Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

D.E.N.N.I.S. zei:
Als ik de Up! samenstel zoals ik hem wil hebben (High up, white pakket en lederen interieur en nog wat andere dingen) dan kom ik op € 12.420,-

Je bedoelt een kunstlederen interieur? De stoelen worden namelijk bekleed met kunstleer...

Vraag me af bij welke auto's uit de klasse dat nog meer is. Heb het idee dat het daar vaker echt leder betreft...

Total Loss zei:
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
Mod-edit op je vorige bericht niet gelezen?

Lekker laten gaan joh, zijn we daar ook gelijk vanaf.
Ach daar hebben we onze VW basher met een identiteitscrisis........

Hoe harder je roept hoe leuker het wordt.

Laat CO2 het nu niet over op de man spelen hebben.
Voor wat betreft de MOD edit. Bijzonder kleinzielig.
Waren jullie altijd maar zo consequent......

SML zei:
Vraag me af bij welke auto's uit de klasse dat nog meer is. Heb het idee dat het daar vaker echt leder betreft...

Zo en nu weer on topic. Bij de meeste uit die klasse is het vaker after market en niet leverbaar op een enkel actiemodel na.
Weet alleen niet of ik zo gecharmeerd ben van 'kunstleer'. Dus of het een pré is???

Maar idd. in de configurator kom ik ook rond de € 12.500,00 uit. Vooralsnog niet slecht maar blijft een hoop geld voor een klein autootje, nu nog even irl. bekijken.

michel1975 zei:
SML zei:

Zo en nu weer on topic. Bij de meeste uit die klasse is het vaker after market en niet leverbaar op een enkel actiemodel na.
Weet alleen niet of ik zo gecharmeerd ben van 'kunstleer'. Dus of het een pré is???

Dat is echt onzin, Twingo, Ka, drieling hebben het allemaal... ((kunst)leder)

SML zei:
michel1975 zei:
SML zei:

De meeste zeg ik toch. Op de Picanto is het niet te krijgen bijvoorbeeld en daarnaast is het vaak after market.

michel1975 zei:
SML zei:
michel1975 zei:
SML zei:

De meeste zeg ik toch. Op de Picanto is het niet te krijgen bijvoorbeeld en daarnaast is het vaak after market.

Ik noem al zowat het hele segment op, reken er maar op dat de meesten het wel hebben. En nee, ik bedoel natuurlijk niet after-market. Gewoon af-fabriek;)

SML zei:
michel1975 zei:
SML zei:
michel1975 zei:
SML zei:

Ik noem al zowat het hele segment op, reken er maar op dat de meesten het wel hebben. En nee, ik bedoel natuurlijk niet after-market. Gewoon af-fabriek;)

leder bij de 3-ling is toch echt aftermarket. ;)

https://www.citroen.nl/auto/personenauto/citroen-c1/interieur/#/car-configurator/1CB0A3/?step=2&version=1CB0A3NRBT00A060&engines=RB&features=0P%25230%25230PZ90RFY&grades=10190000&transmission=T

SML zei:
https://www.citroen.nl/auto/personenauto/citroen-c1/interieur/#/car-configurator/1CB0A3/?step=2&version=1CB0A3NRBT00A060&engines=RB&features=0P%25230%25230PZ90RFY&grades=10190000&transmission=T

afgezien van de c1 dan :}

Geen kleurrijke start voor Volkswagen Up AMSTERDAM - De marktintroductie van de Volkswagen Up wordt geen kleurrijk festijn. De fabrikant beperkt het kleurenscala van de compacte driedeurs hatchback tot wit, zwart en rood. Let wel, niet alle versies zijn in deze tinten verkrijgbaar.

De prijslijst vermeldt bij de marktintroductie in februari de kleuren Red, Deep Black pareleffect en Pure White. Maar het basisniveau Take Up is dan louter in rood en zwart verkrijgbaar, waarvoor nota bene bijbetaald dient te worden. Hetzelfde geldt voor de Move Up en de High Up. Pas wanneer laatstgenoemde als actie-uitvoering Up White wordt besteld, spuit Volkswagen de hatchback in de witte lak.

Volkswagen breidt in maart 2012 de lijst uit met Candy White en Light Silver Metallic. In april komen wederom nieuwe tinten erbij, te weten Light Blue, Dark Blue Metallic en Dark Silver Metallic.

Het merk vraagt 115 euro extra voor een signaalkleur. Voor metallic lak dient 370 euro bijbetaald te worden. Alleen wit en lichtblauw kunnen zonder extra kosten worden besteld.

dus als je de basis neemt; de Take Up, dan ben je al verplicht meer te betalen omdat deze alleen maar leverbaar is met lak die paar honderd meer kost omdat er geen andere kleur leverbaar is.

zo kun je ook wel een auto voor 1000 euro in de markt zetten met verpichte opties zoals de motor, 4 banden en ramen tegen meerprijs *-)

desalniettemin, blijft een geinig karretje, en zwart of wit is niet zo verkeerde kleur

Phaeton W12 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Ik heb ook een Up! geconfigureered via https://www.martinschilder.nl/car-configurator.html?make=volkswagen en ik heb zo'n beetje alle opties aangeklikt.

Resultaat is € 16.580,-

Volgens mij werkt die configurator niet echt goed. Als je een optiepakket hebt aangeclickt waarin (onder andere) airconditioning zit, dan kun je bij een latere stap nog steeds voor airconditioning kiezen (à 475 euro), en dat wordt dan wederom bij de prijs opgeteld (terwijl je die airconditioning dus al hebt als onderdeel van een pakket).
Ik heb dit bericht 2 keer geschreven (1e keer drukt ik op de verkeerde knop en ' dag bericht'). In die eerste versie stond dat ik het vermoeden had dat deze configurator niet goed werkte.

Phaeton W12 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Als ik de Up! samenstel zoals ik hem wil hebben (High up, white pakket en lederen interieur en nog wat andere dingen) dan kom ik op € 12.420,-

Je bedoelt een kunstlederen interieur? De stoelen worden namelijk bekleed met kunstleer...
Die bedoel ik inderdaad, maar het staat echter als je het gewoon leder noemt.;)

Aparte prijspolitiek inderdaad:D, slaat natuurlijk nergens op.

Bij de VW Up! kom ik uit op een prijs van 13.390 euro in mijn configuratie, een Renault Twingo op 10.400 euro en een Citroën C1 op 11.430 euro, maar wat krijg je dan meer/minder dan bij VW:
T.O.V. de Twingo
- Individueel verschuifbare achterstoelen
+- Een cilinder minder(maakt mij niets uit, sommigen mogelijk wel).
+ Parkeersensoren(boeit mij niet veel, zou het ook niet op de Up! hoeven hebben, maar zat in een optiepakket)

T.O.V. de C1:
+Parkeersensoren
+Cruise Control

Als ik moest kiezen tussen de C1 en een Up!, zou het een Up! worden, zéker als de VW dealer mij meer korting of een hogere inruilwaarde zou bieden. Kiezen tussen een Twingo en Up! zou lastiger voor mij zijn, puur kijkend naar prijs/uitrusting/garantie/vaste kosten etc. de Twingo, maar wel een van voor de facelift, dus snel rennen, want de facelift die eraan zit te komen vind ik echt een miskleun, ik ben serieus bang dat als dit zo doorgaat Renault naar mijn smaak de meest wagelijke auto's gaat maken op designgebied (Laurens van den Acker, zonder u was het overigens nooit gelukt) en daarnaast heb ik nog geen Up! getest.

SML zei:
Een cilinder extra bij de Up tov e Twingo:S?
Er staat plus/min (+-) omdat het voor sommigen een nadeel is, voor anderen een voordeel en dan nog de groep die het niets uitmaakt:)

SML zei:
Maar de Twingo heeft 4 cilinders...
Got it,

Dacht eerst dat je niet wist wat ik bedoelde met het - + teken, maar zie nu inderdaad dat ik een foutje heb gemaakt:).

Renault Grand Scenic zei:
SML zei:
Maar de Twingo heeft 4 cilinders...
Got it,

Dacht eerst dat je niet wist wat ik bedoelde met het - + teken, maar zie nu inderdaad dat ik een foutje heb gemaakt:).

Ik snapte m al niet:p dacht dat jij misschien dacht dat de Up een 4 cilinder is;) Maar dan is de Up! nog best duur eigenlijk. 3.000 verschil is best veel... De facelift van de Twingo kom er nu aan (en die is een stuk beter geworden...) en de nieuwe C1 is er ook bijna, wordt dan nog lastig voor de Up! misschien.

Nu alle drie op een rijtje voor een goed vergelijk:

Volkswagen up!:
m1eyt25b35tp_800.jpg

Seat Mii:
m1eyvp0bkrdr.jpg

Skoda Citigo:
m1eyvifbtd6c.jpg

Wat betreft front gelukkig genoeg verschillen. Verder zit ligt uiterlijk van de Citigo en Mii vanaf de B-stijl erg dicht bij elkaar, waar de up! zich onderscheidt door een andere raamlijn en achterklep.

Skoda is toch wel het best gelukt naar mijn idee.(tu) Daarna de Seat en als laatst de VW.
VW blijft qua exterieurkleuren trouwens wel achter. Waar VW het met zwart, rood en wit moet doen en er pas in een later stadium leukere kleuren beschikbaar worden, hebben Skoda en Seat nu al foto's van gele en lichtgroene versies vrijgegeven. Die zien er toch wel lekker fris uit.(tu)

Met een beetje geluk zijn de Skoda en Seat het goedkoopst, dus dan heb je wel een mooi autootje voor je geld.
Ben erg benieuwd naar de auto's in real-life en naar de foto's van de vijfdeurs-versies.

Voor mij is de Up 1, de Seat 2 en de Skoda 3.

Het design van de Up heeft iets vloeiends waardoor het een mooi geheel is. De Seat heeft het familiegezicht en past goed binnen de Seat familie. Door deze combinatie van koplampen en grille op de Skoda oogt geknepen en ongemakkelijk.

Dat zelfde zie ik ook aan de achterzijde, maar hier staat bij mij de Skoda op 2 en de Seat op drie.. De Up oogt speels en ongedwongen. Het mooie aan de Skoda is de rondlopende lijn rondom de knipperlichten en over de achterklep. De Seat mist hier net het stukje extra.

seat-mii8.jpg

jdvwup40_4e68a4470c1b6.jpg

[size=x-small]Ik kan heel even geen foto vinden die recht van achteren is genomen. Zodra ik die heb, zal ik deze post aanpassen.[/size]
skci50_4e81e5d4276ad.jpg

Voor de rest moet iedereen zelf maar beslissen welke kij of zijn de mooiste vind en welke hij of zij wel of niet zou kopen. Puur op het uiterlijk zou ik direct voor de VW gaan.

@Dennis: De achterklep van de Mii en Citigo is hetzelfde. Bij de Mii loopt het driehoekje door in de lijnen van de klep;).

D.E.N.N.I.S. zei:
Het mooie aan de Skoda is de rondlopende lijn rondom de knipperlichten en over de achterklep. De Seat mist hier net het stukje extra.

Die rondlopende lijn rondom de knipperlichten en over de achterklep van de Skoda vind ik nu juist een grote misser.

Op bovenstaande foto's zie je goed dat het lipje op de kofferklep van de Up nauwelijks opvalt vergeleken met de andere twee.

De up! blijft op alle fronten, behalve de oplopende raamlijn, het mooist. Overall de winnaar (tu)

Wat betreft de plaatsen 2 en 3: de Skoda heeft een mooiere voorkant dan de Seat. Maar de Seat heeft weer een mooiere achterkant dan de Skoda (met dank aan die lelijke rondlopende lijn van de Skoda). Zo ongeveer een ex aequo, ware het niet dat het Seat-logo mij niet aanspreekt. Vandaar de Skoda op 2 en de Seat een verdienstelijke derde plaats.

Bij Seat maakt het vaak erg veel uit in wat voor kleur je hem neerzet.
Ik zou hem graag in het zwart willen zien.

---GT--- zei:

Zwart is juist een kleur die het goed doet als een auto lelijk is, details vallen dan namelijk weg;)

SML zei:
---GT--- zei:

Zwart is juist een kleur die het goed doet als een auto lelijk is, details vallen dan namelijk weg;)

Ik vroeg me al af waarom er zo veel zwarte Polo's rondrijden ;)

Rob013 zei:
SML zei:
---GT--- zei:

Ik vroeg me al af waarom er zo veel zwarte Polo's rondrijden ;)

Inderdaad. Een Polo koop je voor de kwaliteit, niet voor de details ;)

100_1773.jpg

Ik plaats de Up! op 1, omdat ik dit ontwerp het meest speels en uitbundiger vindt. De Seat op 2, toch vanwege het 'sportievere' gezicht. En de achterkant bevalt mij goed. Als laatste de Skoda, vanwege het nietszeggende ontwerp.

Mijn nummer 1 zou de Skoda zijn met de neus van de Mii. Alleen is dat niet te bestellen.

Dus:
1. Seat Mii (niet vergeten een zwarte lakstift mee te leveren voor het ongeverfde randje onder de zijraam).
2. Skoda Citigo: mooi totaalplaatje, op de anonieme neus na.
3. VW Up: liever geen design dan een krampachtige poging tot design. Het lijkt wel een prototype.

Voor mij de VW op 1 vanwege de onderscheidende neus, vind ik best mooi.
Op 2 de Skoda. Ontwerp vind ik zowel voor als achter wat evenwichtiger dan bij de Seat.

Voor mij duidelijk de Skoda op 1, de Seat op 2 en de Up op 3. De Up op 3 vanwege de vorm van de zijruit en nog wat meer vanwege de aparte voor en achterbumper ( opliggende rand ). Al met al geeft de Skoda me het beste "gevoel" als geheel op basis van de plaatjes.

---GT--- zei:
1. Seat Mii (niet vergeten een zwarte lakstift mee te leveren voor het ongeverfde randje onder de zijraam).

Dat heeft de Skoda ook, alleen valt het daar minder op in deze groene kleur.

meeuw zei:
Voor mij de VW op 1 vanwege de onderscheidende neus, vind ik best mooi.
Op 2 de Skoda. Ontwerp vind ik zowel voor als achter wat evenwichtiger dan bij de Seat.

Jep, voor mij de up ook op nummer 1. Die heeft voor mij het mooiste en meest pure design. Het is duidelijk te zien bij deze 3 dat de seat en skoda versie de up! als basis hebben, niet andersom. :)

Phaeton W12 zei:
Shady zei:
Phaeton W12 zei:
Shady zei:
Als laatste de Skoda, vanwege het nietszeggende ontwerp.

Opmerkelijke uitspraak, voor iemand die zo enthousiast is over de up!

Ze zijn toch echt anders hoor.

Voor een auto die wat mij betreft in de basis hetzelfde is, blijf ik je uitspraak "nietszeggend ontwerp" echt opmerkelijk vinden.

+1. Zoveel verschillen ze nou ook weer niet... (sowieso raar als een VW rijder een auto afkraakt omdat hij te saai zou zijn, maar goed:p)

Ben toch wel benieuwd naar de Mii irl, de koplampen daarvoor kan ik nog niet zo goed plaatsen op de foto's...

---GT--- zei:
3. VW Up: liever geen design dan een krampachtige poging tot design. Het lijkt wel een prototype.

Geen design is een leeg papiertje. Design is niks anders dan vormgeving. Álles om je heen is 'design';). Maar dat jouw mening inhoudt dat je alleen van saai houdt is wel bekend:p

SML zei:
Geen design is een leeg papiertje. Design is niks anders dan vormgeving. Álles om je heen is 'design';). Maar dat jouw mening inhoudt dat je alleen van saai houdt is wel bekend:p

Hoezo zou ik van saai houden?
Vormgeving moet wat mij betreft zo fraai mogelijk zijn, maar het moet niet de functie beperken. Bij het Up-trio is van vormgeving nauwelijks sprake. Er zijn geen details te verbergen en er zijn geen frivole lijnen mogelijk. Het is een vierkante auto en dat blijft het. Dat VW toch nog wat schuine lijnen heeft toegepast staat als een valse snor op de Mona Lisa, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Wat mij betreft is het design van het drietal in de basis zo ongeveer hetzelfde. Kleine details maken het onderscheid. Dan vind ik het opmerkelijk dat je enerzijds erg enthousiast bent over de up! en anderzijds het design van de Skoda kwalificeert als een "nietszeggend ontwerp". Maar ieder zijn eigen smaak en ideeën :-D

De reden dat ik vind dat de Skoda een nietzeggend ontwerp heeft, is heel logisch. De voor en achterkant vind ik dus niks uitstralen. Ook de rechte lijn van de zijruit, is niet speels meer. De achterkant gaat nog wel, maar niet de mooiste van de drie.

Terug
Bovenaan