Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Mooi filmpje met eerbetoon aan een mooi subsegment der Teutonen (en natuurlijk mijn favoriete): de zescilinder stations Tourings

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Pietertje, mooie kerel altijd vol verhalen! Hij stond vroeger als hobbyist met leuke auto’s op Interclassics Maastricht. Daarna naar -nota bene het episch centrum der auto handelaren- Apeldoorn. Nu op een prachtige plek in Terwolde.
We kochten er ooit een E46 cabrio die hij zonder druppel benzine afleverde….dat heeft ie moeten horen!

V Eerde heeft tegenwoordig inderdaad een prachtige showroom in Terwolde, mooi aanbod auto's. En Pieter is echt wel een Bmw kenner. Maar idd mooi voorbeeld een lege benzine tank, ik vind hem net iets te glad, blijft iets teveel Apeldoorn aan kleven ;)

Beetje slechte foto's zo in het donker, maar gisteren afgesproken met iemand met een E39 M5:

file.php

file.php

En niet zo maar een E39 M5, maar de E39 M5 die van mijn vader is geweest in 2002/2003! Een goede vriend van me taxeert auto's en kwam een paar weken geleden met de vraag of dit nou de oude M5 van mijn vader was geweest. Ja dus! Toevallig woont de nieuwe eigenaar in de buurt, dus was dat snel geregeld. We hadden nog wat oude facturen thuis liggen, dus die kan de nieuwe eigenaar bij de documentatie stoppen.

Yeah baby … brings back memories. Kocht zo’n E39 M5 ‘by impulse’. Naar NED geïmporteerd, afkomstig van een Nederlandse voetballer bij FC Barcelona.

Al jong was ik fan van Amerikaanse Q-cars, of te wel sleeper cars annex Police cars. Liefst onopvallende sedans die bulkten van de power.

Tijdens mijn studie ging ik met m’n homies naar California en huurden we bij RENT-A-WRECK. Bestaat nog steeds. Oude Buick’s of Oldsmobiles met V8’s die gekieteld waren.

Ten tijde van de E39 reed ik veel, had de middelen en was om. Bimmer ging weg omdat file rijden (wel tof dat er TV aan boord was) met een V8 >400 pk die 1 op 5 consumeert mij te gortig werd. 2 tot 3 maal per week 70 liter … reken maar uit. Lease 330 volgde op.

Veel plezier met de ex van je pa! ;)

Laatst bewerkt:
Helaas bleef het bij een klein ritje. ;) Erg leuk om een keer op de bestuurderstoel te zitten. Wel weer een kwestie van never meet your heroes. Ondanks dat het natuurlijk een heerlijke auto is, had ik er meer van verwacht. Blijft uiteindelijk toch een slagschip met behoorlijk lange versnellingen. Hij voelde niet veel sneller aan dan mijn Z4.
Nee, dan uiteindelijk toch liever een W211 E55 AMG!

Geweldig zo'n E39 M5.
Blijft toch wel veruit mijn favoriete 5 serie.
Een nette met een lage kmstand zijn tegenwoordig echt bizar duur.

Geweldig zo'n E39 M5.
Blijft toch wel veruit mijn favoriete 5 serie.
Een nette met een lage kmstand zijn tegenwoordig echt bizar duur.
Jep ik sluit mij hierbij aan.

Blijft na al die jaren nog steeds de 5 met het allermooiste lijnenspel.

Ondanks dat het natuurlijk een heerlijke auto is, had ik er meer van verwacht. Blijft uiteindelijk toch een slagschip met behoorlijk lange versnellingen
Herkenbaar. Vorig jaar ook voor het eerst in een E39 en die viel dan toch tegen.

ik behoor tot de minderheid die de e39 niet helemaal geweldig vindt.
Toen die net uitkwam was ik als beginnend puber helemaal fan van de e34, en de e39 had maar rare koplampen. Het interieur was wel een enorme sprong voorwaarts, maar toch.

Mijn moeder had toen een boston groene 525tds, met zwart/grijze stoffen bekleding. Ik weet nog dat ik compleet flabbergasted was met de navigatie destijds. Heerlijke auto om als tiener nog zonder rijbewijs de snelwegen te verkennen :cool:

Jep ik sluit mij hierbij aan.

Blijft na al die jaren nog steeds de 5 met het allermooiste lijnenspel.

Herkenbaar. Vorig jaar ook voor het eerst in een E39 en die viel dan toch tegen.

Ik denk dat ik dan niet weer in een E39 moet gaan zitten. Mijn herinneringen aan mijn E39s zijn louter positief. In mijn beleving de perfecte mix tussen sportief en comfort. Zeker de 528i was meer dan krachtig zat en comfortabel. De 520d was heerlijk cruisen met een fijne handbak. Wel net een te groot turbogat want een 530d was de souplesse zelf.

Ik mis em nog steeds wel. De e39 525d. En ik denk niet dat et mij tegen zou vallen. Ik krijg al weke knieën alleen van et geluid van de startmotor, de rechter ruitenwisser, de middenconsole. Wat. Een. Auto. Wat ik niet mis is et gemartel om em trillingvrij te krijgen. :LOL:

De rechter ruitenwisser....Ben niet de enige dus.... Heb 2 jaar een E39 525td gehad. Fijne wagen niet snel, wel geschmeidig. Handbak, vrij weinig trekkracht maar wat een heerlijk motorgeluid. De oranje interieurverlichting. Het klikken van de clignoteurs..Zalig. Heb nu een Lexus RX. Die heeft ook zo'n rechter ruitenwisser maar dat mooie mechanisme valt bijna helemaal weg achter de raamlijst/deel dashboard.
:cool:

De oranje interieurverlichting vind ik nog steeds prachtig! E46 & E38 ook gehad en die hadden het ook. De E31 trouwens ook. Heerlijk overzichtelijk en rustig.

Die E31 starten.. dat geluid, dat zal ik nooit vergeten. Wat een kracht hoorde je daar.

Verdorie ja! De rechter ruitenwisser. Nu komen er weer herinneringen naar boven. Bizar hoe je dat nog kan onthouden na 25 jaar!

Oh, dat heeft Mercedes al sinds de W124 (enkele wisser), en nog steeds bij de rechter wisser tot en met de huidige E-Klasse (en andere modellen).

De BMW E60/61 had ook nog zo’n constructie op de rechter wisser, op de F10/11 werd het zo’n lullig kort wissertje aan de rechterkant die de bovenhoek veel minder ver meenam dan daarvoor.

Laatst bewerkt:
De enkele wisser van de W124 is een apparaat op zich. Die is zo krachtig dat je bij stilstaan de auto voelt schudden als de wisser heen en weet gaat.

Ik weet dat ik het hier niet meer mag vermelden, maar er zijn nieuwe auxiliary accu's in dr BMW gegaan: 1.000 dollar, dit keer voor eigen rekening en eigenlijk gewoon normaal onderhoud. Je zou bijna vergeten dat dat ook nog moet gebeuren.

We hadden tijdelijk even een nieuwe X3 in de garage staan. Geen verkeerde auto.

Verder weinig autonieuws hier.

Vanmorgen even bij de MB dealer geweest. Kennis heeft een ix3 aangeschaft en ik merk dat het onderhoudsvrije van de eGolf voor een dagelijkse auto wel fijn is. De Infiniti heeft de afgelopen 2 jaar ook al 6k aan onderhoud gekost (waarvan ik 2k al wist dat het nodig was bij aanschaf en 1.5k nieuwe banden/velgen).

Maar wat is zo een EQC toch klein achterin! Een GLC eigenlijk ook. Heb voor mijn formaat eigenlijk een GLE nodig, maar die kosten een godsvermogen. Zit wel heerlijk.

Binnenkort maar even die ix3 rijden. Zijn al onder de 40k gedoken qua prijs..

Oh, dat heeft Mercedes al sinds de W124 (enkele wisser), en nog steeds bij de rechter wisser tot en met de huidige E-Klasse (en andere modellen).

De BMW E60/61 had ook nog zo’n constructie op de rechter wisser, op de F10/11 werd het zo’n lullig kort wissertje aan de rechterkant die de bovenhoek veel minder ver meenam dan daarvoor.
De Kathedraal had het ook al. Echter dan in een Engelse setting.

En ff vloeken in de kerk. Maar rijdt nu 2 weken in de Phaeton. Maar wat een geweldige reisauto is dat. Zetels perfect, comfort perfect en de combi met de 4.2 is echt top. Dat VW destijds een w12 er in gelepeld heeft beats me. Met de 4.2!kom je niets te kort.

Na diverse BMW’s en Mercedessen staat Mercedes in dat opzicht wel boven BMW in mijn optiek.
Nja, lastig uit te leggen, ik heb natuurlijk ook best lang tegen de wissers van de w212 aangekeken, ik denk de beste wissers die ik ooit gehad heb en beter ga ik vermoedelijk ook nooit meer tegenkomen, maar die van de e39 doen toch met meer grandeur hun werk ofzo. De w212 was ergens wat klinischer dan de e39, nogmaals, kan et niet goed uitleggen denk ik. Maar de beste was zonder meer de w212. Phoa wat was dát een autobahn auto zeg.

rijdt nu 2 weken in de Phaeton. Maar wat een geweldige reisauto is dat. Zetels perfect, comfort perfect en de combi met de 4.2 is echt top. Dat VW destijds een w12 er in gelepeld heeft beats me. Met de 4.2!kom je niets te kort.
Inderdaad hele fijne reisauto. Maar 335pk en 430nm is niet overdadig voor een zwaargewicht van 2.066 kg. Ik heb er anderhalf jaar mee gereden, en het was een heel fijne auto. Maar het gewicht was altijd te merken, ook bij acceleraties. Een dikke motor met meer dan 600pk zou de Phaeton veel souvereiner maken. Helaas was die W12 van destijds behoorlijk dorstig.

IMG-1609.jpg
IMG-1585.jpg
IMG-1584.jpg
Had ik deze al gedeeld ? Staat al tijdje in m’n favoriet. Dit is dé teutonische kleurencombinatie die ik het aller gaafste vind.

Heerlijk individual uitgevoerde 5 serie en hij staat in NL!
  • Individual tartufo Merino volleder
  • Populier hout inleg
  • Antraciet dakhemel
  • Galvanische knoppen
  • Alcantara Dashboard (wist niet dat dit kon?)
Ik vind alleen €44k voor een auto van 5 jaar oud en bijna 100,000 km behoorlijk wat..

Link naar advertentie

Mooi interieur. Wel jammer van het privacyglas, en ook jammer dat de eerste onderhoudsbeurt pas werd uitgevoerd na bijna 3 jaar en 51.000 km :oops:

Wat een karige 540 zeg. Geen 360 graden camera, geen distronic, geen galvanische knoppen op het stuur...

kleurencombi is wel top.

Ik had dit in mijn g30:

Heel fraai. Ik heb een enorm zwak voor Bmw interieurs. Ik vind het gewoon heel mooi en classy. Tot dusverre heb ik ze ook nog niet kunnen betrappen op overmatige slijtage. Wel altijd zitvlak verlengers nemen anders te kort voor mij.

Tot dusverre heb ik ze ook nog niet kunnen betrappen op overmatige slijtage. Wel altijd zitvlak verlengers nemen anders te kort voor mij
Het linker gedeelte vh zitvlak is wel zwak punt als je comfort stoelen hebt. Weinig vijf series die daar niet een beetje ‘lubberen’.

Mijne heeft er ook last van helaas. Moet dit nog aanpakken, idee om opnieuw te laten vullen en leder strak + opnieuw verven

Heel fraai. Ik heb een enorm zwak voor Bmw interieurs. Ik vind het gewoon heel mooi en classy. Tot dusverre heb ik ze ook nog niet kunnen betrappen op overmatige slijtage. Wel altijd zitvlak verlengers nemen anders te kort voor mij.
Nice, mooi ook de drie knoppen zo naast de automaat ;)

Terug
Bovenaan