sierrra
Net ingestapt
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:Door de gestegen brandstofprijzen zou de vergoeding al lang omhoog moeten.
Wel ja, ga de vervuiler nog maar meer compenseren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:Door de gestegen brandstofprijzen zou de vergoeding al lang omhoog moeten.
sierrra zei:CO2 (Goed Voor Bomen) zei:Door de gestegen brandstofprijzen zou de vergoeding al lang omhoog moeten.
Wel ja, ga de vervuiler nog maar meer compenseren.![]()
meeuw zei:maar ik denk niet dat er velen het niet met mij eens zijn als ik stel dat een werknemer een volledige belastingvrije vergoeding moet kunnen krijgen als hij voor zijn werkgever bijvoorbeeld met zijn oprivé-auto naar een klant rijdt.
sierrra zei:meeuw zei:maar ik denk niet dat er velen het niet met mij eens zijn als ik stel dat een werknemer een volledige belastingvrije vergoeding moet kunnen krijgen als hij voor zijn werkgever bijvoorbeeld met zijn oprivé-auto naar een klant rijdt.
Regel dat dan met je werkgever. Waarom moet de overheid nu weer gaan betalen. Kilometer vergoeding is vanaf het begin aan al een dwaling geweest. Beetje de economie stimuleren ten koste van het milieu en de leefbaarheid in Nederland. En dan nu weer met miljoenen het zuinige auto gebruik gaan stimuleren. Prima plan hoor, maar het staat 100% haaks op eerder gevoerd beleid. Overheid en logisch nadenken blijft een utopie. Lekker offtopic dit.![]()
sierrra zei:meeuw zei:maar ik denk niet dat er velen het niet met mij eens zijn als ik stel dat een werknemer een volledige belastingvrije vergoeding moet kunnen krijgen als hij voor zijn werkgever bijvoorbeeld met zijn oprivé-auto naar een klant rijdt.
Regel dat dan met je werkgever. Waarom moet de overheid nu weer gaan betalen.
Daewoo-Chevrolet zei:VW up! 5-door
Bij nader inzien helemaal niet gek eigenlijk! Misschien wel geslaagder dan de 3-deurs.
Daewoo-Chevrolet zei:Die 5-deurs vind ik allesbehalve mooi. Vooral gedateerd en onevenwichtig. De achterportieren zien er te ielig uit en de raamlijn à la Golf 5-deurs vind ik ook niet erg passend. Zo doet 'ie me een beetje denken aan een anonieme Japanse kei car uit de jaren '90.
meeuw zei:Je regelt het ook met je werkgever, die betaalt die (bijv.) 19 ct. Alleen is die vergoeding geen salaris, loon of inkomen, dus zou er ook geen belasting over geheven moeten worden (of wel, 19 ct. is al niet kostendekkend, een verlaging is niet realistisch).
up! zei:Hoe moet ik dit zien in het licht van jouw eerdere constatering?
sierrra zei:meeuw zei:Je regelt het ook met je werkgever, die betaalt die (bijv.) 19 ct. Alleen is die vergoeding geen salaris, loon of inkomen, dus zou er ook geen belasting over geheven moeten worden (of wel, 19 ct. is al niet kostendekkend, een verlaging is niet realistisch).
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik dacht altijd dat die 19 cent juist wel belastingvrij is en alles wat daarbovenop vergoed wordt als inkomen wordt gezien en er daarover dan wel belasting betaald moet worden.
sierra zei:Waarom moet de overheid nu weer gaan betalen
Mach1 zei:up! zei:Hoe moet ik dit zien in het licht van jouw eerdere constatering?
Precies zoals het er staat denk ik.
sierrra zei:meeuw zei:Je regelt het ook met je werkgever, die betaalt die (bijv.) 19 ct. Alleen is die vergoeding geen salaris, loon of inkomen, dus zou er ook geen belasting over geheven moeten worden (of wel, 19 ct. is al niet kostendekkend, een verlaging is niet realistisch).
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik dacht altijd dat die 19 cent juist wel belastingvrij is en alles wat daarbovenop vergoed wordt als inkomen wordt gezien en er daarover dan wel belasting betaald moet worden.
Sommigen noemen het voortschrijdend inzicht.up! zei:Mach1 zei:up! zei:Hoe moet ik dit zien in het licht van jouw eerdere constatering?
Precies zoals het er staat denk ik.
Ik vind het nogal een omslag. Van "allesbehalve mooi. Vooral gedateerd en onevenwichtig" naar "helemaal niet gek eigenlijk!".
Daewoo-Chevrolet zei:VW up! 5-door
More practical five-door Volkswagen up! boasts all the style and charm of the three-door
FIRST OPINION
Volkswagen estimates that the five door up! will account for half of sales – and we can't see any reason to doubt that. It takes all of the virtues of the three-door car and adds a touch more practicality. VW has pulled off a magic trick with the amount of space inside – and it's backed that up with a mature yet enjoyable drive. While the three-door car will undoubtedly attract a younger audience, the five-door should be a hit with small families. It's a strong addition to the range.
Complete rij-impressie: https://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/277822/vw_up_5door.html
Bij nader inzien helemaal niet gek eigenlijk! Misschien wel geslaagder dan de 3-deurs.
Hoe groter de auto hoe hoger de afschrijving. Dus met zo'n kleintje heb je weinig te klagen.---GT--- zei:maar je betaalt wel vrolijk een paar duizend euro aan bijbetaling.
eas zei:vandaag een proefrit gemaakt in een move up met 60pk ( 829 kilo ), de pk /kg verhouding is het zelfde als bij mijn
vw polo 6r 1.2 met 70 pk (967 kilo) dus ik hou het bij 60 pk !
dus besteld een move up in dark silver metallic
met exective en drive en soundpakketnu nog ff wachten tot april/ mei
![]()
Clignoteur zei:Vreemd: in het artikel heeft men het over "The rear seats are slightly raised to give a better view, and thanks to the stretched 2.42m wheelbase, two average-sized adults will be comfortable in the back."
Die 2,42 m is juist de standaardwielbasis, en de 5-deurs heeft helemaal geen verlengde wielbasis t.o.v. de 3-deurs, hadden we eerder geconstateerd.
up! zei:Als ik het goed interpreteer bedoelen ze met "stretched" de "behoorlijk lange" wielbasis. En niet de "verlengde" wielbasis.
Clignoteur zei:up! zei:Als ik het goed interpreteer bedoelen ze met "stretched" de "behoorlijk lange" wielbasis. En niet de "verlengde" wielbasis.
Jij bent mij onderhand iets te handig met je interpretaties, gezien de manier waarop je alle teksten over en van Volkswagen en up!s interpreteert
Volgens het Oxford woordenboek is iets wat stretched is toch echt langer dan in oorspronkelijke of normale positie.
up! zei:eas zei:vandaag een proefrit gemaakt in een move up met 60pk ( 829 kilo ), de pk /kg verhouding is het zelfde als bij mijn
vw polo 6r 1.2 met 70 pk (967 kilo) dus ik hou het bij 60 pk !
dus besteld een move up in dark silver metallic
met exective en drive en soundpakketnu nog ff wachten tot april/ mei
![]()
Gefeliciteerd eas!Heb je nog andere kleuren overwogen? Of de High up?
eas zei:vorig jaar de polo 2de hands gekocht , en nu een jaar later is er veel meer aanbod en economisch is de tijd ook ff anders , dus resultaat ff minder dan op gehoopt voor de polo terug ..
Monsieur Le Loure zei:eas zei:vorig jaar de polo 2de hands gekocht , en nu een jaar later is er veel meer aanbod en economisch is de tijd ook ff anders , dus resultaat ff minder dan op gehoopt voor de polo terug ..
M.a.w. een VW is niet zo waardevast als gedacht...
Monsieur Le Loure zei:eas zei:vorig jaar de polo 2de hands gekocht , en nu een jaar later is er veel meer aanbod en economisch is de tijd ook ff anders , dus resultaat ff minder dan op gehoopt voor de polo terug ..
up! zei:Monsieur Le Loure zei:eas zei:vorig jaar de polo 2de hands gekocht , en nu een jaar later is er veel meer aanbod en economisch is de tijd ook ff anders , dus resultaat ff minder dan op gehoopt voor de polo terug ..
Gelukkig hebben we Lancia nog als waardevast merk![]()
![]()
henri carron zei:Gekozen voor de Move Up, omdat ik de wielen van de High Up oerlelijk vind.
eas zei:voor de liefhebbers https://www.vwupforum.nl