Teutonia LXV :Geschwindigkeit

De X5 staat weer bij ons voor de deur. Het blijft een mooie auto, hopen dat hij nu weer betrouwbaar is.
 
Laatst bewerkt:
De X5 staat weer bij ons voor de deur. Het blijft een mooie auto, hiorn dat hij nu weer betrouwbaar is.
'Vertrouwen komt te voet en gaat te paard'.
Zal wel even duren denk ik dan voordat je de X5 weer helemaal 'vertrouwd'.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat even door de rekening te bladeren. Dat was weer ongeveer USD 10.000... ik ben nu even de tel kwijt van het totaal bedrag tot dusver.
 
We hebben de X5 niet achtergelaten en besloten hem nog even te houden. Als 'ie rijdt is het een hele fijne auto.

Wat we gekocht hebben is waarschijnlijk niet moeilijk te raden.
 
Ik heb hem gezien ja. In de video wordt beweerd dat je een Bronco hier vanaf USD 35k kan kopen, maar dat is wel erg optimistisch en bovendien geen eerlijke vergelijk met de EUR 130k in Nederland.

Ik wil hem precies als onderstaande:

2021-jeep-wrangler-sahara-black-and-2021-ford-bronco-black-diamond-yellow_100797544_m.jpg

^^ Dit dus?
 
Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Het is niet mijn type auto, maar deze straalt wel wat uit moet ik toegeven. In de states zal het een goede keuze zijn denk ik.

De roadtrip Engeland-Wales zit erop. We kunnen beter de grapjes van slechte Belgische wegen aanpassen naar Engelse wegen. Mijn god, wat zijn die slecht zeg. Niet alleen de wegen op het platteland, maar ook de M wegen. De infra laat echt te wensen over.

Mooie dingen gezien, aardige mensen ontmoet, onderweg ook toch wel leuke automobielen gezien. Veel hot hatches nog t.o.v. Nederland en leuk spul op estates uiteraard. Het links rijden went snel. Het meest vervelende is het gebrek aan overzicht omdat je als bestuurder links zit i.p.v. rechts. Daardoor mis je in bochtige secties overzicht in een Nederlandse auto.

Wel balen dat ik niet met de cabrio ben gegaan. Vertrek op donderdagmiddag. De auto woensdag uit de garage bij mijn moeder gehaald. Alles perfect. Donderdagochtend tanken etc. voor vertrek en toen deed de elektrische stoelverstelling aan de bestuurderszijde het niet. Niet onoverkomelijk, maar toen bleken de ruitenwissers het niet te doen, knipperlichten ook niet, bepaalde info via het dash ook niet dan wel niet correct. Het had die nacht wel enorm geplensd maar dat moet natuurlijk niks uitmaken en dat deed het in het verleden ook niet. Snel nog naar mijn garage. Die waren super door gelijk een diagnose te stellen. Zeer waarschijnlijk de regelunit die diverse elektronica aanstuurt. Die hadden ze niet op voorraad en blijkt een aardige klus te zijn om te vervangen dus sowieso niet tijdig haalbaar. Balen!

Snel de knop op en de A5 mee. Ook geen straf. Einde van de middag toen we inmiddels in Vlissingen bij de schoonouders waren belt de garage nog op het nippertje. Bleek iets met de accu te zijn. Een nieuwe verhielp het euvel. Ze konden het blijkbaar toch niet loslaten. Helaas niet meer realistisch om terug te rijden naar Limburg en te wisselen.

Komend weekend maar een weekendje Eifel/Moezel gepland om te compenseren :).
 
Wrappen niet nodig, ik ben erg tevreden met de kleur zo. Verder echt genieten om alles te ontdekken. Ik zal binnenkort eens kijken of ik dat reservewiel zelf kan verwisselen. Lijkt me een vrij zwaar wiel om eraf te halen.
 
Mooie Bronco!
Gefeliciteerd. Vervanging van de Explorer?

Wat is dat ‘blokje’ op de bestuurders deur, net boven het handvat?
 
Scherp, dat blokje zijn 5 knopjes, daarmee kan je de auto ontgrendelen zonder de sleutels op zak te hebben. Of je kan de auto op slot doen terwijl de sleutels binnen liggen.

De Bronco vervangt de Expedition als dagelijkse auto, maar we hebben de Expedition gehouden als werkpaard en lange roadtrip auto.
 
omg, die w123, hoe hebberig kun je worden?

e36 begin ik meer en meer te waarderen, maar vind nog maar een mooie.
Ik heb straks een nieuwe woning met plek voor 8 autos, maar we hebben er maar 2, dus .... :cool:

het nederlandse nieuws volg ik nog geregeld, voor de autoliefhebber niet veel goeds, benzine straks naar 2.50 ?
 
Zover was ik ook. Maar is dit een recent gemaakte foto, is het een render, is het een foto van vroeger?
Wat er bij de foto op de site staat; "This time we're bringing a factory floor somewhere in Germany in the mid 90's to life featuring 8 OEM colored E36 M3 Coupes! The colors featured are Hellrot Red, Dakar Yellow, Daytona Violet, British Racing Green, Avus Blue, Arctic Silver, Cosmo Black and Alpine White!"
 
omg, die w123, hoe hebberig kun je worden?

e36 begin ik meer en meer te waarderen, maar vind nog maar een mooie.
Ik heb straks een nieuwe woning met plek voor 8 autos, maar we hebben er maar 2, dus .... :cool:

het nederlandse nieuws volg ik nog geregeld, voor de autoliefhebber niet veel goeds, benzine straks naar 2.50 ?
Plek voor 8 auto's..!? :oops:
 
Ik zat even door de rekening te bladeren. Dat was weer ongeveer USD 10.000... ik ben nu even de tel kwijt van het totaal bedrag tot dusver.
Oke, ik heb het even op zitten tellen... tot nu toe is er USD 31.400 aan de X5 onder garantie gerepareerd... het zou je eigen geld maar zijn. Dan ben je er wel een beetje klaar mee.
 
Belachelijk hoog bedrag, gelukkig bestaan er ook nog coulanceregelingen bij een kwaliteitsmerk als BMW en komen dergelijk hoge kosten ook zonder verlengde garantie doorgaans niet bij de klant op de factuur.
 
Plek voor 8 auto's..!? :oops:
hehe, ja, 2 garages voor 3 autos, en een apart gebouw voor 2. Vorige eigenaren was een vrij groot gezin met veel auto's. Het kleinere gebouwtje wordt mijn "mancave".

Oke, ik heb het even op zitten tellen... tot nu toe is er USD 31.400 aan de X5 onder garantie gerepareerd... het zou je eigen geld maar zijn. Dan ben je er wel een beetje klaar mee.

ik ken de lemon law in texas niet, maar had je m inmiddels niet gewoon terug kunnen brengen?
 
Serieus geld... Iets met vertrouwen, een paard en een paar voeten... Fijn dat de garantieregeling zo goed is.
Dit geeft juist vertrouwen in Bmw.
Dit is wel een heel erg maandagmorgen exemplaar volgens mij, kun je bij alle merken treffen.
Het grote verschil kun je maken in de service die blijkbaar bij BMW heel erg goed is gelukkig (y)
 
Dit geeft juist vertrouwen in Bmw.
Dit is wel een heel erg maandagmorgen exemplaar volgens mij, kun je bij alle merken treffen.
Het grote verschil kun je maken in de service die blijkbaar bij BMW heel erg goed is gelukkig (y)
Dat zonder enige twijfel! En ik ken BMW ook als een merk waarbij coulanceregelingen echt goed zijn. Maar ik meen dat Twix een uitgebreide garantie had afgesloten, waar dit allemaal onder valt. En als je dit niet hebt en je auto staat daarnaast tijden bij de dealer voor reparatie..... Kwaliteit wordt bepaald door de combinatie van de kwaliteit/betrouwbaarheid van de auto zelf, de dealerorganisatie er om heen om de service te kunnen verlenen én de houding van de importeur in geval van garantie en coulance. Maar of daar een 3e of 4e eigenaar nog wat aan heeft als de auto een jaar of 7 is??
 
Na de garantie periode ben je afhankelijk inderdaad van de coulance die per geval wordt afgewogen.
Als je een trouwe klant bent die voor elk beurtje zijn auto trouw bij Bmw laat onderhouden gaat dat best nog ver wat ik vaak lees her en der.
Maar goed op een gegeven moment heb je een oude auto waarbij slijtage en leeftijd een grote rol gaat spelen waarbij de coulance steeds minder van toepassing is wat ook niet meer dan logisch is.
 
Het is natuurlijk gissen wat er was gebeurd zonder garantie. Feit is dat de dealer redelijk coulant is geweest met andere zaken.
Zo was ons ruitenwisserpompje kapot gegaan doordat ik er een verkeerd merk in had gegooid. Die hebben ze zonder problemen vervangen.
 
Lemon law geldt volgens mij alleen voor nieuwe auto's.
ik dacht dat je m destijds ook nieuw had gekocht, of als jonge demo. Bij ons geldt het volgens mij ook voor tweedehands, als ze niet ouder dan 2 jaar zijn. Maar dat verschilt geloof ik per staat.

Persoonlijk zou ik niet meer snel een bmw of welke auto ook kopen van 7+ jaar met al die moderne hybride techniek, dsg bakken etc etc. Maar de afgelopen tien ish jaren zijn er ook bar weinig auto's gemaakt welke ik nog echt zou willen hebben, misschien een bmw 1 M. De voorkeur gaat naar jaren 70 en 80 en wat leuke jaren 90 modellekes.
 
Nee, we hebben hem in 2019 gekocht. Hij was toen al 3 jaar oud. Ik wist toen ook wel dat een tweedehands plugin hybride van BMW een risico kon zijn, vandaar ook de garantie. Maar bij auto's koop ik nu tegenwoordig altijd extra garantie. Er is gewoon teveel dat stuk kan.
 
Vandaag ook heerlijk open getoerd met de recent aangeschafte teutoon.
Naast de fijne F31 320i nu eentje erbij met een heerlijke ouderwetse Reihensechser. Toch nog een keer een echte motor voordat het straks elektrisch wordt.
Een Z4 E85 3.0i uit 2003 in Titansilber met net 94dkm op de teller. Rijbeleving is echt fantastisch, heel blij mee.

 
Nee, vertel: het gaat toch pas vanaf een maandag/dinsdag weer regenen?
Bij jou dus al eerder. :cool:

Edit: Ja, je hebt gelijk. Het regent hier, in het zuid-oostelijk puntje van de Utrechtse Heuvelrug, al enkele uren flink door. :giggle:
 
Laatst bewerkt:
Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Het is niet mijn type auto, maar deze straalt wel wat uit moet ik toegeven. In de states zal het een goede keuze zijn denk ik.

De roadtrip Engeland-Wales zit erop. We kunnen beter de grapjes van slechte Belgische wegen aanpassen naar Engelse wegen. Mijn god, wat zijn die slecht zeg. Niet alleen de wegen op het platteland, maar ook de M wegen. De infra laat echt te wensen over.

Mooie dingen gezien, aardige mensen ontmoet, onderweg ook toch wel leuke automobielen gezien. Veel hot hatches nog t.o.v. Nederland en leuk spul op estates uiteraard. Het links rijden went snel. Het meest vervelende is het gebrek aan overzicht omdat je als bestuurder links zit i.p.v. rechts. Daardoor mis je in bochtige secties overzicht in een Nederlandse auto.

Wel balen dat ik niet met de cabrio ben gegaan. Vertrek op donderdagmiddag. De auto woensdag uit de garage bij mijn moeder gehaald. Alles perfect. Donderdagochtend tanken etc. voor vertrek en toen deed de elektrische stoelverstelling aan de bestuurderszijde het niet. Niet onoverkomelijk, maar toen bleken de ruitenwissers het niet te doen, knipperlichten ook niet, bepaalde info via het dash ook niet dan wel niet correct. Het had die nacht wel enorm geplensd maar dat moet natuurlijk niks uitmaken en dat deed het in het verleden ook niet. Snel nog naar mijn garage. Die waren super door gelijk een diagnose te stellen. Zeer waarschijnlijk de regelunit die diverse elektronica aanstuurt. Die hadden ze niet op voorraad en blijkt een aardige klus te zijn om te vervangen dus sowieso niet tijdig haalbaar. Balen!

Snel de knop op en de A5 mee. Ook geen straf. Einde van de middag toen we inmiddels in Vlissingen bij de schoonouders waren belt de garage nog op het nippertje. Bleek iets met de accu te zijn. Een nieuwe verhielp het euvel. Ze konden het blijkbaar toch niet loslaten. Helaas niet meer realistisch om terug te rijden naar Limburg en te wisselen.

Komend weekend maar een weekendje Eifel/Moezel gepland om te compenseren :).
Ja, ben vorig jaar geweest met de S. Via Zuid-Engeland - Brighton, Swindon area en Bristol - overgestoken naar Conwy en door naar Liverpool (aanradertje!). Vriendelijke mensen in Zuid-Engeland. Links rijden went idd snel; wat ik eng bleef vinden is het idee dat je in noodsituaties niet op je reflexen kunt vertrouwen, want alles is in spiegelbeeld.

Enneehh... hallo iedereen. Has been a while;-)
 
@Kristian2: Mooie Z4, met zo’n net exemplaar mag je jezelf wel een Bofkont noemen ;).

Ontwikkelingen hier: Deze zomer genoten van de auto’s en de nodige ritten gemaakt met de SL, Corvette, de beide S-en en de W124. Heel verschillende auto’s met elk z’n eigen charmes, en de afwisseling is vooral erg leuk.

Met de W116 ben ik een paar weken terug naar Klaas de Poel geweest, daar was de jaarlijkse StarCars & Coffee. Mooi evenement met heel veel Benzen oud en nieuw waaronder bijzondere exemplaren. Later een leuk artikel op Auto Motor Klassiek waarin mijn 280SEL nog even mooi wordt beschreven. https://amklassiek.nl/star-cars-coffee-nobele-sterren-in-surhuisterveen/2023/09/08/
nkG79tW.jpg

xGkng7i.jpg

ApfLIOA.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds de S63 als daily Marco?
Jazeker! Heerlijke auto. Stond er mee stil op de A20 bij Chateauroux met kapotte multiriem. Da's in tienduizend km ook wel precies alles wat ik er mee gehad heb. Ik moet eigenlijk weer een diesel, maar ja.... het rijdt zo fijn.
 
Terug
Bovenaan