Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat kan ik alleen maar beamen. Hallo daar. Been a while. Onderweg met het ov naar de andere kant van het land om een rijdende Russische dobbelsteen op te halen.Jazeker! Heerlijke auto. Stond er mee stil op de A20 bij Chateauroux met kapotte multiriem. Da's in tienduizend km ook wel precies alles wat ik er mee gehad heb. Ik moet eigenlijk weer een diesel, maar ja.... het rijdt zo fijn.
Klopt, bij 120 rijdt ie inderdaad heerlijk. Of eigenlijk, vanaf 120. De M110 maakt best veel toeren (zeker vergeleken met moderne motoren), en zo rond de 100 denk je dan dat ie eigenlijk best nog een keer zou mogen doorschakelen naar een hogere versnelling. Maar ga je dan sneller dan gaat ie voor je gevoel steeds rustiger lopen en is het net alsof ie dan meer in z’n element is.Mooi om te zien op de tellergroep van je S, beide meters recht omhoog! De ideale snelheid voor deze auto.
Vandaag even naar de nieuwe E-Klasse wezen kijken.
Maar dan de Russische variantIk moest zelfs denken, maar dat klinkt als een G-klasse!
Zoveel mensen, zoveel wensen.Dat heb ik met al die oude BMW's het is oud en achterhaald en ik wordt er warm nog koud van.
Ik kan me hier wel in vinden. Op een enkele nieuwe 2 serie coupe of 3 serie is mij alles veel te lomp, grof en vooral niet stijvol..Leuk filmpje over de BMW 735i E23 op de IAA in 1981. Wat een fantastische auto, destijds en nu nog steeds! Het liet zien waartoe de automobiele industrie op dat moment in staat was.
IAA 1981 BMW 735i
Inmiddels hebben we de zevende generatie 7-Serie G70, 5.40 meter lang, actieve 4wielbesturing, geraffineerde onderstelafstemming, een zeer opvallend front, buitenproportionele verhoudingen en veel fratsen zoals een bioscoopscherm achterin. Met alle techniek aan boord laat ie zien waartoe de automobiele industrie anno nu in staat is. Een fantastische auto, en het rijdt natuurlijk vele malen beter dan een E23 ooit gedaan heeft. Maar dat ie mij, als ik door een BMW-showroom loop, vrijwel niets doet dat vind ik toch wel tekenend…
Nou, lekker is dat. Ik wilde net komen vertellen dat ik een nieuwe fiets heb. Een Teutoonse nog wel, want het is een Riese & Müller.Ik kan me hier wel in vinden. Op een enkele nieuwe 2 serie coupe of 3 serie is mij alles veel te lomp, grof en vooral niet stijvol..
Hetzelfde heb ik ook met nieuwe huizen en nieuwe fietsen…
De meeste hedendaagse Bimmers kunnen mij niet tot weinig bekoren, behalve de X5 (best wel mooi), 4-serie coupé/cabrio (mooi), 8-Serie coupé/cabrio (prachtig) en de Z4 (als M40i geweldig). Voor die laatste ben ik inmiddels in de markt, de E cabrio is verkocht.Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik kan me hier wel in vinden. Op een enkele nieuwe 2 serie coupe of 3 serie is mij alles veel te lomp, grof en vooral niet stijvol..
Hetzelfde heb ik ook met nieuwe huizen en nieuwe fietsen…
yup, en de m2 coupe, maar op de een of andere manier vind ik de xm ook wel een gaaf ding. Maar of ik die echt zou kopen is een tweede. Van alle nieuwe autos zijn er nog maar heel weinig waar ik wat mee heb. Nissan Z vind ik ook wel een leuk ding, en begint nu een beetje fatsoenlijk leverbaar te worden.De meeste hedendaagse Bimmers kunnen mij niet tot weinig bekoren, behalve de X5 (best wel mooi), 4-serie coupé/cabrio (mooi), 8-Serie coupé/cabrio (prachtig) en de Z4 (als M40i geweldig). Voor die laatste ben ik inmiddels in de markt, de E cabrio is verkocht.
Het zou voor mij nu iets te voor de hand liggend zijn om te zeggen dat je bij de keuze voor de X5 ook moet zorgen voor een goede garantie.Hier hetzelfde als bij W212. De E-Klasse bevalt meer dan goed, maar inmiddels liggen er zonnepanelen en om die meer te benutten zou een PHEV voor mij niet verkeerd zijn. Daarin is best veel keuze, maar ideaal wordt het nooit. Een jong gebruikte S-Klasse of 7-Serie hebben geen trekgewicht, een E-Klasse heeft veel te weinig kofferruimte om nog met het gezin op skivakantie te gaan, en bij BMW is er op de 5-Serie ineens geen schuifdak meer leverbaar. En zo komen dan toch de SUV's in beeld (waar ik eigenlijk nooit iets mee had), zoals de X5 45e of de nieuwe Benz GLC300e of 400e, eigenlijk hele fijne en ruime auto's, zien er ook best goed uit, maar ik heb toch mijn twijfels of ik er gelukkig mee wordt.
Ik heb in een T6 gereden, viel me oprecht niet tegen. Maar echt warm werd ik er ook weer niet van. Maar wat MB 300SL zegt, je komt met een PHEV toch in een soort compromis terecht, de vraag is hoeveel je op welk vlak wil slikken.Vond de V60 T5 CC (of B5 of whatever - dus geen hybrid) nogal een tegenvaller. Wel een knap uiterlijk maar van binnen redelijk goedkoop aanvoelend, automaat van Aisin is duidelijk minder dan een Merdedes of ZF exemplaar. Polestar 2 vond ik ook niets dus wellicht zijn moderne Volvo's en ik geen match.
Wellicht een 220E of een 230E overwegen dan? Ik heb de 230 als coupé een tijdje gereden en dat beviel me toen goed. Ik heb zelf de indruk dat de 200 wat ondergemotoriseerd is.Ooit eens hier in dit topic over een w124 gesproken.
De specialisten zitten hier hoordde ik...
(1 van) de beste MB's is de w124 wordt er weleens gezegd, naar mijn idee zijn dan de tweede serie ongeveer 1988-1992 de toppers.
Zelf zie ik me eerder in een 200 4cyl 4bak met in het oog springende trekhaak en een hoefijzer in de grille rond tuffen.
Maar een automaat is natuurlijk ook heerlijk in deze bakken.
Aanmelden op het w124.nl is nog steeds niet mogelijk, ik kan de beheerder ook niet bereiken...
Ik ben me zo links en rechts aan het inlezen en aan het rond kijken.
Nog wat tips? of doen en vooral niet doen?
Hier zie ik regelmatig een paarse, vind ik echt goed staan. In het echt nog gaver dan op de foto's.Nog even over de kleur: Ik wilde aanvankelijk voor een sprekende kleur gaan, maar heel veel kleuren zijn er niet geleverd op de Z4. Misano Blau en San Francisco Rot blijven dan over, maar hoewel beide kleuren er op foto's vaak heel goed uitzien vallen ze in het echt enorm tegen. Misano is te licht en SF is teveel steenrood, beide missen diepte en zien er onder de meeste omstandigheden uit alsof het uni kleuren zijn i.p.v. metallic.
Zilver kan de Z4 goed hebben (zeker met zwarte accenten en zwarte wielen) maar met de ook al zilveren Benz wordt dat toch iets teveel van het goede. Wit valt ook wat tegen, en dan is er nog Frozen Grey wat best een mooie kleur is maar lastig in onderhoud (een keer teveel poetsen en je hebt een glansplek in de lak en kunt hem overspuiten).
En zo kwam ik uit op zwart, en dat staat de G29 gewoon heel goed. Wel met de mat-chromen (of is het brons?) accenten en daar horen dan ook deze wielen bij waarin hetzelfde "mat-chroom" de boventoon voert.
Zoals et nu lijkt ga ik straks in et Portimao Blau de weg op. Wel een stevige kleur, maar goed, na 3 jaar een grijze passat mag et ook wel weer wat pittiger.Skyscraper grey en Portimao blau zijn ook mooie kleuren, maar zijn er ook pas vanaf ‘22.
Geweldige BMW met de befaamde B58 motor, dat wordt genietenInmiddels heb ik mijn eerste ervaring met een Duitse (BMW) dealer, na eerst een tijdje gezocht te hebben in NL heb ik in Bonn een mooi uitgevoerde Z4 gevonden en gekocht. Vandaag deze M40i bekeken en een proefrit gemaakt, zelfs nog met open kap want de zon scheen zowaar! Geweldige kar, heerlijke 6 in lijn,
Ja. Moet em zelf nog even zien, maar in principe is et rond.Wat gaat het worden W212, een 330e Touring?