Barri
Moderator
Inschrijven/reserveren wekt die suggestie maar hoeft niet hetzelfde te zijn.Pietzoveel zei:26 september: Gaspedaal: 418 ID-3's te koop aangeboden. Dacht dat er een wachtlijst voor was?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Inschrijven/reserveren wekt die suggestie maar hoeft niet hetzelfde te zijn.Pietzoveel zei:26 september: Gaspedaal: 418 ID-3's te koop aangeboden. Dacht dat er een wachtlijst voor was?
Tydelyck zei:Maar misschien kan iemand me wel uitleggen wat wel doel ervan is?
Joris 6091088 zei:Tydelyck zei:Maar misschien kan iemand me wel uitleggen wat wel doel ervan is?
Ik denk dat het wel iets met "verbeterde" aerodynamica zou kunnen zijn. Zoals een golfbal putjes heeft. Het effect zal wel heel klein zijn. Meer een gimmick denk ik.
MCDubbellU zei:![]()
![]()
![]()
Zag 'm vandaag rijden. Leuke auto om te zien
Joris 6091088 zei:Ik denk dat het wel iets met "verbeterde" aerodynamica zou kunnen zijn. Zoals een golfbal putjes heeft. Het effect zal wel heel klein zijn. Meer een gimmick denk ik.
Tydelyck zei:Maar de VW-gaatjes slibben volgens mij dus langs de randjes dicht, zodat het effect zal teruglopen als het niet constant goed schoon wordt gehouden. En het is maar een relatief klein randje op de voorbumper.
In het echt, maar ook op de foto die jij hebt gebruikt, ziet de auto er eigenlijk beter uit dan in alle persmomenten
Peter O zei:Ik betrapte me erop dat ik in Autostadt met iemand sprak, en ik de ID3 steeds Golf noemde. In het echt vind ik het een leuke auto. Het gimmick van de pedalen vind ik tof, gas is "play" en rem "pauze"
![]()
Moderator
Ik denk niet dat het steeds om fysiek geregistreerde auto's gaat die ze aanbieden op Gaspedaal.Pietzoveel zei:Er staan er nu 435 op gaspedaal.... van de 645 die nu een kenteken hebben. Dus of het nu echt storm loopt....
Barri zei:Ik denk niet dat het steeds om fysiek geregistreerde auto's gaat die ze aanbieden op Gaspedaal.Pietzoveel zei:Er staan er nu 435 op gaspedaal.... van de 645 die nu een kenteken hebben. Dus of het nu echt storm loopt....
adinsx zei:Ik kwam vanmorgen op de A12 richting DL twee vrachtwagens vol met ID3's tegen. Stuk of 16 gezamenlijk en die gaan denk ik de Achterhoek in.
Allemaal overigens in uiterst saaie kleuren zwart en grijs
Verdict
First place: Volkswagen ID.3
The ID.3 feels entirely like the car to carry VW into the next era. It’s fast, smooth, comfortable, quiet, full of tech and cheaper than the Leaf with more incentives to buy, too. It boasts great practicality and plenty of usable range, so feels like the Golf for a new generation when the Golf seems to have gone off the boil. It’s a very good electric car that shows the Leaf is now severely lacking in many areas.
Second place: Nissan Leaf
Once a contender in the family EV class, even in e+ trim – which boasts strong usable range and slightly better efficiency than the ID.3 – the Leaf feels cheap (yet is pricier than the VW), low on quality, and not so great to drive, lacking comfort compared with its rival. The tech is also past its best; the VW’s touch-sensitive set-up might not be perfect, but it’s much more modern and responsive.
Pietzoveel zei:Zie ik nu dat de ID-3 achter geen elektrische ramen heeft?
Monsieur Le Loure zei:De afstand tussen het stuur en de voorruit doet mij denken aan de eerste New Beetle, ook al zo'n designflop.
Waar Mini en de Fiat 500 dus wel in slaagde.
Joris 6091088 zei:Monsieur Le Loure zei:De afstand tussen het stuur en de voorruit doet mij denken aan de eerste New Beetle, ook al zo'n designflop.
Waar Mini en de Fiat 500 dus wel in slaagde.
Ah de angel is eruit! Eureka! De afstand stuur-voorruit bepaalt of design "design" is. En of dus succesvol.
Rutger DC zei:Vergelijkingstest tussen de VW ID.3 en Nissan Leaf (beide met 58 kWh bruikbaar accupakket):
Verdict
First place: Volkswagen ID.3
The ID.3 feels entirely like the car to carry VW into the next era. It’s fast, smooth, comfortable, quiet, full of tech and cheaper than the Leaf with more incentives to buy, too. It boasts great practicality and plenty of usable range, so feels like the Golf for a new generation when the Golf seems to have gone off the boil. It’s a very good electric car that shows the Leaf is now severely lacking in many areas.
Second place: Nissan Leaf
Once a contender in the family EV class, even in e+ trim – which boasts strong usable range and slightly better efficiency than the ID.3 – the Leaf feels cheap (yet is pricier than the VW), low on quality, and not so great to drive, lacking comfort compared with its rival. The tech is also past its best; the VW’s touch-sensitive set-up might not be perfect, but it’s much more modern and responsive.
Complete vergelijkingstest: https://www.autoexpress.co.uk/electric-cars/353402/volkswagen-id3-vs-nissan-leaf
Nissan, Kia en Hyundai moeten eigenlijk de prijzen wel flink omlaag gaan gooien, anders wordt het volgens mij wel heel erg lastig om nog verkopen te genereren naast de scherp geprijsde ID.3 en Enyaq.
Beyond zei:Vrijwel alles bedienen via dat scherm vind ik een gruwel. Echt geen ID3 voor mij. En dan ook nog Pon als importeur dan is het helemaal duidelijk.
Mach1 zei:Zie de ID3 steeds vaker rijden in tegenstelling tot de Golf 8.