Volkswagen ID.3 | Nieuw: facelift 2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Roderick 9675168 zei:
Sowieso heeft VAG hier bij de incrowd een streepje achter. Is niet erg maar tegengas moet ook kunnen dan. Als je bijv. de rode draad van us Wouter82 ziet in VAG gerelateerde topics, dan zie je meteen wat voor agenda hij heeft. Ook dat is prima.

Ja dat is wel waar, Wouter heeft zich hier speciaal aangemeld om het grote Volkswagen zwart te maken.:T
 
Bimmert zei:
Tja, de een vindt VW arrogant omdat ze zoveel ambitie hebben...

Het is natuurlijk wel zo dat VW een beetje de Ferd Grapperhaus van de automobielfabrikanten is. Een grote mond opzetten dat zij het wel even het beste gaan doen, zelfs nu nog roepen dat ze in 2023 meer EV's gaan verkopen dan Tesla, terwijl ze de problemen met de ID.3 nog niet onder controle hebben... de ID.3 die ze nu afleveren is nog niet 100% af, maar je mag bij aflevering wel de rekening 100% betalen. Dat is meer dan alleen arrogant zijn en ambitie tonen, dat kunnen we toch wel hoogmoed noemen.
 
Roderick 9675168 zei:
Sowieso heeft VAG hier bij de incrowd een streepje achter. Is niet erg maar tegengas moet ook kunnen dan. Als je bijv. de rode draad van us Wouter82 ziet in VAG gerelateerde topics, dan zie je meteen wat voor agenda hij heeft. Ook dat is prima.

Oh wow heb ik een agenda? :eek: Vertel meer! :LOL:
 
Snap echt niet dat iemand die met feiten en voorbeelden uit het heden en verleden wordt afgekraakt. Ipv op de man te spelen kan je beter inhoudelijk door blijven discussiëren. Je hoeft het echt niet met elkaar eens te zijn.. inhoudelijke tegenargumenten werken beter dan "je bent anti-VW", "je spreekt vanuit emotie", "je hebt een dubbele agenda" enz
 
Wouter82 zei:
Roderick 9675168 zei:
Sowieso heeft VAG hier bij de incrowd een streepje achter. Is niet erg maar tegengas moet ook kunnen dan. Als je bijv. de rode draad van us Wouter82 ziet in VAG gerelateerde topics, dan zie je meteen wat voor agenda hij heeft. Ook dat is prima.

Oh wow heb ik een agenda? :eek: Vertel meer! :LOL:

Zo te lezen is deze kloon inmiddels tegen een ban aangelopen. Maar goed, wie weet reincarneert hij weer.

Ontopic maar weer...

2021-volkswagen-id3-115-1596728445.jpg
 
Mooie kleur dat groen. Althans, dat vind ik als persoonlijke mening op basis van deze kleine foto die natuurlijk zeer waarschijnlijk niet helemaal een nauwkeurige weergave biedt van de eigenlijke kleur.
 
MCDubbellU zei:
"je spreekt vanuit emotie",

ho ho, ik wil daarmee echt niet op de man spelen. Lees de discussie terug zie dat ik een reactie post waarin ik aangeef dat ik verbaasd ben over de kritieken (in t algemeen hier in dit topic). Vervolgens reageert wouter82 daarop door aan te geven dat het hem niet eens zozeer om de auto gaat, maar om hoe vw zich opstelt (arrogant en onbekwaam).

Volgens mij, als je vind dat iemand arrogant is, dan vind je dat diegene (of in dit geval vw) een toontje lager moet zingen, je stoort je aan zijn/haar gedrag. Dat is emotie. De arrogantie is zelfs ook een aanname, vw kan ook simpelweg erg zelfverzekerd zijn. Kleine grens tussen die 2 ;)

En mijn reactie daarop is dat ik er niet zo emotioneel in sta. En ik lees wouter82 daarna echt wel dat het hem verbaast dat ik er emotie in zie. Misschien is dat wel een blinde vlek voor hem, who knows?
 
Gisteren de ID.3 van binnen en van buiten bekeken. Ook even met de VW verkoper gepraat, die gaf aan dat er een hoop belangstelling is.

Een korte indruk van mijn kant (max. 5 minuten de auto bekeken) Wat ik opvallend vond aan de auto is dat hij best hoog geproportioneerd is (kijk bijvoorbeeld naar de Mii en Golf 7 die ernaast staan) dit is creëert wel een mooie hoge instap, maar je kunt de stoel niet zo laag instellen als in een Golf.

Van binnen vond ik de auto er wat simpel uit zien, een beetje BMW i3 maar ook Tesla-achtig. Een elektrische auto is hip, en ik heb daarom ook het idee dat dit dan ook de trend om het interieur er zo simpel en strak mogelijk uit te laten zien. De stoelen zaten voor de rest wel prima, maar ook het materiaalgebruik daarop komt wat gerecycleerd over. Wellicht dat er ook nog andere stoffen leverbaar zijn.

6qEuwRw.jpg


yED0PrW.jpg
 
Enzo Ferrari zei:
Wat ik opvallend vond aan de auto is dat hij best hoog geproportioneerd is (kijk bijvoorbeeld naar de Mii en Golf 7 die ernaast staan) dit is creëert wel een mooie hoge instap, maar je kunt de stoel niet zo laag instellen als in een Golf.

Dat komt door het concept: je zit nu eenmaal bovenop een laag accu's!

ezgif-com-webp-to-jpg-4.jpg
 
Wel grappig: er staat hier nu een ID.3 voor de deur, veel belangstelling. Maar ik vond de eTron Sportback en de nette 3-serie Touring ernaast interessanter :cool:
 
Barri zei:
Wel grappig: er staat hier nu een ID.3 voor de deur, veel belangstelling. Maar ik vond de eTron Sportback en de nette 3-serie Touring ernaast interessanter :cool:

Hier voor de deur, is dat bij VWPFS?
 
Het is wel echt lang geleden op dit forum dat een volledige pagina op 1 dag werd volgeschreven.
Wat leuk dat deze elektrische auto met povere afwerkingskwaliteit dat weer voor elkaar krijgt. :)
 
Joop Passchier zei:
Volgens mij, als je vind dat iemand arrogant is, dan vind je dat diegene (of in dit geval vw) een toontje lager moet zingen, je stoort je aan zijn/haar gedrag. Dat is emotie. De arrogantie is zelfs ook een aanname, vw kan ook simpelweg erg zelfverzekerd zijn. Kleine grens tussen die 2 ;)

Zo zie ik dat ook. VAG heeft gezegd de handschoen op te willen pakken. De enorme investeringen die ze gedaan hebben en die ze nog gaan doen zijn ongekend, daar komen andere traditionele fabrikanten niet bij in de buurt. Dus ze zijn erg serieus, anders investeer je geen tientallen miljarden. En natuurlijk horen daar doelstellingen bij. Misschien verkopen ze over 3 jaar inderdaad meer EV's dan Tesla, misschien loopt het anders, maar de ambitie om dat te gaan doen is er.

https://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-wij-kunnen-tesla-binnen-drie-jaar-verslaan-174027
 
Precies, ambitie is meer objectief/feitelijk dan 'arrogant' of 'hoge bomen'. Maar misschien dat de bekrompen Nederlandse achtergrond hier meespeelt. Vooral niet te trots zijn en vooral 'gewoon' blijven doen.
 
Bimmert zei:
Zo zie ik dat ook. VAG heeft gezegd de handschoen op te willen pakken. De enorme investeringen die ze gedaan hebben en die ze nog gaan doen zijn ongekend, daar komen andere traditionele fabrikanten niet bij in de buurt. Dus ze zijn erg serieus, anders investeer je geen tientallen miljarden. En natuurlijk horen daar doelstellingen bij. Misschien verkopen ze over 3 jaar inderdaad meer EV's dan Tesla, misschien loopt het anders, maar de ambitie om dat te gaan doen is er.

https://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-wij-kunnen-tesla-binnen-drie-jaar-verslaan-174027

Hoeveel investeren andere traditionele autofabrikanten zoals Hyundai-Kia in EV's en hoeveel hebben autofabrikanten reeds geïnvesteerd? Wil je erkennen dat Volkswagen grote fouten heeft gemaakt bij de ontwikkeling en introductie van de ID.3?
 
Rutger DC zei:
Bimmert zei:
Zo zie ik dat ook. VAG heeft gezegd de handschoen op te willen pakken. De enorme investeringen die ze gedaan hebben en die ze nog gaan doen zijn ongekend, daar komen andere traditionele fabrikanten niet bij in de buurt. Dus ze zijn erg serieus, anders investeer je geen tientallen miljarden. En natuurlijk horen daar doelstellingen bij. Misschien verkopen ze over 3 jaar inderdaad meer EV's dan Tesla, misschien loopt het anders, maar de ambitie om dat te gaan doen is er.

https://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-wij-kunnen-tesla-binnen-drie-jaar-verslaan-174027

Hoeveel investeren andere traditionele autofabrikanten zoals Hyundai-Kia in EV's en hoeveel hebben autofabrikanten reeds geïnvesteerd? Wil je erkennen dat Volkswagen grote fouten heeft gemaakt bij de ontwikkeling en introductie van de ID.3?

Die fabrikanten hebben ook veel geïnvesteerd maar toch aanzienlijk minder.

Ik denk niet dat VW erg grote fouten heeft gemaakt. Ik denk dat het deels erg opgeblazen is en dat ze vooral een marketingfout hebben gemaakt. Ze hadden net als Tesla de auto uit kunnen brengen om de klant later te verblijden met extra opties (in geval van VW de augmented reality). Dat komt anders over. Wat er bij andere fabrikanten achter de schermen allemaal wel en niet gebeurt weten we natuurlijk ook niet. Het is makkelijk roepen dat een bedrijf enorm grote fouten maakt, zonder context erbij te betrekken.
 
Bimmert zei:
Ik denk niet dat VW erg grote fouten heeft gemaakt. Ik denk dat het deels erg opgeblazen is en dat ze vooral een marketingfout hebben gemaakt. Ze hadden net als Tesla de auto uit kunnen brengen om de klant later te verblijden met extra opties (in geval van VW de augmented reality). Dat komt anders over. Wat er bij andere fabrikanten achter de schermen allemaal wel en niet gebeurt weten we natuurlijk ook niet. Het is makkelijk roepen dat een bedrijf enorm grote fouten maakt, zonder context erbij te betrekken.

Is het van belang om te weten of andere autofabrikanten fouten maken om te kunnen beoordelen of Volkswagen fouten maakt? Doet me denken aan de sjoemelaffaire, is het van belang om te weten of andere fabrikanten hebben gesjoemeld om vast te stellen dat Volkswagen heeft gesjoemeld? Ik denk van niet.

Bimmert zei:
Die fabrikanten hebben ook veel geïnvesteerd maar toch aanzienlijk minder.

Ik ben benieuwd naar de getallen. Het zou best kunnen dat je gelijk hebt.
 
Rutger DC zei:
Is het van belang om te weten of andere autofabrikanten fouten maken om te kunnen beoordelen of Volkswagen fouten maakt? Doet me denken aan de sjoemelaffaire, is het van belang om te weten of andere fabrikanten hebben gesjoemeld om vast te stellen dat Volkswagen heeft gesjoemeld? Ik denk van niet.

Nee maar dat beweerde ik ook niet, het is wel degelijk van belang als je ze kwalificeert als erg grote fouten. Bij Tesla werd er zelfs gesproken over production hell.
 
Ik zie net een tv-spotje over de ID.3. Eerst gaat het om de wagen in het algemeen "met een actieradius tot 542 km" (getal ook op het scherm, met een asterisk erbij dat verwijst naar heel kleine lettertjes onderin beeld). Dan komt er na de volgende reclame nog een tweede deel, speciaal voor de zakelijke rijder, en daarin hebben ze het over een versie met een bijtelling van 92 euro per maand en een actieradius van 424 km (geen getal in beeld). Lekker verwarrend.

eerste deel
tweede deel: niet te vinden
 
@Tydelyck Die 542 km is de versie met de grootste accu ( die later komt ), de 424 km versie is de middelste optie die nu als intro versie te leveren is, kleinere accu's komen later.
 
Total Loss zei:
@Tydelyck Die 542 km is de versie met de grootste accu ( die later komt ), de 424 km versie is de middelste optie die nu als intro versie te leveren is, kleinere accu's komen later.

Dat begrijp ik ook wel. Maar wat Pon wil, is zowel adverteren met de 'geweldige' actieradius van de duurste versie, als adverteren met de laagst mogelijke bijtelling - de versie die een kleinere actieradius heeft. En door het zo te doen (grootste actieradius in beeld, kleinere alleen maar noemen, gescheiden door een reclame van wat anders) ben je niet echt transparant bezig...
 
Eerst maar eens zien of de id3 zo ver komt......, vooralsnog weten alleen Tesla en Hyundai/Kia de ev actieradius beloftes waar te maken.... .
 
Tydelyck zei:
Total Loss zei:
@Tydelyck Die 542 km is de versie met de grootste accu ( die later komt ), de 424 km versie is de middelste optie die nu als intro versie te leveren is, kleinere accu's komen later.

Dat begrijp ik ook wel. Maar wat Pon wil, is zowel adverteren met de 'geweldige' actieradius van de duurste versie, als adverteren met de laagst mogelijke bijtelling - de versie die een kleinere actieradius heeft. En door het zo te doen (grootste actieradius in beeld, kleinere alleen maar noemen, gescheiden door een reclame van wat anders) ben je niet echt transparant bezig...

Is dat anders met brandstofmotoren? Daar staat toch ook de zuinigste CO2 uitstoot en niet van alle versies?
 
Joop 5528328 zei:
Maar misschien dat de bekrompen Nederlandse achtergrond hier meespeelt. Vooral niet te trots zijn en vooral 'gewoon' blijven doen.

Heb deze reactie even gescand. Bij dezen de resultaten:

0% feitelijk
0% correlatie
100% onderbuik
100% kroegpraat

Bimmert zei:
Nee maar dat beweerde ik ook niet, het is wel degelijk van belang als je ze kwalificeert als erg grote fouten. Bij Tesla werd er zelfs gesproken over production hell.

Ja, er werd zelfs door meneer Tesla, Elon Musk, van production hell gesproken. Wel verfrissend, die eerlijkheid en vrij zeldzaam op dat niveau. :) Het is toch de Duitse pers die zich herhaaldelijk kritisch heeft uitgelaten over de ID.3 en nu harde conclusies trekt ten aanzien van de kwaliteit.

AMS zei:
"Knapp 49.000 Euro ruft VW für denID.3-Testwagen auf, vor Abzug der Umweltprämie. Gemessen an den Qualitäts-Baustellen, die die Tester von auto motor und sport festgestellt haben, dürfte es bestenfalls die Hälfte sein. Hier muss VW schnellstens nachbessern. Anders als Konkurrent Tesla haben die Wolfsburger nämlich ganz sicher keinen "Anfänger"-Bonus."

De 'rommelige' aanloop naar de introductie en vele kritische berichten in de Duitse media doen toch vermoeden dat de ID.3 nog in de bèta-fase verkeert en Volkswagen (te) grote haast had. Dat is jammer, want deze berichten leiden af van de kwaliteiten die de ID.3 onbetwist heeft. Als particulier zou ik minimaal een jaar wachten totdat de kinderziektes eruit zijn, totdat de functionaliteiten niet langer het predicaat 'essentieel' krijgen, maar werkend en conform wat beloofd is. Die goedkoop aanvoelende materialen (zolang het heel blijft) in het interieur en matige ergonomie (niet des-Volkswagens, maar vooruit) zijn Volkswagen te vergeven, slechte fit and finish en pasnaden, een matige kwaliteit van de stoelbekleding en lak daarentegen niet, althans dat vind ik.
 
Op autotrack staan er alweer honderden dus bij de verkoopcijfers zal de ID.3 wel weer bovenaan staan, ondanks dat het registraties zijn. Zou mooi zijn als de verkoopcijfers eens correct worden weergegeven. Maar je kan 'm iig in verschillende kleuren bekijken

0-c1085e46-9525-4b5c-b42c-97315e7fc425.jpg


0-d95afd52-dae7-4354-9789-a58f84c8fbc0.jpg


0-0876885a-0cc2-42d9-910e-1c72f757427d.jpg


Ik vind de achterkant niet om aan te zien maar verder best leuk bakkie. Het playmobiel/Up-kwaliteit interieur is wel jammer en ik zou niet graag testpersoon van VW willen zijn
 
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/vw-id-3-qualitaetsprobleme-test-verarbeitung-elektronik/

Getest door Auto-motor-und-Sport
 
Wat een afwerking, wat slecht, niet te begrijpen. Als AutoMotorundSport zich zo uitlaat dan moet het wel zeer slecht zijn, bizar.
 
En 260 km wltp.......ook zeer matig. Op de dezelfde testronde van AMS scoorde de Kona EV eerder 480km..... .
 
Thema90 zei:
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/vw-id-3-qualitaetsprobleme-test-verarbeitung-elektronik/

Getest door Auto-motor-und-Sport

AMS zei:
VW is calling for almost 49,000 euros for the ID.3 test car, before deducting the environmental bonus. Measured against the quality construction sites that the testers from auto motor und sport found, it should be half at best.

Wauw.
Dat is dramatisch.
Wat dat betreft lijkt VW niet veel verder dan de Mitsubishi iMiev uit 2009: een elektrische auto die vooral bedoeld is voor bedrijven en overheden.
Als particulier lijkt een aankoop met dit soort oordelen totaal niet verantwoord.
 
Cd4Lop zei:
En 260 km wltp.......ook zeer matig.

Lastig hè lezen?

Solide Reichweiten
Der 58-kWh-Akku schafft keine Reichweiten-Rekorde. Auf der defensiv gefahrenen Eco-Runde von auto motor und sport schafft der ID.3 359 Kilometer, was einem Verbrauch von 16,9 kWh/100 km entspricht. Der WLTP-Verbrauchswert liegt mit 16,1 kWh/100 km recht nah an der Realität bei defensiver Fahrweise. Im auto-motor-und-sport-Test inklusive Autobahn- und Stadtfahrten ergibt sich dagegen ein Testdurchschnitt von 23,2 kWh/100 km. Das bedeutet: Nach rund 260 Kilometern ist der Akku leer.
 
Koop een keer AitoMotorundSport, lees dan bij de testtabel hoe ze testen, blijkbaar is 260km bij normaal gebruik waar de id 3 op uitkomt. Veel erger is de abnominabel slechte afwerking. Net in Zwolle bij VW dealer wezen kijken naar de ID3, enkele medewerkers willen deze wagen..., wij kopen onze bedrijfswagens. Ik ga ze teleurstellen want de ID3 gaat er niet komen. Interieur is zeer goedkoop afgewerkt, daar helpen de lichte kleuren ook niet bij. Lakwerk, kan je zien, flinter en flinterdun, je weet niet wat je ziet. Verschil met de Golf ook enorm, lijkt wel van andere fabrikant. De ID3 is zo goedkoop gemaakt, begrijp VAG werkelijk niet. Ontzettend jmmr want model is erg leuk en interieur erg ruim.
 
Barri zei:
260km volgens een autoblad is nog steeds niet 260km WLTP...

Maar wel het bereik dat praktijk zal benaderen...., de Kona zat bij zelfde meetcyclus overigens bijna op wltp..... . AutoMotorundSport is overigens een autoriteit op testgebied, fantastisch magazine.
 
Barri zei:
260km volgens een autoblad is nog steeds niet 260km WLTP...

De resultaten van een autoblad zijn vaak hoger dan van de doorsnee consument. Ook andere auto's worden bij AMS op een relatief hoog verbruik getest. Verder is het afwachten welke versie ze voor de test gekregen hebben, aangezien de test vergeleken met andere impressies vergelijkbaar positief is over het rijden en ruimte etc, maar als dissonant klaagt over de afwerking. Kan zomaar een proto zijn.
 
Ik ga het volgende week zelf ondervinden. Op werk staat er eentje op NL kenteken, volgende week even een blokje om ermee.

@cd: is geen WLTP dus, maar wel een praktijkverbruik. Ben benieuwd of er meer ervaringen zijn die een tegenvallende range hebben.
 
Bimmert zei:
Barri zei:
260km volgens een autoblad is nog steeds niet 260km WLTP...

De resultaten van een autoblad zijn vaak hoger dan van de doorsnee consument.

Inderdaad. Volgens diverse autojournaliste zou mijn auto ca 1:13 rijden, terwijl ik zelf 1:18 makkelijk haal. Ik denk dat een testrit door een autojournalist absoluut niet representatief is. Als ik zelf een testrit doe ook niet trouwens: je probeert dan toch even dingen uit als hoe snel je weg bent bij een stoplicht en hoe snel je op rustige weggetje van 50 naar 100 kan en meer van dat soort dingen. Als je m eenmaal hebt rijdt je rustig door de stad en met een redelijke constante snelheid op de snelweg.
 
Cd4lop zegt het een beetje krom maar zijn punt is heus duidelijk.
Als het inderdaad 260 praktijkkilometers zijn met de 424 kilometerversie dan is het niet best.
In de test staat ook duidelijk dat ze eerst een test gedaan hebben waarbij ze zo zuinig mogelijk gedaan hebben en toen kwam het verbruik logischerwijs meer in de richting. Nadat ze de snelweg op gingen en op een normalere manier door de stad gingen rijden kwam die 260 km eruit.
Vreemd genoeg kan ik in het stuk nergens terugvinden welke versie ze precies rijden, ga er nu nog maar even vanuit dat het de 424 km introductieversie is die we hier ook als enige hebben op het moment. Feit is dat er heel snel heel erg uitgebreide praktijktest tussen verschillende concurrenten plaats moet vinden, hoe ver komen dit soort auto's nu werkelijk in de praktijk. Gewoon allemaal volladen en dan allemaal op hetzelfde moment dezelfde route van zeg Maastricht naar Groningen. Tot die tijd zijn al die zogenaamde bereiken echt zo nietszeggend.
 
Nou heeft een vriend van me een Model 3 standard range, daar ligt de wltp op 409 en de praktijk op 275. Dat is wel een beetje het verhaal van de EV helaas.
 
De efficiëntie van de Kona lijkt de id3 bij lange na niet te halen. Sterker nog, de ioniq met slechts 38kwh gaat de id3
ook voorbij in praktijk range. Ook de 2008 leek geen serieus alternatief voor de Koreanen.. Vooralsnog is die technische voorsprong best indrukwekkend.
Voor de afwerking (niet het sterkste punt van de Kona) hoef je id3 ook al niet te kopen. Waarschijnlijk gaat hij wel gewoon goed verkocht worden.
 
Bimmert zei:
Nou heeft een vriend van me een Model 3 standard range, daar ligt de wltp op 409 en de praktijk op 275. Dat is wel een beetje het verhaal van de EV helaas.

Maar, hoe rijdt die vriend dan met de Model 3 en hoe wordt deze gebruikt?
 
Hoe jet ook is, de ID 3 verraste mij met zeer, zeer ruim interieur en leuke vormgeving, maar VAG heeft zo zichtbaar bespaard ook vergeleken met de andere modellen dat ik daar niets van begrijp, zo'n belangrijk model.
 
Durashift zei:
Bimmert zei:
Nou heeft een vriend van me een Model 3 standard range, daar ligt de wltp op 409 en de praktijk op 275. Dat is wel een beetje het verhaal van de EV helaas.

Maar, hoe rijdt die vriend dan met de Model 3 en hoe wordt deze gebruikt?

Dat is natuurlijk de crux, hoe rij je.
 
Wintertest van de Kona:
Range at 90 km/h, 56 mph: 330 km, 205 mi
Range at 120 km/h, 75 mph: 250 km, 155 mi
https://www.youtube.com/watch?v=MN2cjKhkCqg

Tesla model 3 Dual Motor Long range
Result at 90 km/h, 56 mph: 560 km, 348 mi https://www.youtube.com/watch?v=KJpz5imqW5U
120 km/h, 75 mph: 176 Wh/km, 283 Wh/mi Estimated range: 420 km/260 mi https://www.youtube.com/watch?v=w4zjy6qxFBs

Tja, natuurlijk is die 260km van de ID.3 niet best, maar om nou te doen of het echt verschrikkelijk slecht is
 
Ach ja, hoeveel mensen rijden nu met hun leasebakje minder dan 200 km/dag? Ik denk 70%..... Dus 260 lijkt mij wel voldoende. Staat een aardig review van een Ioniq van iemand die best veel rijdt.... even iets omdenken, geen enkel probleem!
 
Carfanatic zei:
Wintertest van de Kona:
Range at 90 km/h, 56 mph: 330 km, 205 mi
Range at 120 km/h, 75 mph: 250 km, 155 mi
https://www.youtube.com/watch?v=MN2cjKhkCqg

Tesla model 3 Dual Motor Long range
Result at 90 km/h, 56 mph: 560 km, 348 mi https://www.youtube.com/watch?v=KJpz5imqW5U
120 km/h, 75 mph: 176 Wh/km, 283 Wh/mi Estimated range: 420 km/260 mi https://www.youtube.com/watch?v=w4zjy6qxFBs

Tja, natuurlijk is die 260km van de ID.3 niet best, maar om nou te doen of het echt verschrikkelijk slecht is

Dit is toch een beetje de teneur hier, bij andere merken praten we er niet over maar bij de VW deugt het niet. Idem qua afwerking, ik moet het zelf nog zien maar het zal echt niet onder doen voor wat andere volumemerken aanbieden schat ik in, op grond van wat ik in reviews hoor en lees. Als het wel zo is zou dat me tegen vallen omdat VW dat altijd prima doet. Als je een topafwerking wil moet je bij VAG traditioneel Audi kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan