Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Wat een karige 540 zeg. Geen 360 graden camera, geen distronic, geen galvanische knoppen op het stuur...

kleurencombi is wel top.

Ik had dit in mijn g30:

Nice, mooi ook die 3 knoppen naast de versnellingspook. Jij hebt / had zo te zien zwarte versnellingspook en galvanische knoppen - wist niet dat dit apart kon ?

Ik was vorige week met de Z4 bij de dealer (voor onderhoud en vervangen van de rechter zonneklep, nu een effen zwart exemplaar ipv met die vreselijke airbagstickers), en ook de nieuwe 5 nog eens bekeken. Maar als ik dan die G31 van Dude zie dan kan ik toch niet anders zeggen dan dat de 5-Serie heel wat grandeur verloren heeft. De materialen in het interieur vallen tegen, geen nappa leder mogelijk, geen met leer bekleed dashboard en deurpanelen meer met die fraaie stikselnaden, veel harde kunststoffen, beetje onsamenhangend dashboard, bekerhouders zonder afdekklep, en (daar komt ie weer) het vaste glazen dak. Een dik aangeklede 5-Serie was altijd geweldig of zelfs jaloersmakend, dat kan ik van de nieuwe 5 helaas niet meer zeggen.

Laatst bewerkt:
Ik ben er nog niet uit of ik deze ALPINA B3 Bi-turbo met gouden striping en velgen nou mooi vind of toch ook een beetje wansmaak..
IMG-20241102-124858588-HDR.jpg

1000018900-edited.jpg

Laatst bewerkt:
2 maanden terug mijn E85 Z4 verkocht, en dit is sinds gisteren mijn opvolger. (foto's van de vorige eigenaar)
Een E89 Z4 2.3 M-Sport van 2011 en 115000km in de kleur saphire black 475.
Vrij uitgebreide optie lijst ook.
Rijdt echt heerlijk! vooral een stuk comfortabeler en dat was precies wat ik zocht.
Maar echt compleet andere auto dan de E85 die veel meer spartaans is.

De N52B25 2.5 zes lijn is een geweldig soepel blok in combinatie met de sportautomaat.
En het adaptieve M sport onderstel is ook erg fijn, in normal heerlijk comforttabel en in sport merkbaar strakker.
Verder is de auto echt netjes, komende tijd eerst veel wassen/poetsen/polijsten en even eigen worden met de auto,
Eerste upgrade zal een apple carplay module worden, die kan ingebouwd worden op het bestaande navi pro klapscherm wat er in zit.

Untitled by bofkont OEM, on Flickr

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Bofkont! Ziet eruit als een heel net exemplaar met de juiste opties, en met die fijne 6-lijn kom je echt niks tekort(y)

Eerste upgrade zal een apple carplay module worden, die kan ingebouwd worden op het bestaande navi pro klapscherm wat er in zit.
Benieuwd waar je dit laat doen / m zelf bestelt en inbouwt. Ik zit er toch meer aan te denken om dit ook in te bouwen, schijnt niet zo heel lastig te zijn

Ik vind de E89 stiekem mooier dan z’n voorganger , heel mooi exemplaar zo! Geniet ervan
Ben ik het mee eens. De E89 is ruimer, zit beter (al helemaal met sportstoelen die zeldzaam zijn op een E85), heeft een mooier front en een veel mooier interieur. Het enige nadeel van de E89 vind ik de bagageruimte die bijna geheel wordt opgeofferd aan het stalen dak wanneer deze geopend is, maar anderzijds geeft dat dak je ook weer de mogelijkheid om de auto het hele jaar door te blijven rijden.

Bedankt allemaal!

Persoonlijk vind ik de E85 nog steeds mooier om te zien, koetswerk.
Maar dan het interieur, dat is van de E89 zoveel fraaier en mooier afgewerkt.
De keuze voor de E89 is vooral omdat ik meer comfort zocht, de drempels en klinkerwegen waren in de E85 altijd vervelend. De E89 is op dat vlak echt zoveel beter!
Kofferbak is wel even een stukje lastiger precies zoals MB300SL zegt.

Dude, daar ben ik nog niet helemaal over uit, er zijn meerdere aanbieders.
Zelf doen zie ik niet zo zitten, moet echt perfect gebeuren, wil geen beschadigde interieurdelen.

Laatst bewerkt:
Ik was vorige week met de Z4 bij de dealer (voor onderhoud en vervangen van de rechter zonneklep, nu een effen zwart exemplaar ipv met die vreselijke airbagstickers), en ook de nieuwe 5 nog eens bekeken. Maar als ik dan die G31 van Dude zie dan kan ik toch niet anders zeggen dan dat de 5-Serie heel wat grandeur verloren heeft. De materialen in het interieur vallen tegen, geen nappa leder mogelijk, geen met leer bekleed dashboard en deurpanelen meer met die fraaie stikselnaden, veel harde kunststoffen, beetje onsamenhangend dashboard, bekerhouders zonder afdekklep, en (daar komt ie weer) het vaste glazen dak. Een dik aangeklede 5-Serie was altijd geweldig of zelfs jaloersmakend, dat kan ik van de nieuwe 5 helaas niet meer zeggen.
Zaterdag heb ik de nieuwe M5 bekeken en die vind ik dan wel weer heel gaaf. Mooier dan verwacht eigenlijk. Ik mag er binnenkort een rondje mee rijden en dan benieuwd naar de beleving.

Ja de M5 is wel een verhaal apart. En als phev nu ook ook veel betaalbaarder dan voorheen. Wordt ook in een heel fraai kleurtje groen geleverd…;)

• Leuk
Waarderingen: funf
Dude, daar ben ik nog niet helemaal over uit, er zijn meerdere aanbieders.
Zelf doen zie ik niet zo zitten, moet echt perfect gebeuren, wil een beschadigde interieurdelen.
Motivesupplies had ik ook gezien. Ik durf het zelf wel aan hoor, de tutorials voor de F1x reeks zijn legio aanwezig. Heb al eens eerder m’n Dashboard ontleed om de sierdelen te polijsten :)

@De Dude Ik ben zelf ook niet handig, durf het echt niet aan.
Maar als je het zelf kunt doen kun je zo'n box vrij voordelig aanschaffen, ook via ali express zelfs, deze bedrijven kopen ze zelf ook in China voor weinig natuurlijk.

Maar als je het zelf kunt doen kun je zo'n box vrij voordelig aanschaffen, ook via ali express zelfs, deze bedrijven kopen ze zelf ook in China voor weinig natuurlijk.
Ja had die idd gezien ook op de bekende websites.

Ik heb het zelf niet perse nodig, maar sorteer wel voor bij evt verkoop. Het is aantrekkelijk om aan te geven dat er Apple CarPlay op zit.

Ook omdat er geruchten zijn dat het 3G netwerk eruit gaat, waar de interne simkaart in de BMW op zit voor Connected drive.

Mooie upgrade Bofkont! Zo te zien een verzorgd exemplaar. Gefeliciteerd!
Ja heel erg goed opgepast! afgelopen jaar nog groot onderhoud gehad met nieuwe banden.
Over de afgelopen 4 jaar is er voor 5000 euro onderhoud en vervanging slijtage delen gedaan zoals remmen/schijven en de adaptieve schokbrekers voor, kosten exclusief montage alleen al 600 euro per stuk.
Bmw blijf maar werken o_O :ROFLMAO:

Ja heel erg goed opgepast! afgelopen jaar nog groot onderhoud gehad met nieuwe banden.
Over de afgelopen 4 jaar is er voor 5000 euro onderhoud en vervanging slijtage delen gedaan zoals remmen/schijven en de adaptieve schokbrekers voor, kosten exclusief montage alleen al 600 euro per stuk.
Bmw blijf maar werken o_O :ROFLMAO:

5k maar? Weet dat er ergens een X5 rondrijdt die dat soort bedragen aan zijn laars lapt. :censored:

3500 euro exclusief schokbrekers, dat is voor 4 jaar rijden geen grote kostenpost, lijkt me eerder aan de lage kant voor een 13 jaar oude Z4.

Deze speciale AMG deed me direct denken aan onze oud forum bezoeker waar ik de naam van ben vergeten.
Wijhe??
Wat een ding zeg! Ook mooi om te zien dat Douwe nog steeds in deze exclusieve business opereert.
Prachtig bedrijf, jaren geleden met een aantal forumleden daar op bezoek geweest.

Deze speciale AMG deed me direct denken aan onze oud forum bezoeker waar ik de naam van ben vergeten.
Wijhe??
Wat een ding zeg! Ook mooi om te zien dat Douwe nog steeds in deze exclusieve business opereert.
Prachtig bedrijf, jaren geleden met een aantal forumleden daar op bezoek geweest.
Weide

Wijhe??
Ik vind het niet extreem genoeg voor Weide. Die kwam altijd met wat extremere exemplaren.

Ja Weide was het, dankjewel Michel!
Geweldig was het altijd zijn diepgravende onderzoeken naar deze unnikats!
Jammer dat we niets meer van hem horen/lezen hier.

Bijzondere Individual kleur "Urban Green" op een verder niet zo heel bijzondere 420i Coupé. Wel een lage kilometerstand, gemiddeld nog geen 6000 kilometer per jaar mee gereden.
bmw-4-serie-coupe-420i-high-executive-m-sport-urban-green.jpg

bmw-4-serie-coupe-420i-high-executive-m-sport-urban-green.jpg

BMW 420i Coupé

Ik vind dit groen dan persoonlijk de 4-serie veel beter staan.
bmw-4-serie-coupe-420i-high-executive-420i-high-executive.jpg

BMW 420i Coupé

Laatst bewerkt:
Die bovenste vind ik letterlijk een snertkleur, die onderste is prachtig. Sowieso mooi dat groen als autokleur helemaal terug is!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan