken met mediatoren en moderatoren.

Wat bedoel je?

Je kunt niet zomaar zeggen dat er een statistische relatie tussen beide zit.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Maar volgens mij valt er weinig tegenin te brengen dat het een psychologisch verschijnsel is dat je gedachten voor een groot deel bepalen wie je bent, wat je doet etc. Denk je dat je succesvol kunt zijn en dat het leven vele up-sides voor je in petto heeft, dan is de kans groter dat je ook succesvol bent (en in een up gaat rijden). En denk je dat de kans op een ongeluk groot is, dan is de kans ook groter dat je in een ongeluk terecht komt. Ik zie niet zo snel in wat dat met statistiek te maken heeft.

Je baseert je op onderbuikgevoelens en niet op wetenschappelijk onderzoek (althans, ik ken het niet). Het idee van 'zelfvervullende voorspelling' ken ik, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.
Genoeg over psychologie, je heet nota bene up!; laten we het topic dan maar upnieuw over de up laten gaan.
vw-up-628.jpg
 
Soloman zei:
i4S zei:
Soloman zei:
meeuw zei:
Solo, je koopt toch de auto die JIJ wil en niet die VAG wil dat je koopt?

Ik wou dat het zo simpel lag Meeuw, maar als jij afgestudeerde Marketingman moet weten welke instrumenten ondernemingen hanteren om hun producten aan de man/vrouw aan de man te brengen.

Een extreem voorbeeld: een neef van mij dronk Pepsi en ik Coca Cola. Hij snapte dat niet. Ik vroeg hem waarom. Zijn antwoord: "Maar iedereen wil toch tot de New Generation behoren?".
Ik praat hier over een opgeleid iemand.

Pepsi%20new%20generation%20(small).jpg


Ik ben er van overtuigd dat bijvoorbeeld de hele Golf-rage niet alleen om de auto zelf gaat maar om de hele sfeer er omheen.

Om on-topic te blijven:
Kleine auto's worden op dezelfde manier aan de man gebracht.
Daar is helemaal niets mis mee.
Maar ze vergeten bewust erbij te vertellen dat het minder verstandig is om met deze auto's buiten de stad te rijden, want dat zou hun verkoopcijfers schaden, dat bedoel met het geld regeert.

Even het socialistische gedoe buiten beschouwing gelaten, hetgeen jij veronderstelt is niet waar...
Het is niet onverstandig om met deze auto's buiten de stad te rijden. Ook op de snelweg rijdt het nog prima hoor, tot 160km/h is er niks aan de hand;)
Lata me raden, je hebt nog nooit een A-segmenter van de laatste 5 jaar gereden?

Jawel een Aygo en ik heb het overleefd.:T

Heb jij wel eens een E-segmenter gereden? Achter het stuur he?

Ja dat heb ik zeker, vaak genoeg. Van BMW 3 tot Renault Laguna, Ford Mondeo's etc. maar ook BMW 7 bijvoorbeeld;)
 
i4S zei:
Even het socialistische gedoe buiten beschouwing gelaten, hetgeen jij veronderstelt is niet waar...

Wat heeft socialisme met het kapitalisme te maken? Alsof dat twee tegenstrijdigheden zijn?
En als een bedrijf mensen er, deels onbewust, toe aanzet om iets te kopen: wat dan? Zolang jij maar blij bent met je product. Als je niet helemaal weet waarom je iets tof vindt, ga je het nog meer waarderen ook (ik moet het wel leuk vinden want, ...; aldus de attributietheorie).
Gezellig psychologisch en politiek topic is dit geworden.
 
i4S zei:
Soloman zei:
i4S zei:
Soloman zei:
meeuw zei:
Solo, je koopt toch de auto die JIJ wil en niet die VAG wil dat je koopt?

Ik wou dat het zo simpel lag Meeuw, maar als jij afgestudeerde Marketingman moet weten welke instrumenten ondernemingen hanteren om hun producten aan de man/vrouw aan de man te brengen.

Een extreem voorbeeld: een neef van mij dronk Pepsi en ik Coca Cola. Hij snapte dat niet. Ik vroeg hem waarom. Zijn antwoord: "Maar iedereen wil toch tot de New Generation behoren?".
Ik praat hier over een opgeleid iemand.

Pepsi%20new%20generation%20(small).jpg


Ik ben er van overtuigd dat bijvoorbeeld de hele Golf-rage niet alleen om de auto zelf gaat maar om de hele sfeer er omheen.

Om on-topic te blijven:
Kleine auto's worden op dezelfde manier aan de man gebracht.
Daar is helemaal niets mis mee.
Maar ze vergeten bewust erbij te vertellen dat het minder verstandig is om met deze auto's buiten de stad te rijden, want dat zou hun verkoopcijfers schaden, dat bedoel met het geld regeert.

Even het socialistische gedoe buiten beschouwing gelaten, hetgeen jij veronderstelt is niet waar...
Het is niet onverstandig om met deze auto's buiten de stad te rijden. Ook op de snelweg rijdt het nog prima hoor, tot 160km/h is er niks aan de hand;)
Lata me raden, je hebt nog nooit een A-segmenter van de laatste 5 jaar gereden?

Jawel een Aygo en ik heb het overleefd.:T

Heb jij wel eens een E-segmenter gereden? Achter het stuur he?

Ja dat heb ik zeker, vaak genoeg. Van BMW 3 tot Renault Laguna, Ford Mondeo's etc. maar ook BMW 7 bijvoorbeeld;)
Ik reken geen van genoemde auto's tot het e-segment (onder e-segment versta ik mercedes e, bmw 5, audi 6 en de toyo van mij)
Maar voor het gemak denk ik dat je de ervaring wel bezit, dus mag ik zeggen: dan weet je waar ik over praat (het verschil tussen a en e)

En je kent de BMW 7, een klasse apart, hoger, dus ook!
 
den Voetstuk zei:
i4S zei:
Even het socialistische gedoe buiten beschouwing gelaten, hetgeen jij veronderstelt is niet waar...

Wat heeft socialisme met het kapitalisme te maken? Alsof dat twee tegenstrijdigheden zijn?
En als een bedrijf mensen er, deels onbewust, toe aanzet om iets te kopen: wat dan? Zolang jij maar blij bent met je product. Als je niet helemaal weet waarom je iets tof vindt, ga je het nog meer waarderen ook (ik moet het wel leuk vinden want, ...; aldus de attributietheorie).
Gezellig psychologisch en politiek topic is dit geworden.

Het ging mij meer hier om:

Soloman zei:
Wat onze socialistische schrijvers Karl en Engels ook al schreven is dat bedrijven groei zien als doel. Maar je bent een keer uitgegroeid. Dus wat krijg je: een omgekeerde situatie. Niet de VRAAG wordt de kern van de economie maar de PRODUCTIE. En dat vind ik fout.

Ik snap de verschillen, den Voetstuk en ben toevallig net een boek over marketing aan het lezen;)
 
Zonder marketing kan je niets verkopen. Hoe wil je een Up of fles cola verkopen als mensen niet weten dat het bestaat? En om het product in een winkel te krijgen is ook nog marketing nodig. Als er geen vraag naar is legt de kruidenier die cola echt niet in de schappen.

Een essentie van marketing is onderscheiden. Als een product zich niet in een bepaald opzicht (of meerdere) onderscheidt is het kansloos. Onderscheiden is erg lastig voor autootjes. Het design lijkt allemaal op elkaar en je moet de auto ook weer niet te apart maken voor de smaak van de meute. Tja, en zwarte auto's verkoopt iedereen, maar niet de kleur blackpearl. En houdt niet iedereen een beetje van kermis? Dat het grouwe arbeidersparadijs niet werkt weten wij inmiddels allemaal. Wees blij dat er zo veel aanbod is, dat houdt de prijzen laag. Dat was zonder vrije markteconomie niet mogelijk. En zonder industriële revolutie kon Jan met de pet nu geen auto kopen.
 
Soloman zei:
JP2010 zei:
Soloman zei:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het bedrijfsleven bepaalt voor ons en niet wijzelf.

En wat zou jij dan zelf willen bepalen?

Zouden we niet on-topic gaan?

Maar goed, omdat je erom vraagt.
Dit is mijn mening:

De normale economie draait om de behoeftes van de consument, de mens in de maatschappij dat is het antwoord op jouw vraag En wat zou jij dan zelf willen bepalen
De mens heeft behoeftes om te kunnen leven, te kunnen functioneren, te kunnen werken, etc. Om aan die behoeftes te kunnen voldoen is daar een markt voor waar hij zijn spullen kan kopen.

Wat zien we nu gebeuren: de Nederlandse markt is oververzadigd, de mensen in dit land houden geld over, verdienen genoeg en hebben een goed leven. De reactie hierop is dat het bedrijfsleven de consument producten op gaan dringen die ze niet nodig hebben in hun leven. Dan krijg je dus die nare telefoontjes (waarop ik dus altijd op antwoord: wat heb je aan, mag ik je telefoonnummer, mag ik een keer met je uit want je klinkt zo lekker zwoel, maar goed dat terzijde).

Wat onze socialistische schrijvers Karl en Engels ook al schreven is dat bedrijven groei zien als doel. Maar je bent een keer uitgegroeid. Dus wat krijg je: een omgekeerde situatie. Niet de VRAAG wordt de kern van de economie maar de PRODUCTIE. En dat vind ik fout.

De consument (dus ik) moet het voor het zeggen hebben, en niet VAG, eh.. VAG,....
eeeh het bedrijfsleven.:)

Ik snap niet helemaal waarom je jezelf in een slachtofferspositie plaatst. Zoals je zelf al aangeeft koop jij geen up, jij koopt een toyota. Dus daar spreek je jezelf al tegen, JIJ bepaalt wat je koopt, en niet volkswagen of een ander merk, jij alleen.
Daarnaast, alsof toyota een vredelievend stichting is die geen winstbejag heeft. Toyota is de grootste autofabrikant van de wereld, en in dat opzicht -vanuit jouw positie redenerend- misschien nog wel 'fouter' dan vw. En jij bent 'erin getrapt', want jij hebt een toyota.

Er is niks mis met groei, groei is zelfs gezond.
Overigens groeit niet elk bedrijf, Saab is daar een groot voorbeeld van. Is saab dan minder 'slecht' dan volkswagen? Ik vind van niet. Het zijn allemaal bedrijven.

Je ziet de zaken te somber. Je zult jezelf wel juist een heel optimistisch en positief persoon vinden, maar je plaatst jezelf vind ik in een slachtofferrol.
 
meeuw zei:
Zonder marketing kan je niets verkopen. Hoe wil je een Up of fles cola verkopen als mensen niet weten dat het bestaat? En om het product in een winkel te krijgen is ook nog marketing nodig. Als er geen vraag naar is legt de kruidenier die cola echt niet in de schappen.

Sorry Meeuw, maar als ik naar de supermarkt ga koop ik aardappels, uien, appels, cola, bier etc. maar toevallig van de merken die er op de schappen staan. Aan reclame heb ik maling.

Wist je trouwens dat ik nog nooit van een Toyota Camry had gehoord tot ik hem zag staan?
Mijn vrouw zei: wat is dat voor luxe bak? Ik had er nog nooit van gehoord (ben in het buitenland geweest), dus reclame is niet nodig. Heb nog nooit zo'n fijne, heerlijke, zorgeloze, fantastische auto gehad, alle andere autoreclames ten spijt (en ik heb veel auto's gehad, janken!)

Goede wijn
behoeft geen

nou???

Dat je jezelf op moet hemelen in een spotje van dertig seconden, dat is erg.
 
JP2010 zei:
Soloman zei:
JP2010 zei:
Soloman zei:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het bedrijfsleven bepaalt voor ons en niet wijzelf.

En wat zou jij dan zelf willen bepalen?

Zouden we niet on-topic gaan?

Maar goed, omdat je erom vraagt.
Dit is mijn mening:

De normale economie draait om de behoeftes van de consument, de mens in de maatschappij dat is het antwoord op jouw vraag En wat zou jij dan zelf willen bepalen
De mens heeft behoeftes om te kunnen leven, te kunnen functioneren, te kunnen werken, etc. Om aan die behoeftes te kunnen voldoen is daar een markt voor waar hij zijn spullen kan kopen.

Wat zien we nu gebeuren: de Nederlandse markt is oververzadigd, de mensen in dit land houden geld over, verdienen genoeg en hebben een goed leven. De reactie hierop is dat het bedrijfsleven de consument producten op gaan dringen die ze niet nodig hebben in hun leven. Dan krijg je dus die nare telefoontjes (waarop ik dus altijd op antwoord: wat heb je aan, mag ik je telefoonnummer, mag ik een keer met je uit want je klinkt zo lekker zwoel, maar goed dat terzijde).

Wat onze socialistische schrijvers Karl en Engels ook al schreven is dat bedrijven groei zien als doel. Maar je bent een keer uitgegroeid. Dus wat krijg je: een omgekeerde situatie. Niet de VRAAG wordt de kern van de economie maar de PRODUCTIE. En dat vind ik fout.

De consument (dus ik) moet het voor het zeggen hebben, en niet VAG, eh.. VAG,....
eeeh het bedrijfsleven.:)

Ik snap niet helemaal waarom je jezelf in een slachtofferspositie plaatst. Zoals je zelf al aangeeft koop jij geen up, jij koopt een toyota. Dus daar spreek je jezelf al tegen, JIJ bepaalt wat je koopt, en niet volkswagen of een ander merk, jij alleen.
Daarnaast, alsof toyota een vredelievend stichting is die geen winstbejag heeft. Toyota is de grootste autofabrikant van de wereld, en in dat opzicht -vanuit jouw positie redenerend- misschien nog wel 'fouter' dan vw. En jij bent 'erin getrapt', want jij hebt een toyota.

Er is niks mis met groei, groei is zelfs gezond.
Overigens groeit niet elk bedrijf, Saab is daar een groot voorbeeld van. Is saab dan minder 'slecht' dan volkswagen? Ik vind van niet. Het zijn allemaal bedrijven.

Je ziet de zaken te somber. Je zult jezelf wel juist een heel optimistisch en positief persoon vinden, maar je plaatst jezelf vind ik in een slachtofferrol.

Ik plaats mezelf helemaal niet in een slachtofferrol. En die Toyota is helemaal zo braaf nog niet. Ga de geschiedenis maar eens na (Toyota werd ingezet, de voorloper van de Landcruiser) in de tweede wereldoorlog, dus zo'n lekker fijn merk is het ook niet. Ik ben gewoon realistisch. Een bedrijf hoort productie te maken en geld te verdienen voor zijn medewerkers. Groei is niet nodig, want investeringen zitten namelijk al verdeeld in de kosten, daar kun je in de balans al rekening mee houden. Winst valt in de jaarrekening buiten de voorzieningen en investeringen.

Ik denk gewoon dat het bedrijfsleven ons producten in de strot probeert te duwen. Als je het over slachtofferrol hebt, dan zijn we inderdaad een slachtoffer van onze grootverdieners-vrienden, dus misschien heb je nog gelijk ook!
 
Jij ook man! We spreken elkaar!
Enne, ik geniet heus van het leven hoor, maar ja ben en blijf een journalist he? Blijft in je bloed zitten.
 
Soloman zei:
JP2010 zei:
Soloman zei:
JP2010 zei:
Soloman zei:
Wat ik bedoel te zeggen is dat het bedrijfsleven bepaalt voor ons en niet wijzelf.

En wat zou jij dan zelf willen bepalen?

Zouden we niet on-topic gaan?

Maar goed, omdat je erom vraagt.
Dit is mijn mening:

De normale economie draait om de behoeftes van de consument, de mens in de maatschappij dat is het antwoord op jouw vraag En wat zou jij dan zelf willen bepalen
De mens heeft behoeftes om te kunnen leven, te kunnen functioneren, te kunnen werken, etc. Om aan die behoeftes te kunnen voldoen is daar een markt voor waar hij zijn spullen kan kopen.

Wat zien we nu gebeuren: de Nederlandse markt is oververzadigd, de mensen in dit land houden geld over, verdienen genoeg en hebben een goed leven. De reactie hierop is dat het bedrijfsleven de consument producten op gaan dringen die ze niet nodig hebben in hun leven. Dan krijg je dus die nare telefoontjes (waarop ik dus altijd op antwoord: wat heb je aan, mag ik je telefoonnummer, mag ik een keer met je uit want je klinkt zo lekker zwoel, maar goed dat terzijde).

Wat onze socialistische schrijvers Karl en Engels ook al schreven is dat bedrijven groei zien als doel. Maar je bent een keer uitgegroeid. Dus wat krijg je: een omgekeerde situatie. Niet de VRAAG wordt de kern van de economie maar de PRODUCTIE. En dat vind ik fout.

De consument (dus ik) moet het voor het zeggen hebben, en niet VAG, eh.. VAG,....
eeeh het bedrijfsleven.:)

Ik snap niet helemaal waarom je jezelf in een slachtofferspositie plaatst. Zoals je zelf al aangeeft koop jij geen up, jij koopt een toyota. Dus daar spreek je jezelf al tegen, JIJ bepaalt wat je koopt, en niet volkswagen of een ander merk, jij alleen.
Daarnaast, alsof toyota een vredelievend stichting is die geen winstbejag heeft. Toyota is de grootste autofabrikant van de wereld, en in dat opzicht -vanuit jouw positie redenerend- misschien nog wel 'fouter' dan vw. En jij bent 'erin getrapt', want jij hebt een toyota.

Er is niks mis met groei, groei is zelfs gezond.
Overigens groeit niet elk bedrijf, Saab is daar een groot voorbeeld van. Is saab dan minder 'slecht' dan volkswagen? Ik vind van niet. Het zijn allemaal bedrijven.

Je ziet de zaken te somber. Je zult jezelf wel juist een heel optimistisch en positief persoon vinden, maar je plaatst jezelf vind ik in een slachtofferrol.

Ik plaats mezelf helemaal niet in een slachtofferrol. En die Toyota is helemaal zo braaf nog niet. Ga de geschiedenis maar eens na (Toyota werd ingezet, de voorloper van de Landcruiser) in de tweede wereldoorlog, dus zo'n lekker fijn merk is het ook niet. Ik ben gewoon realistisch. Een bedrijf hoort productie te maken en geld te verdienen voor zijn medewerkers. Groei is niet nodig, want investeringen zitten namelijk al verdeeld in de kosten, daar kun je in de balans al rekening mee houden. Winst valt in de jaarrekening buiten de voorzieningen en investeringen.

Ik denk gewoon dat het bedrijfsleven ons producten in de strot probeert te duwen. Als je het over slachtofferrol hebt, dan zijn we inderdaad een slachtoffer van onze grootverdieners-vrienden, dus misschien heb je nog gelijk ook!

Je hoeft het niet te kopen hoor. Daar kies je toch echt zelf voor, ookal voel je dat zelf niet zo. Waarom mag een bedrijf niet groeien? Als je alleen maar blijft bij je core-bussiness of niet investeert is het gauw afgelopen met je merk, als een concurrent je wél overtreft...

Wat heeft jouw aparte visie op de wereld trouwens met journalistiek te maken?
 
@Solo: Hoe komen die producten in de schappen? Hoe komt de Camry bij de dealer? Nog nooit een Toyotareclame gezien?

Wat ik juist niet begrijp is dat sommigen nog niet in de gaten hebben dat een bedrijf voornamelijk bestaat uit de tigduizenden mensen die er werken, waarvan het grootste deel op de werkvloer. Juist die mensen hebben belang bij de goede prestaties van het bedrijf. De top vult zijn zakken toch wel. Wat is het alternatief? Dat alleen de staat produceert? Iedereen ambtenaar? Geen concurrentie? Als NL weer moet meebetalen aan de miljardenbehoefte van de Grieken verhogen wij gewoon de prijs van de staatsauto's? Dat is wel pas filebestrijding, kom je Jan met de pet niet meer tegen op de weg.
 
eh, research, onderzoek, nadenken, hoe denken anderen?
dat gaat vanzelf, op een gegeven moment leer je door dingen heen te prikken. Als bedrijven op persconferenties de hemel op aarde beloven bij wijze van spreken, of iets moois vertellen, is het jouw taak om er door heen te kijken.

Bij auto's maken speelt namelijk niet alleen de wens van de consument een rol, maar ook twee andere factoren: 1. de kostenproblematiek (logisch) en 2. de belangen die op het spel staan van de players die betrokken zijn bij de onderneming. Die spelen allemaal mee. Dat is bij alles zo. De wereld is niet ideaal. Je ziet dat tot uiting in het product.

Mijn insteek was de veiligheid van de burger in de auto. En ik zie de auto alleen maar kleiner worden na zo'n tien jaar groei aan veiligheid en afmeting van de auto, wat alleen maar gunstig was. Ik heb daar zo mijn twijfels bij, ik heb het gevoel dat mensen daar later spijt van krijgen.
 
Dat veiligheidsgevoel komt ook (voornamelijk) door de fabrikanten. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen (zonder aanvallend te willen zijn) dat je zelf echt ervaring en kennis hebt op het gebied van auto-veiligheid.
 
meeuw zei:
@Solo: Hoe komen die producten in de schappen? Hoe komt de Camry bij de dealer? Nog nooit een Toyotareclame gezien?

Wat ik juist niet begrijp is dat sommigen nog niet in de gaten hebben dat een bedrijf voornamelijk bestaat uit de tigduizenden mensen die er werken, waarvan het grootste deel op de werkvloer. Juist die mensen hebben belang bij de goede prestaties van het bedrijf. De top vult zijn zakken toch wel. Wat is het alternatief? Dat alleen de staat produceert? Iedereen ambtenaar? Geen concurrentie? Als NL weer moet meebetalen aan de miljardenbehoefte van de Grieken verhogen wij gewoon de prijs van de staatsauto's? Dat is wel pas filebestrijding, kom je Jan met de pet niet meer tegen op de weg.

Die filosofie hanteer ik ook! In feite zijn wij machteloos, wat gebeurt, gebeurt gewoon!
 
meeuw zei:
@Solo: Hoe komen die producten in de schappen? Hoe komt de Camry bij de dealer? Nog nooit een Toyotareclame gezien?

Wat ik juist niet begrijp is dat sommigen nog niet in de gaten hebben dat een bedrijf voornamelijk bestaat uit de tigduizenden mensen die er werken, waarvan het grootste deel op de werkvloer. Juist die mensen hebben belang bij de goede prestaties van het bedrijf. De top vult zijn zakken toch wel. Wat is het alternatief? Dat alleen de staat produceert? Iedereen ambtenaar? Geen concurrentie? Als NL weer moet meebetalen aan de miljardenbehoefte van de Grieken verhogen wij gewoon de prijs van de staatsauto's? Dat is wel pas filebestrijding, kom je Jan met de pet niet meer tegen op de weg.

Nee, ik heb nog nooit een Toyotareclame gezien (ik kijk bijna geen tv), ik lees wel de magazine,. De Camry komt bij de dealer per schip?

Waar het mij om gaat is volgende:
- Geef ons wat we nodig hebben en wat we willen
- Verkoop ons niet wat we niet nodig hebben en praat ons geen onnodige dingen aan.

Dat is alles

Vertel ik nou iets totaal nieuws of zo?

Waarom zapt iedereen weg bij de reclame?
Waarom doe ik de radio uit direct na het nieuws en doe hem na vijf minuten weer aan?
Waarom zitten er stickers met "Nee nee" op de brievenbussen
Waarom liggen er na de dinsdag-woensdagbezorging plasticzakken vol met folders direct bij ons in de vuilcontainers nadat de post is geweest?
Waarom is mijn dvd-recorder uitgerust met de optie reclame-overslaan?

Dit is maar een greep.

Nee, niet iedereen moet ambtenaar zijn, natuurlijk niet, maar mensen moeten eens inzien dat het bedrijfsleven net zo'n grote macht heeft als de overheid. blijkbaar willen mensen dat niet zien.
 
Alle voorzieningen die de auto's veiliger hebben gemaakt, kreukelzones, airbags, gordels, ABS, ..., wie hebben die bedacht? Niet de partij, geen ambtenaren. Het is slechts het resultaat van het streven van bedrijven om het beter te doen dan de concurrent (wat sommigen winstbejag noemen).

De Up is daar ook een product van, maar het gaat een paar stappen verder. Analisten die er meer verstand van hebben dan jij en ik zijn van mening op termijn alleen autofabrikanten kunnen overleven die jaarlijks minstens 8 miljoen auto's verkopen. Dat is iets meer dan nu de 4 grote spelers elk voor elkaar krijgen!

Met alleen een Up, Polo en Golf red je dat niet. Dus moet er ook meerdere versies (merken) van deze modellen worden verkocht. De 4 grote spelers (GM, Ford, Toyota en VAG) zijn op de goede weg om te overleven. Maar in de toekomst zullen er meer samenwerkingsverbanden à la de (andere) drieling nodig zijn om een betaalbaar product dat voldoende verkoopt op de markt te brengen.
 
maar mensen moeten eens inzien dat het bedrijfsleven net zo'n grote macht heeft als de overheid. blijkbaar willen mensen dat niet zien.[/quote]


Die zien dat heus wel, alleen ze zijn 'machteloos'.;)
 
Re (Solo):
Waar het mij om gaat is volgende:
- Geef ons wat we nodig hebben en wat we willen
- Verkoop ons niet wat we niet nodig hebben en praat ons geen onnodige dingen aan.
Dat is alles


Ik denk dat je kennis van marketing wel heel beperkt is. Tijdens mijn studie heb ik alleen al een boek van 1000 pagina's over het onderwerp marketing research moeten lezen. Geen enkel bedrijf gaat iets maken waar geen vraag naar is. En wie is we? Toch niet iedereen wil een Camry? Sommigen hebben liever een Up of een Aygo. Denk je niet een beeje te egocentrisch?

edit: Solo, je hebt trouwens welegelijk Toyotareclames gezien. Op dit forum was er een tijdje zo'n irritante popupreclame van Toyota (net als van div andere merken). En als je een goede blocker hebt heb je ook nog reclames op diverse andere plaatsen op de AW-website + forum gezien.
 
meeuw zei:
Alle voorzieningen die de auto's veiliger hebben gemaakt, kreukelzones, airbags, gordels, ABS, ..., wie hebben die bedacht? Niet de partij, geen ambtenaren. Het is slechts het resultaat van het streven van bedrijven om het beter te doen dan de concurrent (wat sommigen winstbejag noemen).

Dat ben ik met je eens. Maar je moet de overheid niet uitvlakken.
Ik zit zelf in het front, bij energieonderzoek. Wij doen primair onderzoek naar nieuwe energiebronnen.
Ik vind het echt jammer dat mensen niet eens bij ons komen kijken. Het enige wat je hoort is "jullie drinken alleen maar koffie". Is gewoon niet waar. Wij werken kei en keihard. Dat mag wel eens gezegd worden. Toen er staking was bij de ambtenaren? Zoek het maar na? Bijna geen opkomst. maar als bedrijfspersoneel staakt is het gewoon carnaval, hele optochten met blaasorkesten erbij. Dat is het personeel van het bedrijfsleven. Om je kapot te schamen. Wij worden eruit gegooid, maar wij werken keihard door tot onze laatste dag.
 
meeuw zei:
Re (Solo):
Waar het mij om gaat is volgende:
- Geef ons wat we nodig hebben en wat we willen
- Verkoop ons niet wat we niet nodig hebben en praat ons geen onnodige dingen aan.
Dat is alles


Ik denk dat je kennis van marketing wel heel beperkt is. Tijdens mijn studie heb ik alleen al een boek van 1000 pagina's over het onderwerp marketing research moeten lezen. Geen enkel bedrijf gaat iets maken waar geen vraag naar is. En wie is we? Toch niet iedereen wil een Camry? Sommigen hebben liever een Up of een Aygo. Denk je niet een beeje te egocentrisch?

Iedereen denkt aan zijn eigen situatie, gerelateerd aan budget, en daar is niks mis mee, want iedereen is 'budget-gerelateerd'!
 
Het ging me er alleen maar om dat ik vind dat de autoindustrie te kleine auto's maakt in een wereld waar je plotseling 130 mag :rolleyes:
tja, klinkt kl.te, maar het is toch zo.:T

Begint een levendig onderwerp te worden hier op woensdagavond. Waar zijn de bekerwedstrijden gebleven?:T
 
Soloman zei:
Het ging me er alleen maar om dat ik vind dat de autoindustrie te kleine auto's maakt in een wereld waar je plotseling 130 mag :rolleyes:
tja, klinkt kl.te, maar het is toch zo.:T
, h
Begint een levendig onderwerp te worden hier op woensdagavond. Waar zijn de bekerwedstrijden gebleven?:T

Ik geef niet om bekerwedstrijden, het is allemaal zo prestatiegericht, zoals in de States, het gaat om jezelf en hoe je je voelt!
 
Soloman zei:
Het ging me er alleen maar om dat ik vind dat de autoindustrie te kleine auto's maakt in een wereld waar je plotseling 130 mag :rolleyes:
tja, klinkt kl.te, maar het is toch zo.:T

Begint een levendig onderwerp te worden hier op woensdagavond. Waar zijn de bekerwedstrijden gebleven?:T

Om te beginnen, 130 in een kleintje is geen probleem. Tot 150/160 verroert zo'n ding geen krimp.
Maar te kleine auto's maakt? Een Fiat 500 was vroeger amper 3 meter, nu een halve meter langer en die halve meter zit echt niet in binnenruimte. Júist in veiligheid wordt geinvesteerd.
Sowieso is er veel vraag naar kleine auto's. Ze zijn zuinig, makkelijk te parkeren, weinig kosten en zien er tegenwoordig prima uit. Waarom zou je het als bedrijf dan niet mogen aanbieden? Je komt echt aardig egoistisch over...
 
Pfff, per ongeluk een c ipv een g aangeraakt, zijn jullie zo dyslectisch:p?

Maar Soloman, jij vindt dat bedrijven geen kleine auto's mogen maken. Toch is er juist nu een enorme vraag naar kleinere auto's. Als je dan beweert dat ze er niet zouden mogen zijn vind ik erg egoïstisch overkomen.
 
Terug
Bovenaan